آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

هاشمی‌طبا: کار نمایشی نمی‎کنم/یارانه متساوی را قطع می‎کنم/بامصرف کالای خارجی ادعای انقلابی گری نکنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هم سفرهای استانی دولت احمدی‎نژاد را نقد کرد و هم چند شغله بودن برخی وزرا را.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی هاشمی‎طبا در گفت و گوی ویژه خبری، با تبریک اعیاد شعبانه و تسلیت حادثه معدن آزادشهر، گفت: شرایط معادن ذغال سنگ کشور بسیار بسیار بد است. معادن کرمان را دیدهام. کار در معدن، انسان را دچار مرگ تدریجی می کند. شایسته است که این معادن تعطیل شود تا کارگرها به مرگ تدریجی دچار نشوند.

 

وی در پاسخ به سوالی که به هزینه تبلیغات وی اشاره داشت: این هزینه زیاد است اما صداوسیما باید اعلام کند. چون هزینه تبلیغات مرا صداوسیما پرداخت کرده است.

 

این نامزد ریاست جمهوری که برخی کارها را نمایشی می خواند گفت: اینکه کسی به روستاها برود و از مردم نامه بگیرد و از ماشین روباز مردم را تماشا کند که دیدار چهره به چهره نیست! امروز ار فضای مجازی می توان ارتباط مستقیم و دو طرفه ای با مردم داشت. مهمترین کار رئیس جمهور صدور دستورالعمل‎هاست و رسیدگی و بررسی اجرای آن. من از چنین کارهای نمایشی اجتناب میکنم.

 

او درباره بیمه‎های درمانی هم اظهار داشت: مادامیکه تولید ناخالص داخلی ما بزرگ نشود، نمی توانیم دولت ها را بزرگ کرده و بیمه ها را بزرگتر کنیم. افزایش رفاه مردم توسط دولت امکان پذیر نیست. بیمه ها مسئولیت‎هایی دارند که باید مکانیزم‎هایی برای اجرای آن بیابند. همه انتظارات از دولت ها و بیمه‎ها، عملیاتی نیست.

 

هاشمی‎طبا در پاسخ به سوالی که به سند بالادستی نظام آموزشی کشور اشاره داشت، گفت: در این سیستم ما با دو بخش آموزش و پرورش روبرو هستیم. بخش آموزش مسیرش را طی می کند اما بخش پرورش مغفول مانده است. مربیان پرورشی هم شده اند مربیان مناسک مذهبی! سند 2030 یونسکو هم هست که به مهارت های زندگی تاکید دارد و سند خوبی است. مهمترین بندهای تربیتی این سند باید مورد تاکید قرار بگیرد.

 

وی پاکدستی را اولویت اول دولتش خواند و گفت: هیچ کس در هیچ کجای دنیا نمی گوید که من افراد غیرپاکدست را می گمارم! اما من معتقدم که وقتی کسی وزیر شد باید فقط به وزارت بپردازد. اگر وزیری جراح خوب هم هست دیگر نباید به جراحی بپردازد و فقط به کار سنگین وزارت بپردازد. بنابراین ضمن پاکدستی، حتما باید اعضای کابینه به کار خاص دولت بپردازند.

 

مصطفی هاشمی طبا با بیان اینکه من اولین اولویتم را حفظ ایران و اصلاح کشاورزی ایران اعلام کرده ام، گفت: اما موازی با این اقدامات باید به محرومان رسیدگی شود. ما به جای اینکه عدالت برقرار کنیم تساوی ایجاد کرده ایم. علمای ما همیشه اعلام می کردند که تساوی یک امر کمونیستی است و اسلام عدالت را می طلبد. مثال این موضوع یارانه ها است که به همه مردم یارانه یکسان داده ایم و محرومان را درگوشه گذاشته ایم؛ در حالیکه باید به محرومان به صورت ویژه رسیدگی شود.  

 

او ادامه داد: این سیاه نمایی است که بگوییم 25 میلیون نفر در ایران محروم هستند. همه ما می دانیم که درآمدهای دولت باید به تصویب مجلس برسد و نمی‌توانند هزنیه‎ای کند که در قانون بودجه نیامده است و باید در چارچوب مشخصی حرکت کند. اما من در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور یارانه متساوی را قطع کرده و در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار می دهم. ایجاد شغل، ساخت یک منزل، رسیدگی به معلولان و... عدالت است نه تساوی یارانه ها بین همه مردم.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است، گفت: حاضرم دارایی ام را اعلام کنم و این یک امر قانونی است. همیشه دست قوه قضاییه برای برخود با فسادها باز است. قضات هم باید عادل و مستقل باشند. من اگر از فسادی مطلع بشوم آن اشخاص را از سمتشان کنار می گذارم؛ بدون اینکه علتش را اعلام کنم چون اعلام کردن جرم دست قوه قضاییه است. 

 

هاشمی طبا ادامه داد: من معتقدم اصولا باید به منتقدین پول هم بدهیم. امام علی فرموده اند که آن کسی که تو را نقد کند؛ دوستت است. اگر نشریه ای نقد می کند ما را به اطلاع لازم می رساند. چون اطلاعاتی که معمولا به مسوولان می رسد فیلتر شده از سوی مسوولان مربوطه است. اما مطبوعات باید از تهمت زدن اجتناب کنند. 

 

او در پاسخ به سوالی درباره جنگ نرم، هم گفت: مهم این است که بتوانیم با این نوع جنگ مقابله کنیم. بحث اسلام هراسی و ایران هراسی و سیاه نمایی علیه ما، یک واقعیت است. اما ما گاهی علیه خودمان جنگ نرم راه می اندازیم! این جمهوری اسلامی طی سالهای پس از انقلاب خدمات زیادی داشته اما متاسفانه برخی کاندیداها طوری رفتار می کنند که گویی تمامی مسئولان نظام، ناسالم بوده اند و کاری نکرده اند. اداره امنیتی و خدماتی کشور کار کمی است؟ مردم از این خدمات استتفاده نمی‎کنند؟ اگر به مردم بگوییم هیچ خدمتی برای شما نمی شود، ظلم است. درست است که معیشت مردم ما مثل اروپا نیست اما باید درآمدهای سرانه را هم با هم مقایسه کرد. باید به مردم، مدیران و مسئولین بگوییم که به قول شهید رجایی نگوییم که انقلاب برای ما چه کرد؟ بگوییم ما برای انقلاب چه کردیم؟

 

وی افزود: امروز شرایط زیستی ایران تخریب شده است. همه مردم باید آگاهانه بدانند که باید ایران را حفظ کنند. مسئولین باید به مردم بگویند که اگر نیازی هم دارند، نباید در ازایش به تخریب کشور بپردازند. باید با مردم جدی صحبت کنیم نه اینکه بگوییم مردم ما قربون شما هم می رویم، هر کاری دلتان خواست بکنید! باید به مردم بگوییم که در قبال حفظ کشور مسئول هستید.

 

هاشمی طبا در پاسخ به اینکه چقدر خودتان را انقلابی می دانید؟، گفت: ما در انقلاب نقش داشته ایم. اما انقلابی بودن به عمل است و به سخنرانی نیست! انقلابی بودن به داد و فریاد و یقه بسته نیست. انقلابی باید حق الناس را رعایت کند و دروغ نگوید. باید صداقت داشته باشیم و اگر می خواهیم موضوعی را مطرح کنیم، محاسن و معایبش را با هم بگوییم. کارهای خوب و اشتباه شهردار و رئیس جمهور را با هم بگوییم. نه اینکه کارهای بدش را بزرگنمایی کنیم. باید کاری کنیم که همه مردم احساس انقلابی بودن بکنند.

 

وی با اشاره به نام نظام جمهوری اسلامی و خیابان جمهوری اسلامی در تهران، اظهار داشت: برای مومنین راهی باقی نگذاشته ایم که کافران در آن بیایند. اما در خیابان جمهوری اسلامی حتی یک تابلو محصولات داخلی نیست! این زیبنده یک نظام انقلابی و خیابان جمهوری اسلامی است؟ نمی گویم بروند تابلوها را انقلابی کنند و پایین بیاورند! در دل مردم ما حسرت کالای خارجی است، باید در دل مردم حسرت کالای ایرانی را ایجاد کنیم. خودمان کالای خارجی استفاده نکنیم و بعد ادعای انقلابی گری کنیم!

 

هاشمی طبا در پاسخ به سوالی درباره موضعش در برابر برجام، گفت: اینکه بگوییم حالا که توافق شد دیگر راحت شدیم، درست نیست. آمریکا معاویه زمان است. مگر امام حسن نمی دانست که معاویه بدعهد است؟ دکتر ظریف وقتی برجام را امضا می کردند آگاه بودند که آمریکا چنین ماهیتی دارد اما این دلیل نمی شود که بگوییم این معاهده لغو شود. ما با یک تاکتیک بسیار خوب  در برجام پیش رفتیم که همین تاکتیک مورد اعتراض دشمنان هم قرار گرفت. درست است که با برجام گشایش هایی انجام شده است اما ماهیت آمریکا بدعهدی است.

 

او ادامه داد: در دنیا اینگونه نیست که ما از همفکری و از بازی برد- برد اجتناب کنیم. مقاومت همیشه هست و در زمان های مختلف باید عاقلانه تاکتیک های خودمان را جلو ببریم.

 

هاشمی طبا گفت: ما باید خویشتن داری کنیم، استقامت معنی اش دشنام دادن نیست. ما باید با حفظ اصول اسلامی استقامت کنیم. اگر آمریکا ما را تهدید می کند باید در داخل کشور مقاومت کنیم. اگر آلمان و کره ما را تحریم کرده ما نباید ماشین یک میلیاردی به کشور وارد کنیم و پول کشور را از بین ببریم.

 

او ادامه داد: ما مثل کبک سرمان را زیر برف کردیم و گفتیم کو تحریم کو تحریم؟ این استقامت نیست. استقامت یعنی اینکه جدی باشیم و حقایق را به مردم بگوییم. نگوییم مردم خودشان انتخاب کردند ما باید بدانیم که مقررات در کشور حاکم است. خوشبختانه با تلاشی که دکتر روحانی و ظریف با  هدایت رهبر انقلاب انجام دادند موضوع برجام با شکل نسبتا متناسبی پیش رفت و باید این معاهده را به سرمنزل مقصود برسانیم.

 

هاشمی طبا ادامه داد: من در صورت ریاست جمهوری قوانین موجود را رعایت می کنم و آن چیزی که لازم است را به صورت لایحه به مجلس می دهم و آن را اجرا می کنم.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اختالافات احتمالی میان قوا، گفت: به گفته پیامبر، اختلاف و تضاد افکار، یک رحمت است. خوشبختانه ما فصل الخطاب داریم. چه مجمع تشخیص مصلحت باشد یا مقام معظم رهبری. اگر قانون را رعایت نکنیم، قانون جنگل حکمفرما می شود و نمی توانیم کاری از پیش ببریم. نباید خودکامگی داشته باشیم. روزی در دولت آقای خاتمی، وزرا از قانون محاسبات ایراد می گرفتند. من گفتم من با این قانون مشکلی ندارم، شما کدامتان این قانون را خوب خوانده اید؟ این قانون سخت گیرانه است اما راه حل‎های خوبی هم دارد. من همواره از این قانون تبعیت کرده ام و اگر جایی سوالی هم بوده بنده به دیوان محاسبات جواب داده ام.

 

وی در پاسخ به سوالی که به حفظ آرمانهای شهدا اشاره داشت؛ افزود: به نوبه خودم به این آرمانها متعهدم. همچنین تعهد می دهم که همه راست ها را به مردم بگویم و مردم را هشیار و آگاه کنم. اگر امروز کشاورز ما به دلیل نیازهایش به تخریب دست می زند یا فاضلاب کارخانه ای به آب ها می ریزد یا به دلیل نیاز درختانی را می برند؛ نوعی تخریب کشور است و نادیده گرفتن خون شهدا. همه ما مسئول حفظ خون شهدا در حفظ این کشور هستم. باید میراث خوبی برای آینده بگذاریم. میراث نادرشاه وحدت ایران بود و میراث شاه سلطان حسین، تجزیه ایران بود. باید میراث نیکویی برای آیندگان بگذاریم.

 

هاشمی طبا در پایان با بیان اینکه کشور بدون مردم وجود نخواهد داشت؛ افزود: شعار چو ایران نباشد تن من مباد، یک شعار ناسیونالیستی نیست. من در درجه اول به احیا و آبادانی سرزمینمان احترام و اولویت می‎دهم. وگرنه سیل مهاجرین روستایی از سراسر کشور به شهرها می آیند و در آینده نزدیک میلیونها حاشیه نشین خواهیم داشت. پرهیز از این موضوع در گرو تدبیر دولت آینده است.

 

وی افزود: امیدوارم مناظره ها شکل اسلامی به خود بگیرد. شاید من کوچکترین آنها از نظر عقل و شعور باشم. امیدوارم دیگران در این مباحث، بهترین حرف ها را انتخاب کنند و در نهایت به امر واحدی در این انتخابات برسند. امیدوارم مردم ما تلاش کنند که در آینده کشور را به سرمنزل مقصود برسانند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------