آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

مخالفت تنها دو سناتور با تصویب تحریم ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مخالفت تنها دو سناتور با تصویب تحریم ایران:

آمریکا اشتباه می کند آدرس تروریسم و افراط گرایی اسلامی جای دیگری است

سناتورها رند پال و برنی سندرز معتقدند آدرس اصلی مقابله با تروریسم و افراط گرایی اسلامی دولت عربستان سعودی است و آمریکا نمی تواند با نزدیکی به سعودی ها و مقابله با ایران خطر تروریسم را مهار کند.

مجلس سنای آمریکا در جلسه دیروز طرح تحریم های جدید علیه ایران و روسیه را با اکثریت قاطع 98 رای مثبت در برابر تنها 2 رای منفی به تصویب رساند.

 

به گزارش عصر ایران در جلسه دیروز سنا تنها دو سناتور به تصویب طرح تحریمی علیه ایران و روسیه رای منفی دادند.

 

سناتور مستقل اما نزدیک به حزب دموکرات "برنی سندرز" از ایالت ورمونت و سناتور جمهوریخواه "رند پال" از ایالت کنتاکی تنها افرادی از سنای آمریکا بودند که به طرح دیروز رای منفی دادند.

 

این دو سناتور پیشتر نیز با طرح تحریمی ایران تحت عنوان " طرح مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران " مخالفت کرده و تصویب آن را مغایر با روح برجام دانسته اند.

 

سندرز پس از تصویب طرح در سنای آمریکا در اظهار نظری گفت او از طرح تحریم کرملین به خاطر مداخله در روند انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا کاملا حمایت می کند اما معتقد است تحریم های جدید علیه ایران می تواند اجرای توافق هسته ای سال 2015 (برجام) با این کشور را به خطر اندازد.

 

سندرز گفت تصویب این طرح در شرایطی که تنش ها در منطقه بین ایران و متحدان آمریکا به ویژه عربستان سعودی بالا گرفته است،  اقدامی خطرناک است.

 

او با اشاره به یکی از موارد تحریمی جدید علیه ایران در رابطه با ادعای حمایت ایران از تروریسم با انتقاد از رویکرد دولت ترامپ در این باره گفت از نظر او ایالات متحده باید برنامه جامع و کاملی را برای مقابله با تروریسم در خاورمیانه داشته باشد و تنها به مساله مقابله با اقدامات ایران نپردازد بلکه به دنبال یافتن راه هایی برای مهار دهه ها سیاست دولت سعودی در حمایت از اسلام افراطی نیز باشد.

 

گفتنی است سناتور رند پال نیز پیشتر در اظهار نظرهایی با سیاست های دولت ایالات متحده آمریکا در قبال ایجاد فشار بیشتر علیه ایران مخالفت کرده است.

 

او هفته گذشته در یادداشتی در وب سایت "نشنال اینترست" طرح جدید تحریمی علیه ایران را اقدامی نابخردانه توصیف کرد که نتیجه ای در برنخواهد داشت.

 

او فروردین ماه گذشته نیز در جلسه کمیته سنای آمریکا برای بررسی طرح موسوم به " مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران " ضمن مخالفت با تحریم علیه ایران گفته بود:" ایالات متحده آنچنان روی ایران متمرکز شده که خطر وهابیت و نقش دولت‌های تندرو سنی در درگیری‌های منطقه‌ای و تروریسم بین‌المللی را به کلی فراموش کرده‌است.

 

به گفته این سناتور جمهوریخواه، در حال حاضر بیشتر حمایت‌ها از اسلام رادیکال و تروریسم از جانب عربستان است نه ایران."

 

گفتنی است این دو سناتور مخالف تحریم های ایران در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از نامزدهای مرحله رقابت های مقدماتی دو حزب اصلی آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------