آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

امامی کاشانی: آتش به اختیار را غلط تفسیر نکنید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

امام جمعه این هفته نماز جمعه تهران گفت: آتش به اختیار را آقا در میان دانشجویان برای این‌که جمهوری اسلامی باید از لحاظ فرهنگی قوی باشد، گفتند تا دانشجویان اگر مشکلی دیدند به مسئولان گوشزد کنند نه این‌که خودشان اقدام عملی کنند

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: پیروزی موصل در برابر ظلم را به همه مردم تبریک عرض کرده و از خداوند می‌خواهیم که ریشه تروریسم و حامیان‌شان را بخشکاند و استکبار جهانی را به ذلت بکشاند.

 

وی سپس با اشاره به سالگرد گرامیداشت شهدای هفتم تیر گفت: شهید بهشتی شخصیتی کم‌نظیر و در مدیریت بی‌نظیر بود. هفته قوه قضاییه را هم گرامی می‌داریم. گرفتاری قوه قضاییه زیاد است و آن‌ها زیاد زحمت می کشند. ریاست قوه شخصیتی فقیه و پارساست. قضات شریفی هم با ایشان همکاری می‌کنند. من خطاب به کسانی که از این جایگاه سوء استفاده کردند و البته قوه قضاییه به خوبی با آن‌ها بر خورد کرده است هم می‌گویم شما که بر این مسند نشسته‌اید کاری کنید بعد از این دنیا بتوانید جواب بدهید. راه را درست بروید، نه این‌که بلافاصله وارد جهنم شوید. راه قضات شریف را بروید.

 

وی هم‌چنین با تشکر و تقدیر از سپاه پاسداران گفت: سپاه در مقابل کار خبیث داعش، با پرتاپ موشک کاری به جا و درستی انجام داد . امیدوارم آن‌ها فهمیده باشند که جمهوری اسلامی هیچ اغماضی نسبت به خرابکاران ندارد و امیدواریم این درس را بفهمند و متوجه شوند ایران با تروریسم و حامیانش مبارزه می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تبین اصطلاح "آتش به اختیار" توسط رهبری در نماز عید فطر گفت: این اصطلاح جنگی است که فرمانده کل می‌گوید و اجازه  می‌دهد سربازان در همان راستا اقدام کنند. این مطلب را آقا در میان دانشجویان برای این‌که جمهوری اسلامی باید از لحاظ فرهنگ قوی باشد، گفتند تا دانشجویان اگر مشکلی دیدند به مسئولان گوشزد کنند نه این‌که خودشان اقدام عملی کنند.

 

وی افزود: نباید از آتش به اختیار تفسیری کرد که هرج و مرج ایجاد شود و یا عده‌ای از طریق آن مقاصد شوم خود را پیگیری کنند. ایشان گفتند کار فرهنگی تمیز کنید. رهبر ما رهبر قانون ، حق و منادی صلح است ایشان برای این‌که بنیه فرهنگی کشور قوی شود این واژه را به کار بردند.

 

وی ادامه داد: وحدت و انسجام را حفظ کنید. رعایت حقوق، تکنولوژی ، پیشرفت، عدالت و امنیت را جمهوری اسلامی آورد. این‌ها نعمتی است که مثل تاجی بالای سر کسانی است که در کشور به جان هم می‌افتند. خارجی‌ها می بینند این تاج را و می‌گویند خوشا به حال این امنیت،آزادی، پیشرفت. دشمنان حسادت و برای از بین بردنش تلاش می‌کنند.

 

امام جمعه این هفته تهران با تاکید بر ضرورت وحدت گفت: جلوی دشمنان بایستید و وحدتان را حفظ کنید، با انسجام و توجه به خدا، با توکل و با دل و نیت‌های پاک این کار امکان می‌پذیرد. هرکس با هر جریان و گروهی علیه وحدت شعار داد و حرف زد حرکتش محکوم است. باید دید ولی فقیه چه می‌گوید بر اساس آن حرکت کرد.

 

وی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته تهران نیز به موضوعاتی چون توکل ، توجه به خدا و ضرورت افزایش اراده در انسان صحبت کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------