آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

اصولگرایان مردم را باور ندارند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک چهره اصولگرا می گوید: آقای روحانی چشم انداز آینده را در نظر دارد و می خواهد جایگاه رهبری جناح اصلاحات را در اختیار بگیرد.

 بخش هایی از گفتگو با احمد بخشایش اردستانی را در ادامه بخوانید؛ 

*معتقدید که وقتی تنفیذ و تحلیف بگذرد تقابل روحانی و مخالفانش بیشتر می شود؟

بله، ادامه پیدا خواهد کرد چون آقا روحانی فکر می کند این روش مثمرثمر و رهگشاست و او را بر مخالفانش به پیروزی می رساند. در آینده خواهیم دید اصولگرایان در تقابل با اصلاح طلبان قرار می گیرند و اصلاح طلبان نیز با ایجاد جنگ روانی همین مشی را دنبال می کنند. اصولگراها باید در تفکر خودشان تجدید نظر کنند، اصولگرایان می گویند «مردم»، اما شعار است و به مردم باور ندارند. خلاصه آنکه اصولگرایان نباید خود را پشت نهادهای انتصابی و فراجناحی پنهان کنند بلکه باید کار سیاسی انجام دهند.

 

پیروزی در دوقطبی هایی که شکل می گیرد می تواند آقای روحانی را به تحقق اهداف دولت دوازدهم نزدیک کند؟

هرچند اصولگرایان می گویند آقای روحانی هدفش فرافکنی مشکلات اقتصادی کشور مثل تورم، بیکاری و رکود است و در همین پازل هم بازی می کنند اما معتقدم آقای روحانی چشم انداز آینده را در نظر دارد و می خواهد جایگاه رهبری جناح اصلاحات را در اختیار بگیرد.

 

احمدی نژاد نیز علاقه به دوقطبی سازی داشت و می خواست رویکرد خود را در عرصه اداره کشور با پیروزی در این دوقطبی ها جلو ببرد اما چه سرنوشتی پیدا کرد؛ با توجه به این مسئله حتی اگر جناح رقیب قصد دوقطبی سازی دارد بهتر نیست آقای روحانی نباید از این فضا دوری کند؟

دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد با دوره دوم او فرق داشت. سرنوشت همه روسای جمهور مثل احمدی نژاد شد بنابراین گذشته چراغ آینده است و آقای روحانی باید به این مسئله توجه کند. البته این سئوال برای من هم بود که چرا روسای جمهور ما در پایان دوره مسئولیت چنین سرنوشتی پیدا می کنند؟ به این نتیجه رسیدم که یک نفر دو دوره چهارساله رئیس جمهور می شود و براساس قانون اساسی خیلی اختیارات دارد اما در صحنه عمل با زحمت و مرارت زیاد کشور را اداره می کند حال آنکه نهادها و دستگاه هایی ماننده قوه قضائیه، صدا و سیما، بنیاد مستضعفان راحتند و حاشیه امن دارند یا مثلا روزنامه اطلاعات 39 سال یک نفر اتاقی برای خودش درست کرده و آنجا نشسته است. روزنامه کیهان هم همین طور. البته آنها آدم های خوبی هستند اما وقتی رئیس جمهور راحتی آنها را می بیند باعث می شود او نیز در دور دوم ریاست جمهوری اش خیز قدرت بردارد. رئیس جمهوری هم که خیز قدرت بردارد به سرنوشت آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد مواجه می شود.

 

آقای کرباسچی و عطریانفر اخیرا رئیس جمهور را توصیه کرد که از این فضا خارج شود، به نظر شما چرا اصلاح طلبان به رئیس جمهور چنین توصیه ای می کنند؟

آقایان کرباسچی و عطریانفر می بینند بالاخره بعد از 16 سال شورای شهر تهران را در اختیار گرفتند می خواهند در فضای آرامش از این نمد کلاهی برای خود ببافند بنابراین به رئیس جمهور می گویند آرام باشد. البته جنس آقای روحانی از خود حاکمیت و نظام است پایگاه و جنس بقیه می شناسد و می داند چه طور صحبت کند، ضمن آنکه می خواهد اصلاح طلبان را به خود جذب کند تا آرای آنها را با خود داشته باشد. اما در مجموع هیجان همچنان ادامه دارد و در این فضای هیجان دوقطبی هایی شکل می گیرد. آقای روحانی می گوید «اصولگراها شما 16 میلیون رأی داشتید بنابراین اینقدر نباید تریبون داشته باشید که من را بچزانید باید سرجایتان بنشینید». اصولگرایان هم و می گویند «تریبون های مختلف داریم و دست بردار نیستیم».

 

نامه نیوز

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------