آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

جهانگیری: حرف های ترامپ بلوف بود/ او بدون مطالعه نام درست یک منطقه را تغییر داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا و اصرار وی بر اینکه میان ملت ایران و مقام معظم رهبری فاصله است، گفت: علت اینکه توطئه‌های آمریکا در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به نتیجه نرسیده و دشمنان ایران نتوانستند اهداف خود را محقق سازند، پیوند مستحکم میان امام خمینی (ره) و مردم و پس از آن رابطه مقام معظم رهبری با ملت ایران بوده است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا اصرار دارد که روی نهادهای قدرتمند کشور و نهادهایی که بیشترین نقش را در حفاظت از کشور داشته‌اند انگشت بگذارد و این در حالی است که ملت ایران به خوبی آگاه هستند که سپاه چه نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته است.

 

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: سپاه پاسداران امروز به نقطه‌ای رسیده که قوت قلب کشورهای منطقه شده و کسی که توانست داعش را در منطقه زمین‌گیر کند در واقع سپاه بود.

 

وی همچنین با اشاره به اظهارنظر ترامپ درباره توان موشکی ایران گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس زیر موشک باران دشمن بود و هیچ کشوری حاضر نبود که به ایران موشک دهد تا پاسخ دشمنان را بدهد. حالا این ملت با این تجربه با اتکا به توانمندی خود به دستاوردهای موشکی رسیده است و از این دستاورد حفاظت خواهد کرد. چرا که ایران هیچ گاه به کشوری تجاوز نکرده اما همواره مورد تجاوز دشمنان بوده است.

 

جهانگیری با بیان اینکه آذربایجان در تمدن کهن ایرانی و نیز در فرهنگ جدید ایران اسلامی نقش مهمی داشته است گفت: آذربایجان در داشته های فرهنگی، صنعتی و اقتصادی ایران سهم بسزایی داشته است و نقش آذربایجان در داشته های ملی کشور کم نظیر است.

 

وی ادامه داد: در تحولات اخیر نیز نقش نخبگان، متفکران و مردم آذربایجان نقشی کلیدی بوده است و نقش آذربایجان و به خصوص تبریز در توسعه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نقشی پررنگ بوده است.

 

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به سابقه صنعتی بخش خصوصی در آذربایجان شرقی و وجود ظرفیت ها و منابع طبیعی متعدد در این استان گفت: اینکه در برخی موارد شاهد واحدهای صنعتی مشکل دار باشیم و بگوییم که کل صنعت کشور دارای مشکل است قضاوت درستی نیست. کشوری که ده ها هزار واحد کوچک و بزرگ صنعتی دارد، حتی اگر 5 هزار واحد با مشکل مواجه باشد نمی توان گفت که کل صنعت کشور دارای مشکل است.

 

جهانگیری با اشاره به وجود بخش خصوصی قوی در تبریز و آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی از سرمایه هایی است که باید مدیران استان روی آن حساب باز کنند و البته موانعی نیز در این میان وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا تبریز آنطور که مورد انتظار بوده توسعه نیافته است.

 

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت یازدهم دو راهبرد همزمان را در پیش گرفت که باید در دولت دوازدهم نیز ادامه پیدا کند افزود: این دو راهبرد تعامل با دنیا و توسعه کشور به طور همزمان بود .

 

جهانگیری اضافه کرد: قدرت های بزرگ چهره ای از ایران ترسیم کرده بودند که کسی تمایل به حمایت از ایران نداشت و دولت یازدهم تصمیم گرفت این مسأله را حل کند و ما با اتکا به توانمندی خود و اعتماد به رهبری قدرتمند، رئیس‌جمهور مقتدر و ملت باتمدن در این مسیر گام برداشتیم تا با روش های صحیح از حقوق ملت دفاع کنیم.

 

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: ما با اتکا به توانمندی داخلی به توافقی رسیدیم و وقتی این توافق امضا شد کشوری نبود که برجام را یکی از بزرگ ترین موفقیت های ایران نداند و تنها رژیم صهیونیستی و چند کشور منطقه از این موضوع ناراحت بودند و از همان زمان مشخص بود که این کشورها تمام ابزارهای خود را به کار خواهند گرفت تا نگذارند شیرینی برجام در ام ملت ایران بنشیند.

 

وی با اشاره به شعارهای انتخاباتی ترامپ و تلاش وی برای زیر سوال بردن سیاست های دولت اوباما خاطرنشان کرد: ترامپ به صورت مفصل علیه برجام سخن گفت اما مشاورین وی به او در این زمینه اخطار دادند.

 

جهانگیری با اشاره به نطق نادرست رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس سازمان ملل یادآور شد: دکتر روحانی نیز در این اجلاس سخن گفت و منطق و انسانیت را به نمایش گذاشت.

 

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ترامپ وعده داده بود که 20 اکتبر اتفاق مهمی قرار است رخ دهد و استراتژی آمریکا راجع به ایران و برجام اعلام شود.

 

وی ادامه داد: شب گذشته نمایش ترامپ روی صحنه آمد و این نمایش مملو از بلوف و جنگ روانی علیه ملت ایران بود اما پس از این نطق نه کسی برای اون دست زد و نه کسی در ایران از او ترسید و این نشان داد که ترامپ از همیشه تنهاتر است.

 

جهانگیری اضافه کرد: نخستین کسانی که به ترامپ پاسخ دادند نماینده اتحادیه اروپا و مسئولین انگلستان، فرانسه، آلمان، روسیه و چین بودند و با اینکه ایران هنوز واکنشی نشان نداده بود، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تنهایی ترامپ به این دلیل است که بی ادب تر و بی پایه و اساس تر از همیشه سخن گفت و در سخنان خود حتی اینقدر مطالعه نکرده بود که نام درست یک منطقه را بداند و به خاطر رضایت عده ای دون پایه در برخی کشورهای عربی نام خلیج فارس را تغییر داد.

 

جهانگیری خاطرنشان کرد: دولت همزمان راهبرد دیگر یعنی توسعه اقتصادی را نیز دنبال کرد چرا که مهمترین هدف آمریکا این است که فضای حاکم بر اقتصاد ایران را ناامن کند و ما باید تلاش کنیم که فضای اقتصادی را مثبت و پیش برنده نگه داریم.

 

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نسخه پیشرفت اقتصادی کشور، نسخه ای مشخص و روشن است افزود: از سال 92رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و ما باید بدانیم که این سیاست ها فقط برای زمان تحریم و سختی ها نیست، بلکه در دوران پیشرفت و توسعه نیز باید به آن تکیه کنیم. ما پس از برجام اقتصاد مقاومتی را همانگونه دنبال کردیم که پیش از برجام به آن اهتمام داشتیم.

 

جهانگیری افزود: برنامه هایی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در زمینه های مختلف تهیه شده و مقام معظم رهبری نیز پس از اعلام نام سال جاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بر لزوم امنیت سرمایه گذاری تأکید کردند و این نکته نیز حائز اهمیت است که در اقتصاد مقاومتی همه باید به صحنه بیایند چرا که این سیاست ها برای کل نظام ابلاغ شده و همه در مقابل آن مسئولند.

 

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز تصریح کرد آذربایجان باید بار توسعه استان های شمال غرب کشور را بر دوش بکشد.

 

وی با بیان اینکه البته مشکلاتی نیز پیش روی استان وجود دارد، گفت: ما باید به دریاچه ارومیه به صورت جدی بپردازیم و تا کنون نیز برای احیا این دریاچه کارهای مهمی صورت گرفته و باید منابع مورد نیاز در حد امکان تأمین شود.

 

جهانگیری با بیان اینکه تبریز قرار است سال 2018 پایتخت گردشگری جهان اسلام شود، گفت: در اولین فرصت جلسه ای در این خصوص با حضور وزرای مربوطه برگزار خواهیم کرد تا مدیریت این برنامه به درستی صورت گیرد و این مراسم با آبرومندی در سال 2018 برگزار شود.

 

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: 688 میلیون یورو در جلسه شورای اقتصاد تصویب کردیم تا برای آب شرب تبریز و شهرهای مسیر هزینه شود البته برای اینگونه طرح ها معمولاً از منابع خارجی استفاده نمی شود اما به دلیل حساسیت و اهمیت موضوع این منابع برای آب شرب تبریز اختصاص یافت.

 

جهانگیری در پایان سخنان خود تصریح کرد: در مقابل دشمنان و بدخواهان ملت ایران هیچ پاسخی کوبنده تر از انسجام و وحدت نیست و ملت ایران نیز نشان داده در مواقعی که لازم است به موقع در صحنه حضور خواهد داشت.

 

بر اساس این گزارش، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم بر ضرورت توجه ویژه دولت به دریاچه ارومیه تأکید کرد و گفت: رسیدگی به این دریاچه نیازمند عزم ملی است چرا که آسیب به این دریاچه می تواند مردم آذربایجان را تهدید کند.

 

امام جمعه تبریز همچنین با اعلام انزجار از سخنان سخیف و نابخردانه رئیس‌جمهور آمریکا که نظام اسلامی و نهادهای قانونی نظام از جمله سپاه را مورد هدف قرار داد خاطرنشان کرد: ملت ایران نشان داده اند که هرجا تهدید بیشتر شود انسجام، وحدت و همدلی بیشتر خواهد شد.

 

همچنین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح های صنعتی و معدنی در دست اجرا در استان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر 421 طرح از پیشرفت 70 درصد برخوردار هستند و اگر طرح های در دست اجرا به نتیجه برسند شاهد شکوفایی و تحول در استان خواهیم بود.

 

در ادامه جلسه، استاندار آذربایجان شرقی نیز گزارشی از وضعیت استان و شاخص های مختلف ارایه کرد و به توضیحاتی در خصوص نقشه راه توسعه استان پرداخت.

 

در این جلسه همچنین برخی نمایندگان مردم استان آذربایجان شرقی از جمله دکتر پزشکیان، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص مسائل استان پرداختند.

 

مسعود پزشکیان با تأکید بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات داخلی تصریح کرد: آنچه می‌تواند آمریکا را سرجای خود بنشاند وحدت و انسجام ملی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------