آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

غلامی گزینه ۲۱ روحانی برای وزارت علوم است/ او نتوانست فراکسیون امید را قانع کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در جلسه‌ این فراکسیون خبر داد و گفت که جمع‌بندی نهایی اعضای فراکسیون امید درباره غلامی و اردکانیان یکشنبه آینده اعلام می‌شود.

بهرام پارسایی افزود: در این جلسه آقایان اردکانیان و غلامی نقطه‌نظرات و برنامه‌ها و کارنامه خود در حوزه‌های تخصصی وزارت علوم و نیرو را تشریح کردند و نمایندگان عضو فراکسیون نیز سئوالات خود را مطرح و دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات‌شان را در خصوص مسائل مختلف بیان کردند و وزرای پیشنهادی هم به این سئوالات و ابهامات پاسخ گفتند.

 

‎نماینده مردم شیراز در مجلس درباره نظر اعضای فراکسیون امید در مورد وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: به هر حال به نظر می‌رسد آقای اردکانیان با توجه به سوابق مدیریتی و تحصیلی‌اش که در داخل و خارج کشور از تجربیات خوبی چه در حوزه تحصیلی و چه در حوزه اجرایی برخورد است، می‌تواند از عهده امور این حوزه برآید.

 

‎وی افزود: وزیر پیشنهادی نیرو تجربیات خوبی در حوزه اجرایی و آکادمیک در مورد یکی از بحران‌های اصلی کشور که «بحران آب» است، داشته و به نظر می‌رسد که بتواند با اجرای برنامه‌های خود در این رابطه موثر عمل کند. بنابراین شخصاً معتقدم اردکانیان توضیحاتی مستندل و علمی ارائه کرد و در مجموع نیز احساس می‌کنم دیگر همکاران نیز از توضیحات وزیر پیشنهادی نیرو قانع شدند.

 

‎سخنگوی فراکسیون امید مجلس همچنین در باره اظهارات وزیر پیشنهادی علوم در این جلسه، گفت: در مجموع با توجه به مشکلات عدیده در این حوزه و مطالبات فراوان دانشجویان و دانشگاهیان، نیاز است که مدیریتی خاص در این بخش داشته باشیم که اتفاقاً در این رابطه نیز مسائل بسیاری مطرح شد و نمایندگان سئوالات مختلف خود را مطرح کردند و آقای غلامی نیز تا حد امکان به این سئوالات پاسخ داد.

 

‎وی درباره انتقادات دانشجویان نسبت به غلامی و نگرانی از انسداد فضای سیاسی{در دانشگاهها} نیز، گفت: نمایندگان سئوالات بسیاری درباره موضوعات مختلف را طرح کردند. بخشی از پاسخ‌های وزیر قانع‌کننده بود و برخی نمایندگان نیز سئوالاتی داشتند که به هر حال توضیحات وزیر به این سئوالات قانع‌کننده نبود و نمایندگان قانع نشدند.

 

‎پارسایی یادآور شد: با این حال با توجه به این‌که آقای روحانی بعد از ۲۰ گزینه، به آقای غلامی رسیده و وزیر پیشنهادی علوم عملاً گزینه بیست‌ویکم رییس‌جمهور {برای وزارت علوم} است، قطعاً با توجه به پیچیدگی‌های فراوان در بحث مدیریت وزارت علوم، نگرانی‌هایی احساس می‌شود.

 

ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------