آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

پوتین: ایران،روسیه وترکیه همکاری‌های ضد تروریستی را گسترش می‌دهند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سران روسیه، ایران و ترکیه اعلام کرد: سران سه کشور بر گسترش همکاری های ضد تروریستی و نابودی کامل داعش، جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی در سوریه توافق کردند.

ولادیمیر پوتین عصر امروز چهارشنبه در سوچی پس از پایان نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه گفت: سران سه کشور توافق کردند مشارکت فعال در حل مسائلی همچون برقراری صلح و ثبات در سوریه و حفظ حق حاکمیت و تمامیت ارضی آن داشته باشند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: توافق های سه کشور به تسریع روند حل و فصل مسائل سوریه کمک واقعی کند و موجب کاهش ریسک از سرگیری مناقشه و زد و خوردهای قومی و مذهبی شود و تاثیرات بسیار مثبتی بر کل منطقه خاورمیانه بگذارد.

رئیس جمهوری روسیه از حسن روحانی و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران و ترکیه بخاطر مذاکرات سودمند و پرحاصل تشکر کرد وگفت: روسیه، ایران و ترکیه برای گسترش همکاری ها با تروریسم ازجمله گروه داعش توافق کردند.

وی افزود: رئیس جمهوری روسیه بر ضرورت افزایش کمک های انسان دوستانه کشورش و ایران و ترکیه به سوریه تاکید کرد و گفت: این سه کشور می توانند کشورهای دیگر را برای این امر مهم تشویق و ترغیب کنند.

 

پوتین خاطرنشان کرد که نخستین قدم ها برای شروع گفت و گو بین تمامی طرف های سوری برداشته شده است.

نشست سه جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخل سوریه، در شهر سوچی روسیه برگزار شد.

پس از پایان نشست، روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه ای مشترک، با تایید مجدد حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه، توافق کردند تا شکست نهایی گروه های تروریستی به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.

این بیانیه مشترک که عصر چهارشنبه و در پایان اجلاس سوچی، در پایتخت های سه کشور منتشر شد، به امضای حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رسیده است.

 

نشست سه جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخل سوریه، برگزار شد.

 

همچنین در راستای موفقیت‌های بدست آمده در مبارزه با تروریسم تکفیری داعش در سوریه، بررسی قدم‌های آتی برای ثبات بلند مدت اوضاع در این کشور، در این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر سران ایران، روسیه و ترکیه قرار گرفت.

پیش از این نشست کارشناسان ارشد ایران، روسیه و ترکیه در تهران و نشست وزرای خارجه سه کشور در آنتالیای ترکیه برگزار شد که در آن وزیر امور خارجه ایران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با یکدیگر در ارتباط با چگونگی ادامه روند نشست‌های آستانه رایزنی و زمینه را برای برگزاری اجلاس سران سه کشور در ارتباط با این موضوع فراهم کردند.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------