آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

عبدالله نوری: باید تحقق وعده‌های دولت را پیگیری کرد/ برخی اسلامی شدن را در گروی محدودیت آزادی می‌دانند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: امروز جریانهایی سعی ‏می‌کنند بین این اسلام و آزادی، تقابل ایجاد کنند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی هرچه بخواهیم ‏اسلامی‌تر شویم، باید ‏آزادی‌های مردم محدودتر شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله نوری در دیدار با اعضای انجمن دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز، با بیان اینکه با توجه به شرایط پیچیده در منطقه و تهدیداتی که به اشکال ‏گوناگون نسبت به کشور وجود دارد، وحدت و همبستگی همه نیروهای ‏سیاسی حول محور منافع ملی و قانون اساسی، بزرگترین قدرت بازدارنده در مقابل ‏تهدیدات است، گفت: قطعاً رفع حصر و محدودیت‌ها از جناب آقای کروبی، جناب آقای موسوی‏، سرکار خانم رهنورد و جناب آقای خاتمی موجب تقویت وحدت ملی خواهد بود.

 

وی افزود: شما دانشجویان می‌توانید با تشکیل کمیته‌هایی، یک ‏لیست از وعده‌ها و ‏برنامه‌های انتخاباتی رئیس جمهوری و همچنین برنامه‌هایی که وزرا با ارائه آنها از ‏‏مجلس رأی اعتماد گرفتند را تهیه و بررسی کنید که هریک از این وعده‌ها و برنامه‌ها در ‏چه وضعیتی قرار ‏دارد و به صورت مستمر، این انتظارات را مشفقانه به دولت گوشزد ‏کنید.

 

وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: شما باید پیوسته ‏سئوال کنید که تحقق ‏حقوق مردم در قانون اساسی به کجا رسید؟ وعده‌های انتخاباتی ‏درباره زنان و جوانان و اقلیتها چه شد؟ چرا ‏ارتقا مدیریتی زنان در ایران مشکل و مانع ‏دارد؟

 

نوری تاکید کرد: طبیعتاً بسیاری از کسانی که به آقای روحانی رأی نداده‌اند ‏با این وعده‌ها مخالف بوده‌اند و اگر امروز ‏هم مخالف باشند عجیب نیست اما نمی‌شود ‏جوانان و زنان و اقلیتها که به دلیل همین وعده‌ها به آقای ‏روحانی  رای داده‌اند را به ‏خاطر تأمین نظر مخالفان کنار گذارد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: باید به روشنی اعلام شود که ‏ملت، بنا بر تعهداتی که شما داده‌اید به شما رأی داده‌اند ‏و ما پیگیر آن تعهدات هستیم. این ‏مطالبه‌گری مؤثر است و چنانچه مطالبات و تعهدات گوشزد نشود، دولت ‏و منتخبان مردم در مجلس و شوراها، ممکن است ‏تحت تأثیر صدای بلند مخالفان قرار گیرند و چه بسا دچار وادادگی هم بشوند.

 

وی افزود: مبنای انقلاب ما، هم اسلام بوده است و هم تأمین آزادی‌های مردم. اما ‏هرچه جلوتر آمدیم، جریانهایی سعی ‏کردند بین این دو، تقابل ایجاد کنند و امروز هم ‏همان جریانها به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی هرچه بخواهیم ‏اسلامی‌تر شویم، باید ‏آزادی های مردم محدودتر شود.

 

نوری در پایان تاکید کرد: شرکت در هر انتخاباتی مانند انتخابات ‏مجلس، ریاست جمهوری و...،صرفاً مشارکت در همان ‏انتخابات است و معنای دیگری را ‏نمی‌توان به آن نسبت داد. درباره اصل و نوع هر نظامی هم، چنانچه لازم باشد، باید مشخصاً در همان مورد، انتخابات و همه پرسی برگزار کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------