آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه معاون وزیر ورزش به گشت ارشاد و برخورد سخت با جوانان

طعنه سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد و برخورد بخاطر حجاب سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش نوشت: ‏ای…

حمله الشباب به نیروهای اتحادیه آفریقا ۵۹ کشته برجای گذاشت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

تارنمای خبری «الصومال الجدید» نوشت، گروه تروریستی الشباب روز یکشنبه حمله گسترده ای به پایگاه نیروهای آفریقایی در منطقه «شبیلی سفلی» در جنوب سومالی انجام داد که در اثر آن۵۹ تن از نیروهای آفریقایی و مهاجمان کشته شدند.

 به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری افزود: مهاجمان ابتدا با یک کامیون و یک اتوبوس بمب گذاری شده که دو انتحاری آن را هدایت می کردند، به این پایگاه نظامی حمله کردند و پس از آن جنگجویان مسلح حمله به این محل را آغاز کردند.

 

گروه تروریستی الشباب اعلام کرده است در این حمله ۵۹ تن از نیروهای آفریقایی کشته شدند و این در حالی است که «بریج ریچارد کاریمیری» سخنگوی ارتش اوگاندا گفت، تندروها روز یکشنبه به پایگاه نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا در جنوب سومالی حمله کردند که در اثر آن چهار سرباز اوگاندایی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

 

سخنگوی ارتش اوگاندا شمار کشته های الشباب را دست کم ۲۲ نفر اعلام کرد.

 

«سرهنگ احمد حسن» یکی از فرماندهان ارتش سومالی نیز در این خصوص گفت، این حمله صبح روز یکشنبه و با انفجار دو دستگاه خودرو بمب گذاری شده در ورودی پایگاه نظامی «پولو مریر» آغاز شد و شماری از سربازان در این حمله جان خود را از دست دادند.

 

گفته می شود شمار مهاجمان بیش از ۱۰۰نفر بود و حمله آن ها باعث وحشت ساکنان منطقه شد.

 

الشباب اواخر مهرماه گذشته نیز یک حمله تروریستی بزرگ در موگادیشو انجام داد که بنا بر اعلام «عبدالرحمن عمر یریسو » وزیر اطلاع رسانی این کشور ۳۵۸ نفر کشته و ۲۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

 

جنبش جوانان مجاهدین معروف به الشباب یک گروه سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ بخشی از شبکه القاعده شده‌ است. این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال ۲۰۱۵ کنترل شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد. شمار جنگجویان الشباب در سال ۲۰۱۴ بین هفت تا ۹ هزار نفر برآورد می شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------