آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

دادگاه آمریکایی ایران را به پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر متهم کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دادگاهی در آمریکا در حکمی عجیب با متهم کردن ایران به نقش‌آفرینی در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، تهران را به پرداخت غرامت به بازماندگان این حادثه ملزم کرد.

به گزارش تسنیم، یک قاضی در آمریکا با صدور یک حکم غیابی ایران را به پرداخت بیش از ۶ میلیارد دلار به خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که در جریان آن بیش از ۳۰۰۰ نفر کشته شده‌اند متهم کرد.

 

در حالی که ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیماربایان عامل این حملات شهروند عربستان سعودی هستند قاضی آمریکایی در حکمی عجیب جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به نقش‌آفرینی در کشته شدن قربانیان این حادثه متهم کرده است. 

 

«جورج بی دانیلز» قاضی منطقه‌ای دادگاه نیویورک ایران را ملزم کرده به ازای هر یک از همسران قربانیان این حادثه مبلغ دوازده میلیون و پانصد هزار دلار، به ازای هر یک از والدین، هشت میلیون و پانصدهزار دلار، به ازای هر فرزند  هشت میلیون و پانصد هزار دلار و به ازای هر خواهر یا بردار چهار میلیون و دویست و پنجاه هزار دلار پرداخت کند. 

 

این حکم در حالی صادر شده که هیچ شواهدی درباره نقش‌آفرینی ایران در حملات ۱۱ سپتامبر ارائه نشده است. در گزارش کمیسیون ۱۱ سپتامبر که موظف به تحقیق درباره این حادثه شده بود اشاره‌ای به نقش ایران نشده است. 

 

پیشتر شبکه خبری الجزیره گزارش داده بود سعودی‌ها تلاش دارند ایران را به یک پرونده قضایی در آمریکا برای رسیدگی به نقش ریاض در حملات ۱۱ سپتامبر۲۰۰۱ اضافه کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------