آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛ باید دید چرا مردم از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده نمی‌کنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رسول خضری نماینده پیرانشهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید با تدبیر با قضیه فیلترینگ تلگرام برخورد شود. مردم نوعی دلبستگی و وابستگی به تلگرام پیدا کرده اند و ۵۰۰ هزار شغل ما وابسته به فضای مجازی و عمدتا پلتفرم‌های خارجی از جمله تلگرام است. ما باید پیام‌رسان‌ها را مدیریت کنیم و بیشتر به دنبال همین مدیریت باشیم تا حذفشان. اگر این اتفاق بیفتد موفق‌تر خواهیم بود.

 به گزارش اعتماد، رسول خضری نماینده پیرانشهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به فیلترینگ تلگرام گفت: هیچ کس مخالف پیام‌رسان‌های داخلی نیست و اگر به واقع محیط امن، خوب و قابل اعتمادی باشد هر کسی که به کشور خود تعصب دارد دوست دارد از پیام‌رسان داخلی استفاده کند.

 

وی تاکید کرد: اما باید آسیب‌شناسی کرد و دید دلیل اینکه مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی نمی آیند و از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند، چیست.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ابتدا باید پیام‌رسان‌های داخلی به خوبی برای مردم جا می‌افتاد و بعد از مردم می‌خواستند که به سمت پیام‌رسان‌های داخلی بیایند. تلگرام در بحث اطلاع‌رسانی نقش بی‌بدیلی داشته و به همین دلیل همه دولتمردان اطلاع‌رسانی خود را از طریق تلگرام انجام می‌دادند. اما نمی توان گفت تلگرام تاکنون خوب بوده و از الان به بعد بد است! ممکن است که یکسری افراد از تلگرام سوءاستفاده کنند اما این موضوع دلیل نمی‌شود که بتوان کل مجموعه را زیر سوال برد.

 

خضری ادامه داد: اگر مدیرعامل تلگرام با وزیر ارتباطات و ۸ دستگاهی که مستقیما در بحث فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها به نوعی دخیل هستند مذاکره کنند بهتر خواهد بود تا اینکه با حرکات چکشی تلگرام قطع شود. ۸ دستگاه از شورای عالی فضای مجازی گرفته تا قوه قضاییه و دادستانی در بحث فضای مجازی دخیل هستند، بنابراین باید ۸ دستگاه با یکدیگر بنشینند و تدبیر اساسی بیاندیشند.

 

 وی گفت: باید با تدبیر با قضیه فیلترینگ تلگرام برخورد شود. مردم نوعی دلبستگی و وابستگی به تلگرام پیدا کرده اند و ۵۰۰ هزار شغل ما وابسته به فضای مجازی و عمدتا پلتفرم‌های خارجی از جمله تلگرام است. ما باید پیام‌رسان‌ها را مدیریت کنیم و بیشتر به دنبال همین مدیریت باشیم تا حذفشان. اگر این اتفاق بیفتد موفق‌تر خواهیم بود.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اختلال ایجاد شده در کار افرادی که از طریق تلگرام کسب درآمد می کردند، تاکید کرد: بر اساس آماری که وزارت ارتباطات اعلام کرده است ۵۰۰ هزار شغل مرتبط با تلگرام است که در حال حاضر تحت تاثیر قرار گرفته و دچار اختلال شده است.

 

خضری گفت: من از تلگرام استفاده می‌کنم و به ناچار برای اینکه با مخاطبینم ارتباط برقرار کنم پیام‌رسان سروش را نصب کرده‌ام اما اعضای کانالم در سروش به ۱۰۰ نفر هم نرسیده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------