آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

امام جمعه تهران به دولت؛ در مذاکره با اروپا زیر بار ننگ نروید/ انتقادات برجامی علم‌الهدی؛ شکست خوردیم!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 امام جمعه تهران به دولت؛ در مذاکره با اروپا زیر بار ننگ نروید

 

 

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز 28 اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: خداوند نتیجه روزه‌داری را تقوا معرفی کرده است، پس باید ماه رمضان را غنیمت بشماریم.

 

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه مبارزه با نفس اماره است، شر آمریکا که بزرگ‌ترین دشمن ماست، بالاتر از نفس اماره نیست. فلسطین امروز تحت شدیدترین ظلم‌ها قرار گرفته و حتی شر رژیم کودک کش نیز بالاتر از نفس اماره نیست، لذا نفس اماره بزرگ‌ترین دشمن انسان است.

 

اهم اظهارات خطیب جمعه تهران را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

 

*(با اشاره به خروج آمریکا از برجام)؛ از ابتدا دنیای غرب کلاه گشادی آماده کرده بود و آنگونه که حضرت آقا اخیرا به زبان آوردند از ابتدا تحت فشار بودند که چرا در مساله هسته‌ای پافشاری می‌کنیم و چرا اجازه نمی‌دهید که مذاکره کنیم و حضرت آقا فرمودند از همان موقع می‌گفتیم که غربی‌ها قابل اعتماد نیستند اما برای اتمام حجت و اساسا به خاطر رفع تحریم‌ها قرار شد مذاکرات انجام شود.

 

*در مذاکرات آنها هیچ حقی نداشتن و همش باج‌گیری بود چرا که خلاف قانونی انجام ندادیم بودیم که بخواهیم سر میز مذاکره بنشینیم پس یک طرفه ما از علم و پیشرفت هسته‌ای خود عقب‌نشینی کردیم تا آنها تحریم غیرقانونی و ظالمانه‌شان را از گرده ما بردارند.

 

*(با اشاره به نامه‌ای که رهبری در اوایل طرح موضوع برجام به رییس‌جمهور نوشتند)؛ حضرت آقا در آن نامه به سوابق اطلاعاتی شخص رییس‌جمهور تکیه کردند و لذا تاکید بر هوشیاری و هوشمندی و اتخاذ ترتیباتی داشتند که بتوانیم در آینده حق خودمان را بگیریم از جمله تضمین و یا امضایی از رییس‌جمهور که اینها هم رعایت نشد و این رییس‌جمهور دیوانه‌نما آمد و با لگدی همه بافته‌ها را رشته کرد.

 

* برجام یک عبرت است، در مرحله بعدی همه باید بدانیم که سیاست‌های کلی نظام و مشروعیت نظام بر اساس قانون اساسی با رهبری و ولی فقیه است و نکند بدون اذن و اجازه به سراغ کسانی رویم که مثل آمریکا هستند.

 

*در دوران هشت سال دفاع مقدس فرانسه، انگیس و آلمان هم با ما دشمنی کرد، اینها که تا این حد با ما عناد و دشمنی دارند با چه جراتی به آنها اعتماد کنیم و بدون اخذ تضمین‌های لازم با آنها کنار بیاییم.  در مذاکره با اروپایی‌ها باید تضمین‌های لازم را بگیریم و راه قبلی در مذاکره با آمریکایی‌ها را طی نکنیم، دولت در مذاکره با اروپا نباید زیر بار ننگ برود.

 

*مردم غیور و صبور ما در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که از پس مشکلات اقتصادی بر می‌آیند،  خواست ملت ما، عزت ملی است و اینکه زیر بار وعده‌ای نرویم که ننگ در آن باشد.

 

*رئیس جمهور آمریکا که این روزها خود را به کم عقلی و دیوانگی زده، تصمیم به انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی گرفته است که روسای جمهور قبلی آمریکا هم این کار را انجام ندادند. این اقدام یک برگ دیگر از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی است و ثابت کرد که آنها پایبند به هیچ اصلی نیستند.

 

*( با اشاره به واکنش های جهانی به جنایات چند روز گذشته صهیونیست ها و کشتار مردم مظلوم فلسطین)؛متاسفانه برخی سران کشورهای اسلامی و عربی در موضوع فلسطین دچار خفگی شده اند و هیچ واکنشی به جنایات صهیونیست‌ها ندادند. مجامع بین المللی نیز سکوت اختیار کرده است.

 

*( با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص نابودی رژیم صهیونیستی قبل از ۲۵ سال)؛ با جنایات چند روز گذشته صهیونیست‌ها، زمانی که رهبر معظم انقلاب برای نابودی این رژیم تعیین کرده، کوتاه‌تر شده است.

 

انتقادات برجامی علم‌الهدی؛ طرف اروپایی گردن کلفتی می‌کند/شکست خوردیم/نفوذ جاهلیت در برخی عناصر سیاسی

 

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: این روزها مردم فلسطین به تصرف خانه خود اعتراض دارند و یک ناپاک جانی از آن سوی دنیا سفارت خود را به بیت المقدس منتقل می کند تا بگوید آنجا متعلق به اسرائیل است.

 

وی افزود: در این شرایط چند صد نفر کشته و زخمی می شوند و کودک شیرخوار در آغوش مادر خود جان می دهد و کسی در دنیا صدایش در نمی آید.سازمان ملل و شورای حقوق بشر هم که از ابتدا نمایشی بوده هیچ واکنشی نشان نمی دهد و همه این ها نشان از جاهلیت مدرن است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در موضوع برجام نیز وزیر خارجه ما به دیگر طرف های قرار داد می گوید در صورت تامین منافع ایران می توانیم برجام را ادامه دهیم و کشورهای اروپایی می گویند ایران راست می گوید و ما سعی می کنیم منافع شما را تامین کنیم.

 

علم الهدی گفت: در بیانیه سه کشور اروپایی بر موضوع روابط بانکی، فروش نفت و سرمایه گذاری در ایران تاکید شده اما با گردن کلفتی می گویند ما هیچ تضمینی به ایران نخواهیم داد.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این اقدامات نشان دهنده از بین رفتن روابط انسانی و جاهلیت مدرن است که در برخی عناصر سیاسی کشور ما نیز نفوذ کرده است.

 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: از روز اول که دولت خواست معاهده هسته ای را امضاء کند رهبر معظم انقلاب گفتند ما به طرف های مذاکره خوش بین نیستیم و ایشان بارها اعلام کردند که این قرار داد در صورتی موفق خواهد بود که رئیس جمهور آمریکا آن را امضاء کند.در آن دوران مجلس اعلام کرد این قرار داد به نفع کشور نیست اما جریان هایی ایجاد شد که این قرار داد به تصویب رسید و حالا بعد از این همه خسارت شکست خورده ایم.

 

علم الهدی اظهار کرد: بعد از این اتفاقات و خروج آمریکا از برجام عده ای به دنبال ضربه زدن به ارکان نظام هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دقیقا این موضوع تکرار داستان خوارج نهروان است و انگار جاهلیت قدیم دوباره به دنیا بازگشته و دامن گیر برخی سیاست مداران ما نیز شده است.

 

وی تاکید کرد: در این شرایط متدینان کشور باید با بصیرت پای دین و ولایت بایستند تا بتوانند ولایت اهل بیت (ع) را حفظ کرده و از چنگ نابکاری ها نجات دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------