آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

نماینده مجلس : اعتماد مردم به اخبار صدا و سیما کمتر از رسانه‌های خارجی است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز تاسف کرد: اعتماد مردم به اخبار صدا و سیما از اعتماد آنان به شایعات رسانه‌های کوچک غربی کمتر است.

سعید باستانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به انتقادات مقام معظم رهبری از عملکرد صدا و سیما در مدیریت فعلی و قبلی این سازمان، گفت: طبق قانون اساسی عنوان  رسانه ملی انحصار در اختیار سازمان صدا و سیماست و نمی‌توان شبکه های خصوصی به وجود آورد، اما  این مسئله موجب ایجاد انحصار در این سازمان و بروز اتفاقاتی در آن شده است که افت شدید شمولیت و عمومیت آن را در پی داشته است.

 

نماینده تربت حیدریه در مجلس در پیشنهادی به مدیران صدا و سیما، توصیه کرد: معیار عمل سازمان باید رضایت عمومی جامعه باشد. مسؤولان این سازمان باید تغییر نگاه جدی داشته باشند. باید از میزان رجوع و حمایت مردم و تاثیرگذاری صدا و سیما بر مخاطبان عمومی و خاص آمار گرفته شود. در این مسئله نباید برنامه های خاصی مثل دورهمی یا خندوانه ملاک ارزیابی عملکرد این سازمان قرار داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: باید اعتماد مردم به صدا  و سیما سنجیده شود. سعی کنند صدا و سیما محل اعتماد مردم به اخبار، تحلیل‌ها و راهبردهای نظام شود.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز تاسف کرد: میزان اعتبار صدا و سیما نزد افکار عمومی به حدی پایین است که اگر 10 روز روی یک خبر درست کار کند، تاثیر در مردم به اندازه یک شایعه کم اهمیت که در یک خبرگزاری خارجی منتشر می شود، ندارد. این وضعیت برای کشور آسیب پذیر است.

 

باستانی شورای عالی نظارت بر صدا و سیما را در تامین نظر مقام معظم رهبری تاثیرگذار دانست و افزود: این شورا جنبه های نظارتی خوبی در این زمینه دارد و دستش هم باز است،لذا باید شاخص‌هایی چون ضریب نفوذ صدا و سیما در داخل و خارج کشور و میزان اعتماد داخلی و خارجی به این سازمان طی دو دهه گذشته را مورد بررسی آماری قرار دهد و در صورتی که در مرز بحران بودن این شاخص ها، رویه ها و رفتارها  اثبات شد با اهرم‌های نظارتی خود جهت گیری از برخی  رویکردهای این سازمان و تغییر ماهوی آنها اقدام کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------