آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

شعارهای مردم آبادان در اعتراض به بحران آب تند شده است/ مردم به دلیل نبود آب سالم جان می‌دهند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس، بر این عقیده است تا زمانی که مسئولان نا اهل و ناکارآمد بر سر کار باشند شرایط آب مردم آبادان به همین شکل است، اکنون سال‌ها است که مسئولین دست روی دست گذاشته‌اند تا شرایط به این شکل بحرانی شود.

به گزارش رویداد۲۴، مردم شهر آبادان امروز نیز درحالی دست به اعتصاب و اعتراضات گسترده زدند که برای چندمین روز پیاپی است که آب شرب این شهرستان شور شده است و مردم برای دریافت آب شرب سالم در صف خرید آب ایستاده‌اند.

 

شور , گل‌آلود بودن و غیربهداشتی بودن آب شرب مردم خوزستان، بحث امروز و دیروز یا حتی ده سال گذشته نیست، بعد از زمان جنگ و بازسازی این شهر بود که دسترسی به آب شرب سالم برای مردم استان، به یکی از دغدغه‌ها و معظلات اصلی مردم این شهر تبدیل شد. مردمی که سال‌ها جنگ را تحمل کردند و اکنون نیز بعد از گذشت دو دهه از اتمام جنگ تحمیلی، مردم کماکان برای دریافت آب شیرین، دبه‌های آب تسویه شده خریداری می‌کنند و در منازلشان آب تسویه کن قرار داده‌اند.

 

معضل نبود آب‌شیرین در خوزستان و سایر شهرستان‌های آن، گویی به یک امر طبیعی تبدیل شده و مسئولین نیز هیچ کنش و واکنشی نسبت به آن ندارند.

 

مردم آبادان در اعتراضاتشان شعارهای بدی سر می‌دهند

 

غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به آخرین وضعیت آب شرب آبادان و اعتراضات گسترده مردم این شهر نسبت به این موضوع، گفت: مردم اکنون مقابل آبفای شهر آبادان تجمع کرده‌اند و شعارهای بسیاربسیار بدی را سر می‌دهند و این موضوع را متوجه مسئولان شهر از جمله استاندار و علی‌الخصوص فرماندار شهر می‌دانند.  

 

مسئولان استان نمی‌توانند بحران را مدیریت کنند

 

شرفی با بیان اینکه در مدت یکسال گذشته متاسفانه مسئولان دست روی دست گذاشتند و هیچ اقدامی در این خصوص انجام ندادند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان نتوانستند شرایط را کنترل کنند و باعث شد این موضوع تبدیل به بحران شود و کار به جایی رسیده است که مسئولان اکنون حتی نمی‌توانند این بحران را مدیریت کنند. مردم چند وقت است که ایستاده‌اند و شعار می‌دهند اما حتی یک نفر هم پاسخگوی این مردم نبوده است. فرماندار در هیچ زمینه‌ای حاضر نمی‌شود که پاسخگو باشد و سایر مسئولین استان نیز به همین ترتیب اینگونه‌ هستند. واقعا تکلیف مردم آبادان چیست؟ 8سال جنگ و آوارگی و دربه دری و 10 سال دوران سخت و مشقت آور بازسازی کم نبود که اکنون هم حدود 13 الی 14 سال است که باید رنج آب شور را بکشند.

 

مسئولان هیچ‌گاه عکس‌العمل به موقع نداشتند

 

این نماینده مجلس ادامه داد: باغ و بستان‌های مردم خشک شده، دامپروری آن‌ها از بین رفته، سلامتی مردم صددرصد به خطر افتاده است، مردم دچار بیماری‌های مختلفی می‌شوند که عامل همه آن‌ها همین آب و هوا و ریزگردها است. ما نیز هیچ‌گاه یک عکس‌العمل به موقع از مسئولین نداشتیم و در روزهای بسیار گرم تابستان مسئولین دست روی دست گذاشتند و هیچ‌یک پاسخگوی شرایط ایجاد شده نبودند.  

 

مگر می‌شود به مردم گفت آب شور را تحمل کنید؟

 

شرفی با اشاره به اینکه در دو سه روز گذشته من در آبادان بودم و از نزدیک شاهد وضعیت بحرانی منطقه بوده‌ام، خاطرنشان کرد: ما در مساجد، حسینیه‌ها و با حضور مردم در خصوص وضعیت آب جلسات متعددی را داشتیم، اما مگر می‌توانیم بگوییم مردم آب شور بخورید، دستگاه‌های تسویه آبتان خراب شود، ماشین‌های لباس شویی و ... شما به دلیل شور بودن آب خراب شود؟ چه کسی باید جواب این مردم را بدهد؟ مگر برای درمورد آب می‌شود صبر کرد؟  

 

مردم به دلیل نبود آب شرب سالم می‌میرند/ مسئولین ناکارآمد با حمایت‌های مسئله دار بر سرکار می‌آیند

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، بحران آب شرب در خرمشهر و سایر شهرهای خوزستان به مراتب کمتر از آبادان است، تصریح کرد: آبی که برای آبادان می‌آورند به مراتب کمتر از مقداری است که باید به این شهر است. مردم این منطقه برای نداشتن آب سالم کشته داده‌اند. زمانی که مسئول نااهل و مدیر ناکارآمد بر سرکار باشد وضعیت همین است.  مسئولینی که با حمایت‌های مسئله برانگیز بر سرکار می‌آیند قطعا نه دلسوز هستند و نه به فکر مردم، طبیعتا نتیجه و خروجی کار هم این چیزی می‌شود که شاهد هستیم.

 

مسئولان و وزرای مربوطه به جای پاسخگویی زبان بازی می‌کنند

 

شرفی ادامه داد: ما بارها در مجلس پیگیر این موضوع بودیم، بارها با آقایان جهانگیری، چیت‌چیان، اردکانیان و سایر مسئولین مربوطه در این خصوص جلسات متعددی را داشتیم اما متاسفانه نتیجه‌ای نداشت و فقط زبان بازی می‌کنند. تا کنون وزرای مربوطه بارها به کمیسیون‌های تخصصی دعوت شدند اما عملکرد خاصی نداشتند. 

 

این نماینده مجلس، با بیان اینکه تا زمانی که مدیران دلسوز بر سرکار نباشند، شرایط به همین شکل است، تصریح کرد:  ما به عنوان نماینده مجلس که در قوه مقننه هستیم، بارها این درد را فریاد زدیم، گزارش و مستندات تهیه می‌کنیم، من حتی به آقای چیت چیان وزیر نیرو فیلم نشان دادم، اما متاسفانه نتیجه‌ای در بر نداشت. مسئولان و وزرای مربوطه وعده دادند تا 15 تیر ماه این مشکل را حل کنند که من بعید می‌دانم بخواهند به وعده‌هایشان عمل کنند.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------