آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

نه احمدی‌نژاد به دادگاه می‌رود و نه مشایی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش بهار، رسانه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد نوشتند: براساس صوت منتشره از گفتگوی تلفنی محمود احمدی‌نژاد با اسفندیار رحیم مشایی و تاکید براینکه کیفرخواست در اختیارشان قرار نگرفته مشایی و احمدی‌نژاد در دادگاه ۳ شهریور حضور نمی‌یابند.

 

این رسانه‌ها قبلا نوشته بودند که با توجه به اعلام علني بودن جلسه دادگاه  رحیم مشايي، احمدي نژاد به اتفاق گروه رسانه اي همراه خود در اين جلسه حضور می یابد.

 

در همین حال علی اکبر جوانفکر مشاور احمدی‌نژاد در کانالش نوشت: بنا به اعلام مقامات قضايي، شعبه اول دادگاه انقلاب روز شنبه سوم شهريور ماه براي رسيدگي به اتهامات نارواي نسبت داده شده به مهندس اسفنديار رحيم مشايي تشكيل جلسه خواهد داد. اين در حالي است كه دادگاه انقلاب، آشكارا با ناديده گرفتن قانون، از إرسال كيفرخواست صادره، براي ايشان و وكلايشان خودداري كرده است.

 

 

بر اساس قانون آيين دادرسي كيفري، از زمان إرسال كيفرخواست براي متهم، بايد يك هفته سپري شده باشد تا دادگاه بتواند جلسه رسيدگي به اتهامات را تشكيل دهد، بنابراين جلسه دادگاه آقاي مشايي در روز شنبه، از اين جهت نيز غيرقانوني خواهد بود. علاوه بر اين، به وكلاي آقاي مشايي نيز اجازه ملاقات داده نشده است تا بتوانند لايحه دفاعيه را در برابر اتهامات واهي نسبت داده شده به ايشان، تهيه و تنظيم كنند

 

با اين وضعيت، معلوم نيست كه دادگاه مزبور قصد دارد چه چيزي را در جلسه روز شنبه، مورد رسيدگي قرار دهد و آقاي مشايي در برابر چه كيفرخواستي بايد از خود دفاع كند؟! با توجه به اعلام علني بودن جلسه دادگاه آقاي مشايي، دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور سابق تصميم دارد به اتفاق گروه رسانه اي همراه خود در اين جلسه حضور يابد. چنانچه کیفرخواست طبق موازین شرعی و قانونی صادر شده وقرار باشد که آقای مشایی در یک فرآیند عادلانه و قانونی محاکمه شود، قاعدتاً نباید هیچ واهمه و نگرانی‌ از انتشار محتویات پرونده وجود داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------