آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

زیباکلام: حاکمیت دموکراسی تنها راه پر کردن شکاف‌ها در کشور است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و فعال اصلاح‌طلب به شکاف‌های ایجادشده از سال ۵۸ تا کنون در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: حاکمیت دموکراسی تنها راه برون‌رفت از وضعیت کنونی و پر کردن شکاف‌های موجود است.

به گزارش ایسنا, صادق زیباکلام عصر سه‌شنبه (۲۰ آذر) در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان ضمن بیان عشق و علاقه خود به کردها, از پروژه «دهکده امید» برای دانشجویان سخن گفت و اظهار کرد: مردم از سراسر کشور ۳ میلیارد تومان برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه به حساب من واریز کردند که در یک ماه اخیر توقیف شد و چندین بار به این دلیل شفاها و کتبا بازپرسی شدم.

 

وی افزود: در آخرین روز بازپرسی و در آخرین جملاتم نوشتم که اگر این حساب بسته شود, یک گوسفند نذر حضرت ابوالفضل (ع) می‌کنم. از من پرسیده شد که علت نوشتن این مطلب چیست و اگر علاقه‌ای به ادامه پروژه ندارم, از طریق شبکه‌های اجتماعی به مردم اعلام کنم که قادر به انجام پروژه نیستم اما به چند دلیل نمی‌توانستم این کار را انجام دهم.

 

زیباکلام ادامه داد: دلیل اول، اشک دخترم و دومی علاقه‌ای بود که به کردها داشتم و اعتقاد به این مهم که برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی انجام کاری به کردها سپرده شده و کسی از تهران برای آنها تصمیم نمی‌گیرد و نباید این فرصت را از آنها گرفت.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به تشریح فضای حاکم بر کشور در سال ۵۸ و امروز پرداخت و تصریح کرد: اگر امروز نخبگان کرد به این امر معتقد باشند که عده‌ای در تهران نشسته و مانع از سرمایه‌گذاری در کردستان و انجام کار جدی در این استان می‌شوند, نشان‌دهنده پسرفت کشور در ۴۰ سال گذشته است.

 

وی با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت از مشکلات و پرکردن شکاف‌ها در کشور, حاکمیت دموکراسی است، خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده آنچه خواست قومیتی را تحقق می‌بخشد, دموکراسی است که اگر حاکم شود هیچ قومی خواستار جدایی از ایران نخواهد بود و همه باید برای این گمشده یعنی حاکمیت قانون و دموکراسی تلاش کنیم.

 

زیباکلام در ادامه به پرسش‌های دانشجویان درباره عملکرد جمهوری اسلامی در مناطق کردنشین پاسخ داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------