آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

استفاده بشار اسد از بمب‌های خوشه‌ای؟



آخرین اخبار از سوریه

استفاده بشار اسد از بمب‌های خوشه‌ای؟

ارتش سوریه امروز موفق شده مواضع مهمی را که مخالفان طی روزهای گذشته در اختیار گرفته بودند بازپس گیرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: در حالی که ارتش سوریه، برای بازپس‌گیری مواضع فتح شده از سوی مخالفان حکومت بشار اسد در شمال این کشور، دست به ضد حمله زده و یکی از پایگاه‌های مهم نظامی را در اختیار خود گرفته، دیده بان حقوق بشر اعلام کرده که ارتش سوریه علیه غیرنظامیان این کشور بمب‌های خوشه‌ای استفاده می کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ درگیری‌هایی در پایگاه مهم و استراتژیک "وادی ضیف"، در منطقه معره النعمان در جنوب شهر حلب، میان نیروهای ارتش سوریه و مخالفان صورت گرفت.

منطقه معره النعمان، اوایل هفته پیش به دست نیروهای مخالف حکومت بشار اسد افتاده بود.

مخالفان، همچنین توانسته بودند کنترل بزرگراه‌هایی را که حلب را به دمشق متصل می‌کنند نیز در دست بگیرند.

بر اساس ادعای ناظران حقوق بشر سوریه، درگیری‌های امروز در پایگاه "وادی ضیف" منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 18 نفر شده است.

به این ترتیب، ارتش سوریه امروز موفق شده مواضع مهمی را که مخالفان طی روزهای گذشته در اختیار گرفته بودند بازپس گیرد.

اما همزمان دیده‌بان حقوق بشر، ارتش سوریه را متهم کرده که هواپیماهای جنگی این ارتش بمب‌های خوشه‌ای خود را در شهرهای مختلف شهرستان ادلب- واقع در شمال غرب این کشور، فرو ریخته اند؛ شهرهایی که محل درگیری نیروهای دولتی و شورشیان است.

دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای، نگرانی شدید خود را در ایت مورداعلام کرده و از دولت سوریه خواسته که فوراً استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را متوقف کند.

بمب‌های خوشه‌ای اگر منفجر هم نشوند ممکن است ماه‌ها و سال‌ها فعال بمانند و منجر به مرگ یا قطع عضو افراد گردند

نظامیان نیروهای دولتی سوریه مسجد در مرکز حلب را از شبه نظامیان آزاد کردند

امروز نظامیان ارتش سوریه مسجد قرون وسطی در مرکز حلب را از شبه نظامیان آزاد کردند. کانال تلویزیون "المیادین" با اشاره به منابع نظامی سوریه گزارش داد که در طول جنگ خیابانی در محله شهر قدیم ده ها تروریست کشته شدند.

17 جیپ با اسلحه سنگین از کار انداخته شد، اتومبیلها و کامیونهای وانت با مهمات منفجرشدند. "شورشیان" با همان کامیون های وانت از مناطق محاصره شده در شرق و جنوب شرقی وارد شهر "آغاز" شدند .

نیروهای ویژه ارتش در شمال حلب (درمساقین هانانو و اظارات) گروهی از شورشیان مجهز شده به چهار سیستم انتقالی سلاح ضد هوایی و خمپاره انداز را نابود کردند.

به گزارش آژانس خبری "الوطن"، نظامیان دولتی به پاکسازی محلات ساهور، قاضی عسکر و شعر پرداختند. شبه نظامیانی که این مناطق را به مدت سه ماه تحت کنترل خود قرار دادند، پس انجام عملیات نظامی به حومه شهر عقب نشینی می کنند.

به گزارش کانال تلویزیونی "المیادین"، فرماندهی به اصطلاح "ارتش آزاد سوریه" تلاش می کند در شمال لاذقیه یک تکیه گاه را تشکیل و مناطق همرز با ترکیه از ساحل تا استان رقه در فرات را زیر کنترل خود قرار دهد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------