آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

درگیری در کویت/4 زخمی و 6 بازداشتی در حمله پلیس کویت به معترضین



4 زخمی و 6 بازداشتی در حمله پلیس کویت به معترضین

این نخستین رویارویی میان پلیس و معترضین کویتی در سال جاری میلادی است که روی داد و پلیس با استفاده از باتوم تلاش کرد مانع از پیوستن معترضین به تجمع 5 هزار نفری و از پیش اعلام شده در یکی از میدان های نزدیک ساختمان پارلمان بود.

حمله پلیس ضدشورش به تجمع مخالفان در کویت، به 4 زخمی و بازداشت 6 نفر منجر شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران به نقل از  سایت الجزیره، مخالفان ضمن مطالبه اصلاحات سیاسی به تلاش های دولت کویت برای تغییر قانون انتخابات پارلمان، اعتراض داشتند.

این نخستین رویارویی میان پلیس و معترضین کویتی در سال جاری میلادی است که شب گذشته (دوشنبه) روی داد و پلیس با استفاده از باتوم تلاش کرد مانع از پیوستن معترضین به تجمع 5 هزار نفری و از پیش اعلام شده در یکی از میدان های نزدیک ساختمان پارلمان بود.

این میدان از یک سال گذشته تاکنون شاهد تجمعات بزرگ مخالفان کابینه بود.دولت کویت معمولا اجازه برگزاری تجمعات را می دهد اما مانع از برگزاری تظاهرات می شود.

شاهدان عینی در این باره گفتند: در این حادثه، شماری از معترضین بازداشت و تعدادی دیگر از جمله نیروهای پلیس  زخمی شدند. پلیس و معترضین در خیابان درگیر شدند.

معترضین از امیر کویت خواسته اند زمانی برای برگزاری انتخابات آینده پارلمانی تعیین کند. آنها همچنین نگرانی خود را از اقدام دولت برای تغییر قانون انتخابات با هدف تسهیل راهیابی نمایندگان حامی دولت به  پارلمان اعلام کرده اند.

در این تجمع مسلم البراک نماینده سابق و از رهبران مخالفان نسبت به واکنش به این اقدامات خشونت آمیز هشدار داد و گفت: "ما نمی ترسیم نه از چوب دستی های جدید شما و نه از زندان های شما . خشونت تنها خشونت ایجاد می کند."

البراک همچنین کابینه را متهم کرد که به دنبال تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات و ایجاد "عروسک پارلمان" است.وی همچنین خطاب به امیر کویت گفت: ملت اجازه نمی دهد کشور به صورت استبدادی اداره شود .

مخالفان همچنین هشدار دادند تغییر قانون انتخابات باعث می شود کویت وارد بحران شود و روابط آنها را با خانواده حاکم الصباح تیره کند. خانواده الصباح از 250 سال پیش تاکنون حاکمیت را در کویت در دست دارد.

مقامات کویتی از نمایندگان و فعالان مخالف خواسته بودند این تظاهرات را لغو یا آن را به زمان دیگری پس از برگزاری نشست سران مجمع همکاری های آسیا در این کشور موکول کنند.

این کنفرانس امروز سه شنبه با حضور امیر کویت افتتاح می شود. کویت همزمان با میزبانی این نشست شاهد تدابیر شدید امنیتی است.

امیر کویت هفته گذشته پس از ماه ها بحران سیاسی، دستور داد پارلمان منحل شود. براساس قانون اساسی، انتخابات پارلمانی زودهنگام می بایست در مدت 60 روز برگزار شود.

کویت از سال 2006 تاکنون با بحران سیاسی روبه رو است. در این مدت 9 مرتبه کابینه های کویت، استعفا دادند و 7 مرتبه پارلمان، منحل شد./عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------