آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

وزیر بهداشت: كمیته ویژه‌ای برای پارازیت تشكیل نخواهد شد



وزیر بهداشت: كمیته ویژه‌ای برای پارازیت تشكیل نخواهد شد

وی گفت: اینکه در زمینه پارازیت ماهواره‌ای موضوع تا این حد پررنگ شده است ابعاد دیگری دارد و مربوط به مسائل بهداشتی نمی‌شود چرا که سیگنال‌ها و پارازیت ماهواره‌ای در همه جای دنیا وجود دارند و مختص ایران نبوده و تنها مربوط به کانال‌های ماهواره‌ای نیست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وطن امروز نوشت: تاثیر امواج ماهواره‌ها بر بدن انسان موضوعی است که در ماه‌های اخیر از طریق رسانه‌ها زیر ذره‌بین قرار گرفته است و دلیل آن نیز اگرچه عمدتا سیاسی است و در راستای اهداف شبکه‌های رسانه‌ای خارج از کشور پیگیری می‌شود اما در داخل نیز از سوی برخی مطرح شده و با شایعه‌سازی در این باره امنیت روانی جامعه را به خطر انداخته‌اند.

در این بین معصومه ابتکار از اعضای شورای شهر تهران بدون اینکه دلیل علمی برای تاثیر منفی این امواج بر سلامتی انسان را عنوان کند، آن را سرطانزا خواند و موجی از شایعه‌سازی را دامن زد.

در این بین اما با وجود اینکه سازمان بهداشت جهانی با انجام پژوهش‌های گسترده علمی در این باره به نتیجه رسیده است که هیچ تاثیر منفی از پارازیت‌ها و امواج بر سلامت انسان به اثبات نرسیده است اما هنوز برخی رسانه‌ها درصدد دامن زدن به این شایعه هستند و اهداف شبکه رسانه‌ای غرب را پی می‌گیرند.

«وطن‌امروز» در ماه‌های اخیر با انتشار گزارش‌های مستند بی‌خطری این امواج را اثبات کرده و از زبان وزیر بهداشت و درمان کشور تایید آن را اعلام کرده است.

با این وجود روز گذشته مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت در حاشیه سومین گردهمایی دست‌اندرکاران نظام سلامت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران درباره اینکه اخباری از تشکیل کمیسیونی برای بررسی آثار احتمالی پارازیت و امواج ماهواره‌ای بر سلامت منتشر شده و نتایج بررسی‌ها، گفت: همه تحلیل‌ها، ‌بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده درباره مضر بودن یا نبودن امواج پارازیت بر بدن انسان انجام گرفته و تاكنون مورد مشكوكی درباره تاثیر این امواج بر سلامت انسان به وزارت بهداشت گزارش نشده است.

دستجردی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از سوی چند مركز برجسته تخصصی داخلی و خارجی كه تاكنون صورت گرفته گزارشی درباره مضرات پارازیت بر بدن انسان منتشر نشده است و وزارت بهداشت نیز قصد ندارد در آینده كارگروهی را به این منظور تعیین كند.

وزیر بهداشت یادآور شد: ‌هیچ كمیته ویژه‌ای برای بررسی و تحقیق درباره پارازیت تشكیل نخواهد شد زیرا كارشناسان و مسؤولان در وزارت بهداشت با بررسی‌های جدی گزارش كامل خود را ارائه كرده‌اند و موضوع از نظر تخصصی تعیین تكلیف شده است.

بیماری‌زا بودن پارازیت غیرمنطقی است

از سوی دیگر رئیس اداره پرتوهای وزارت بهداشت نیز گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته تشعشعات و سیگنال‌های ماهواره‌ای جدای از سایر پرتوها نیست و منطقی نیست بخواهیم پارازیت را عاملی برای بروز برخی بیماری‌ها عنوان کنیم.

علی گورانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی اداره پرتوهای مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت در زمینه تشعشعات و پرتوهای محیطی که روزانه بر انسان ساطع می‌شود، اظهار داشت: به دلیل ورود ابزار تکنولوژیک و فناورانه به ابعاد مختلف زندگی بشر، روزانه انرژی‌های بسیاری از محیط و این ابزار به انسان ساطع می‌شود.

گورانی درباره ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای و شائبه‌هایی که در زمینه تشعشعات آن وجود دارد، تصریح کرد: این پرتوها جدای از سایر پرتوها نیست و مقداری انرژی که از آن تابیده می‌شود تفاوتی با دیگر سیگنال‌های الکترومغناطیسی ندارد. وی با تاکید بر بررسی‌هایی که روی پارازیت‌های ماهواره‌ای صورت گرفته است به مهر گفت: این امواج در شعاع گیرنده و فرستنده‌های تلویزیونی ارسال می‌شود و مربوط به افراد نیست.

گورانی با اشاره به اظهاراتی که از بروز برخی بیماری‌ها مانند ناباروری یا سقط جنین به دلیل پارازیت‌های ماهواره‌ای حکایت دارد، تصریح کرد: بیماری صدها عامل می‌تواند داشته باشد و تاکنون ثابت نشده است که به طور خاص این سیگنال‌ها باعث به وجود آمدن یک بیماری شده باشد.

وی گفت: اینکه در زمینه پارازیت ماهواره‌ای موضوع تا این حد پررنگ شده است ابعاد دیگری دارد و مربوط به مسائل بهداشتی نمی‌شود چرا که سیگنال‌ها و پارازیت ماهواره‌ای در همه جای دنیا وجود دارند و مختص ایران نبوده و تنها مربوط به کانال‌های ماهواره‌ای نیست.

قوه‌قضائیه باید با تهییج‌کنندگان افکار عمومی برخورد کند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نیز درباره مدعیان مضر بودن امواج بر سلامت مردم که امنیت روانی جامعه را به هم می‌زنند، معتقد است: افرادی که در این میان ادعایی مبنی بر سرطانزا بودن پارازیت دارند باید مستندات خود را ارائه دهند تا محققان داخلی بررسی‌های لازم را انجام دهند و در غیر‌این صورت مدعی‌العموم باید با افرادی که با اظهارنظرهای خود، تهییج افکار عمومی می‌کنند، برخورد کند.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد در مجلس دراین باره به سایت بولتن گفت: موضوع سرطانزا بودن امواج ماهواره‌ای و پارازیت در مجلس هشتم مطرح شده بود. در سال 89-88 زمانی که برخی ماهواره‌های خبری و ... خارجی فیلتر شدند این شائبه ایجاد شد که این امواج سرطانزاست و نازایی را در پی دارد.

وی که در مجلس هشتم بررسی نقش پارازیت در ایجاد بیماری‌ها را در دستور کار داشت، عنوان کرد: در مطالعات مدون بین‌المللی، آثار زیان‌بار امواج ماهواره‌ای و پارازیت‌ها که منجر به بروز بیماری مشخصی شود، وجود ندارد. البته بیماری‌هایی نظیر سرطان، ناباروری، بیمارهای قلبی، سردرد و میگرن به آن نسبت داده شده اما در مطالعات و تحقیقات علمی سندی بر این ادعا مشاهده نشده است./عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------