دومین مناظره اوباما و رامنی برگزار شد/ اوباما تهاجمی تر بود



دومین مناظره اوباما و رامنی برگزار شد

باراک اوباما در مناظره 90 دقیقه‌ای شب گذشته، تهاجمی‌تر از بار نخست در برابر رقیب جمهوری‌خواهش ظاهر شد. اوباما چند بار خطاب به میت رامنی گفت که وی واقعیت را نمی‌گوید و آن را وارونه جلوه می‌دهد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری دموکرات و «میت رامنی» نامزد حزب‌ جمهوری‌خواه در دانشگاه «هوفسترا» در ایالت نیویورک با مواضع انتقادی دو طرف پایان یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، باراک اوباما در مناظره 90 دقیقه‌ای شب گذشته، تهاجمی‌تر از بار نخست در برابر رقیب جمهوری‌خواهش ظاهر شد. اوباما چند بار خطاب به میت رامنی گفت که وی واقعیت را نمی‌گوید و آن را وارونه جلوه می‌دهد.

دو نامزد به پرسش‌های حاضران از طیف‌های گوناگون سیاسی درباره اشتغال، مسائل انرژی و اقتصاد پاسخ دادند.

میت رامنی در مناظره گفت: «اگر رئیس‌جمهوری شوم، آمریکا را دوباره به مسیر کار و تامین شغل می‌برم، کشور را در مسیر بودجه‌ای متوازن قرار می‌دهم. رئیس‌جمهوری فعلی این کار را نکرد. اطمینان می‌دهم که اصلاحات بیمه درمانی و اجتماعی انجام شود تا وضعیت مطلوبی برای نسل‌های آینده داشته باشیم. این چیزی بود که باراک اوباما وعده آن را داد، ولی به آن عمل نکرد. من درآمد‌ها را نیز افزایش می‌دهم؛ کاری که در حین خدمتم در سمت فرماندار، نشان دادم که توانایی آن را دارم.»

باراک اوباما نیز در جریان مناظره گفت: «دیدگاه‌های مختلفی در این باره وجود دارد که چطور می‌توانیم کشورمان را رو به جلو پیش ببریم. به نظر من فرماندار رامنی مرد خوبی است، خانواده اش را دوست دارد و مراقب ایمان مذهبی خود است. اما در عین حال وی بود که در جلسه‌ای پشت درهای بسته گفت كه ۴۷ درصد مردم آمریکا خود را قربانی می‌دانند و نمی‌خواهند مسئولیتی بپذیرند. این دلیلی است که وی‌‌ همان چیزی را می‌گوید که به آن فکر می‌کند.»

به نظر می‌رسد كه رئیس‌جمهوری آمریکا توانست این بار ضعف خود را در مناظره نخست جبران كرده و بهتر از رقیب جمهوری‌خواهش ظاهر شود.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از پیروزی رئیس‌جمهوری آمریکا در مناظره دوم حکایت دارند.

این مناظره با حضور جمعی برگزار شد که پرسش‌‌هایشان را درباره سیاست خارجی و داخلی آمریکا از دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه پرسیدند و پاسخ گرفتند.

سومین و آخرین مناظره دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریكا بیست و دوم ماه اکتبر در ایالت فلوریدا برگزار می‌شود./ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------