آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

اعزام سه کشتی جنگی آمریکا برای انتقال شهروندان این کشور از اسرائیل/ هم رأیی ایران و آمریکا در سازمان ملل



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اعزام سه کشتی جنگی آمریکا برای انتقال شهروندان این کشور از اسرائیل

تصمیم به اعزام کشتی های جنگی به دریای مدیترانه حتی اگر منجر به انتقال شهروندان آمریکا از اسرائیل نشود نشان دهنده نگرانی های روبه افزایش آمریکا از نتایج نزاع میان اسرائیل و غزه است.آمریکا برای خروج احتمالی شهروندانش از اسرائیل سه فروند کشتی جنگی به دریای مدیترانه اعزام می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان، دولت آمریکا تصمیم گرفت سه کشتی نیروی دریایی آمریکا به شرق دریای مدیترانه اعزام کند تا در صورت نیاز برای کمک به شهروندان آمریکا برای ترک اسرائیل ، آمادگی کامل داشته باشند.

سی ان ان به نقل از دو مقام آمریکایی که نام آنها را ذکر نکرد گزارش داد: بعید است انجام عملیات خارج کردن شهروندان آمریکا از اسرائیل عملی شود. شهروندان آمریکایی که هم اکنون خواهان ترک منطقه هستند می  توانند با استفاده از پروازهای شرکت های هواپیمایی، منطقه را ترک کنند.

سی ان ان اضافه کرد: تصمیم به اعزام کشتی های جنگی به دریای مدیترانه حتی اگر منجر به انتقال شهروندان آمریکا از اسرائیل نشود نشان دهنده نگرانی های روبه افزایش آمریکا از نتایج نزاع میان اسرائیل و غزه است.

اسرائیل از روز چهارشنبه گذشته، عملیات نظامی گسترده ای را علیه منطقه غزه آغاز کرده است که منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر شده است که حدود یک چهارم آنها، کودک هستند.

گروه های مقاومت فلسطینی نیز در پاسخ، اقدام به شلیک موشک و خمپاره به مناطق مختلف اسرائیل می کند. موشک های مقاومت برای نخستین مرتبه در 20 سال گذشته توانستند به تل آویو برسند و صدای آژیرهای خطر  این شهر را به صدا درآورند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هم رأیی ایران و آمریکا در سازمان ملل: اعدام را ممنوع نکنید

به این قطعنامه 110 کشور از جمله بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی رای مثبت دادند و 36 کشور نیز رای ممتنع دادند.رژیم صهیونیستی بر خلاف آمریکا به این قطعنامه رای مثبت داد .ایران به همراه آمریکا و جمع دیگری از کشورها با قطعنامه غیر الزام آور در کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه لغو مجازات اعدام مخالفت کردند.

به گزارش عصر ایران 39 کشور از جمله ایران ، آمریکا ، کره شمالی ، زیمبابوه ، هند ، ژاپن،سوریه و چین با قطعنامه کمیته حقوقی مجمع عمومی درباره الغای مجازات اعدام در کشورهای جهان مخالفت کردند .

به این قطعنامه 110 کشور از جمله بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی رای مثبت دادند و 36 کشور نیز رای ممتنع دادند.

رژیم صهیونیستی بر خلاف آمریکا به این قطعنامه رای مثبت داد . کشورهایی چون آفریقای جنوبی ،استرالیا و برزیل در کنار اعضای اتحادیه اروپا به این قطعنامه رای مثبت دادند.

این قطعنامه به ابتکار نروژ مطرح شد و به تصویب رسید. دولت نروژ اعلام کرده است که افزایش آرای مثبت نسبت به لغو مجازات اعدام نسبت به سال های گذشته نشان از موفقیت تلاش ها در این زمینه دارد.

گفتنی است در آخرین رای گیری در این باره در سازمان ملل که در سال 2010 انجام شد 107 کشور به قطعنامه لغو مجازات اعدام رای مثبت داده بودند.این قطعنامه هر دو سال یکبار به رای گیری گذاشته می شود.

ایران پس از چین دومین کشور از نظر میزان انجام مجازات اعدام در جهان است ولی از نظر نسبت جمعیت ،ایران بیشترین تعداد اعدام را در جهان دارد.

در 34 ایالت آمریکا مجازات اعدام همچنان به مورد اجرا در می آید . سال گذشته ایالت ایلینویز به عنوان شانزدهمین ایالت در ایالات متحده آمریکا مجازات اعدام را لغو کرد.

در آمریکا اعدام از طریق روش هایی چون اتاق گاز ، تزریق آمپول و شوک الکتریکی صورت می پذیرد.

طبق اعلام سازمان ملل تا کنون در 150 کشور جهان مجازات اعدام لغو شده و یا به مورد اجرا در نمی آید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------