آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

سهام خانواده رایس در شرکت های مرتبط با ایران



باز هم انتقاد از ثروتمند ترین عضو کابینه اوباما

سهام خانواده رایس در شرکت های مرتبط با ایران

جمهوریخواهان می گویند اطلاعات جدید تردید ها در مورد مناسب بودن رایس برای پست وزیر امور خارجه جمهوری آمریکا را افزایش می دهد. به گفته آنها سهامداران شرکت هایی که با ایران در رابطه بوده یا هستند نباید به عنوان نامزد برای این پست معرفی شوند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دیپلماسی ایرانی: سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل و همسرش در شرکت هایی که تا همین اخیرا با ایران تجارت می کردند، سهام دارند و این مساله موجب شده موضع مخالفان راهیابی رایس به وزارت خارجه آمریکا تقویت شود.

این در حالی است که دست کم برخی از این شرکت ها با توجه به تحریم های اعمالی علیه ایران، به تجارت خود با جمهوری اسلامی پایان داده اند.

روزنامه واشینگتن پست به نقل از ارین پلتون، سخنگوی رایس نوشت: رایس همواره برای اعمال تحریم های سازمان ملل علیه ایران تلاش کرده و به تعهدات خود پایبند است. به ادعای وی، اکنون ایران بیش از هر زمان دیگری در انزوا قرار دارد و بیشترین فشار علیه این کشور اعمال می شود.

این در شرایطی است که یکی از بزرگترین سهام خانواده رایس سهامی 50 هزار دلاری و یکصد هزار دلاری در شرکت شل است. شرکت نفتی بین المللی که خرید نفت از ایران را از اویال سال جاری متوقف کرده است و با بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز همکاری ندارد. هرچند به گفته مقامات رسمی معامله با ایران دیگر امکان پذیر نیست اما برخی منابع آگاه می گویند شل هم اکنون 1 میلیارد دلار به ایران بدهکار است.

رایس و همسرش همچنین بین 15 تا 50 هزار دلار سهام در شرکت ایتالیایی انی دارند که در بخش نفت فعال است. انی می گوید دیگر با ایران تجارت نمی کند اما در ضمن از معافیت تحریم ها برخوردار شده تا بتواند طلب یک میلیارد دلاری خود را از ایران دریافت کند. این شرکت در توسعه میدان های نفتی ایران و خرید نفت از این کشور فعال بود.

گزارش ها حاکی از آن است که اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری های رایس در تجارت های مربوط به ایران اکنون در بین سیاستمداران دست به دست می چرخد. برخی جمهوریخواهان می گویند اطلاعات جدید تردید ها در مورد مناسب بودن رایس برای پست وزیر امور خارجه آمریکا را افزایش می دهد. به گفته آنها سهامداران شرکت هایی که با ایران در رابطه بوده یا هستند نباید به عنوان نامزد برای تصدی این پست معرفی شوند.

این در حالی است که رایس در سال 2010 رهبری گفت و گو هایی را بر عهده داشت که در خصوص تحریم ایران در سازمان ملل انجام می شد. شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ای را بررسی کرد که توسط رایس پیشنهاد داده شده بود و دیپلمات ها آن را یکی از سخت ترین تحریم هایی توصیف کردند که در تاریخ این سازمان علیه یک کشور پیشنهاد شده است. البته با توجه به خودداری چین و روسیه از اجرای کامل تحریم ها، آمریکا و اتحادیه اروپا اکنون تحریم های یکجانبه خود را علیه ایران اعمال می کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که رایس یکی از ثروتمند ترین اعضای کابینه اوباما است. وی و همسرش ، ایان کامرون،  در سال 2099 حدود 23 و 43 میلیون دلار ثروت داشتند. کامرون که یک تولید کننده تلویزیونی است که از مدت ها پیش این فعالیت را کنار گذاشته مانند رایس فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد است. پدر وی نیز مالک شرکتی بزرگ در بریتیش کلومبیا است.

شماری از شرکت هایی که رایس در آنها سرمایه گذاری کرده از سوی سازمان اتحاد علیه ایران هسته ای به ریاست مارک والس مورد توجه قرار گرفته اند. وی معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل در دوره ریاست جمهوری جورج بوش بوده است. این سازمان از تحریم ها علیه ایران حمایت می کند و فهرستی از شرکت های خارجی در ارتباط با ایران را منتشر کرده است./دیپلماسی ایرانی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------