آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه‌های خارجی: اسرائیل به اصفهان حمله کرده است

شبکه فاکس نیوز مدعی شد: نیروی هوایی اسرائیل انجام چندین حمله هوایی به شهر اصفهان را تایید کرد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه فاکس نیوز…

چه کسی رئیس مجلس خبرگان می‌شود؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

چه کسی رئیس مجلس خبرگان می‌شود؟ 

آرمان – در حالی که تنها دو روز تا برگزاری اجلاس خبرگان رهبری باقی مانده است، مهم‌ترین موضوعی که این روزها در بین روحانیون و علما در جریان است، انتخاب رئیس جدید این نهاد است.

نهادی که در سال 1362 اولین اجلاس خود را برگزار کرد و امام خمینی(ره) در پیامی به این مجلس آورد: «شما ديديد و شنيديد که با اصل پنجم قانون اساسى چه مخالفت‌ها شد و چه جار و جنجال‌ها به پا کردند و بحمدا... تعالى موفق نشدند ماموريت خود را انجام دهند و اخيرا با همين تعيين خبرگان نيز مخالفت و سمپاشى کردند و بحمدا... با شکست مواجه شدند و امروز هم شما نبايد از کيد ساحران و وسوسه خناسان غافل باشيد.

راه خود را با قدرت الهى و تعهد به اسلام بزرگ و قوت ايمانى و روحى ادامه دهيد و به هيچ چيز الا مصالح اسلام و مسلمين فکر نکنيد و در اين صورت خداوند تعالى پشت و پناه شماست. لازم است به رهبر محترم آتيه يا شوراى رهبرى، تذکرى برادرانه و مخلصانه بدهم: رهبر و رهبرى در اديان آسمانى و اسلام بزرگ چيزى نيست که خودبه خود ارزش داشته باشد و انسان را خداى نخواسته به غرور و بزرگ‌انديشى خود وا دارد.» 

رئیس این مجلس تا سال 86، آیت‌ا... مشکینی بود که پس از رحلت ایشان، آیت‌ا...‌ هاشمی‌رفسنجانی سکاندار این مجلس شدند. در سال 89، آیت‌ا... ‌هاشمی‌رفسنجانی با کرسی ریاست خداحافظی کرد و آن را به آیت‌ا... مهدوی کنی سپرد.

اکنون باز هم قرار است انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان برگزار شود و طی آن یا هیات رئیسه جدید انتخاب یا حضور اعضای قبلی تمدید شود. در روزهای گذشته برخی عنوان داشتند آیت‌ا... مهدوی کنی به دلیل عمل چشمی که داشته است، تمایلی برای پذیرفتن مجدد کرسی ریاست ندارد و در همان راستا عنوان می‌کردند که آیت‌ا... ‌هاشمی قصد بازگشت به کرسی ریاست مجلس خبرگان را دارد.

به هر حال همه منتظرند تا سه‌شنبه شود و با برگزاری انتخابات هیات رئیسه مشخص شود چه کسی بر کرسی ریاست می‌نشیند اما روز گذشته فرزند آیت‌ا... ‌هاشمی و یکی از نزدیکان آیت‌ا... مهدوی کنی به این گمانه‌زنی‌ها تاحدودی پاسخ دادند.

آیت‌ا...‌هاشمی به ریاست مجلس خبرگان  فکر نمی‌کند

فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت آیت‌ا... ‌هاشمی‌رفسنجانی گفته که حتی یک لحظه هم به بازگشت به ریاست مجلس خبرگان فکر نکرده است و قطعا کاندیدای ریاست مجدد بر این مجلس نخواهد شد. محسن ‌هاشمی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال کاندیداتوری مجدد آیت‌ا... ‌هاشمی‌رفسنجانی برای احراز ریاست مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در گفت‌وگویی که با پدرم داشتم، آقای‌ هاشمی تاکید کردند که حتی یک لحظه هم به احراز مجدد ریاست مجلس خبرگان رهبری فکر نکرده است.

وی افزود: آقای‌ هاشمی گفتند که قطعا کاندیدای انتخاب ریاست مجلس خبرگان رهبری که روز سه‌شنبه برگزار می‌شود، نخواهد بود. فرزند آیت‌ا...‌ هاشمی‌ رفسنجانی تصریح کرد: پدرم همچنین از پذیرش ریاست مجلس خبرگان رهبری توسط آیت‌ا... مهدوی کنی، بار دیگر قدردانی و تشکر کرد. همچنین محمد‌ هاشمی، برادر و رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از کاندیداتوری آیت‌ا...‌ هاشمی‌ رفسنجانی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان ابراز بی‌اطلاعی کرد. وی گفت: به عنوان رئیس دفتر آقای‌ هاشمی می‌گویم که از کاندیداتوری وی در انتخابات مجلس خبرگان اطلاعی ندارم.

مهدوی کنی مشکلی برای کاندیداتوری ندارد

از سوی دیگر حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی داماد آیت‌ا... مهدوی کنی درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر عدم کاندیداتوری آیت‌ا... مهدوی کنی برای ادامه ریاست بر مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شرایط ایشان برای ریاست بر مجلس خبرگان رهبری تغییری نکرده است. وی افزود: باید دید که چه رسانه‌هایی اخبار مبتنی بر عدم کاندیداتوری آیت‌ا... مهدوی کنی را منتشر کرده‌اند و از انتشار این گونه اخبار چه اهدافی دارند.

میرلوحی گفت: آیت‌ا... مهدوی کنی مشکلی برای کاندیداتوری در جهت ادامه ریاست بر مجلس خبرگان رهبری ندارند و شرایط ایشان هم تغییری نکرده است.

یک عضو مجلس خبرگان هم اظهار داشت:‌ آیت‌ا... ‌مهدوی‌کنی برای ریاست این مجلس کاندیدا می‌شوند و آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی در این باره گفته‌اند که بهترین گزینه برای ریاست مجلس خبرگان «آیت‌ا... مهدوی کنی» است.

آیت‌ا... محمد‌صادق حائری شیرازی افزود: با کاندیداتوری ایشان، آقای‌ هاشمی‌رفسنجانی از حضور در این عرصه صرف‌نظر و از زحمات آیت‌ا... مهدوی‌کنی تشکر کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس درباره اینکه از دیگر اعضای مجلس خبرگان کسی برای ریاست این مجلس کاندیدا می‌شوند؟ گفت:‌ گاهی برای اینکه حالت رقابت به وجود‌ آید افرادی بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات، کاندیدا می‌شوند. عضو مجلس خبرگان رهبری يادآور شد:‌ اما معمولا در مقابل آیت‌ا... مهدوی‌کنی کسی کاندیدا نمی‌شود. 

امام جمعه سابق شهر شیراز در پایان خاطرنشان کرد:‌ بنابراین ریاست مجلس خبرگان رهبری در آینده بر عهده آیت‌ا... مهدوی کنی خواهد بود.

در عین حال روز گذشته رئیس دفتر آیت‌ا... مهدوی کنی با رد اظهارنظرهایی درخصوص کسالت وی گفت: ایشان مشکل جسمانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست مجلس خبرگان ندارند و از وضعیت جسمانی مطلوبی برخوردار هستند.

ابراهیم انصاریان درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر عدم کاندیداتوری آیت‌ا... مهدوی‌کنی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری به دلیل کسالت اظهار کرد: این خبرها صحت ندارد و ایشان مشکلی برای ادامه ریاست بر مجلس خبرگان ندارد. وی در عین حال افزود: کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری آیت‌ا... مهدوی‌کنی برای ریاست خبرگان، بر اساس آیین‌نامه در جلسه روز سه شنبه مجلس خبرگان که انتخابات هیات رئیسه برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد./آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------