آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

ديدار نماينده ويژه بشار اسد با احمدی نژاد



بشار اسد,رژیم بشار اسد,حکومت سوریه,دیدار بشار اسد با احمدی نژاد,اخبار سیاسی,اخبار سیاسی روز

 

ديدار نماينده ويژه بشار اسد با احمدی نژاد

ایسنا: رییس‌جمهور كشورمان با بیان اینکه دولت سوریه در جریانات اخیر تنها با گروه‌های مخالف مسلح مواجه نبوده و این اتفاقات در حقیقت یک جریان روشن جهانی علیه این کشور است، تاکید کرد كه امروز برای همه روشن و آشکار شده که مستکبران به دنبال ضربه زدن به ایران، سوریه و خط مقاومتند و با شعار دلسوزی برای آزادی مردم و دفاع از حقوق بشر، در صدد نجات صهیونیست‌ها هستند.

 

محمود احمدی‌نژاد ظهر سه‌شنبه در دیدار فیصل مقداد ـ فرستاده ویژه رییس‌جمهور سوریه ـ با بیان اینکه شعارها و اهداف مستکبران و مدعیان حقوق بشر با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارد، تصریح كرد: آمریکایی‌ها با شعار دروغین دفاع از آزادی مردم قصد دارند بر سوریه، لبنان، ایران و همه کشورها تسلط پیدا کنند؛ لذا باید در برابر توطئه‌های آنان هوشیار و محکم باشیم.

وی با انتقاد از برخوردهای اتحادیه عرب در قبال مسائل سوریه و با اشاره به پیشنهاد کشورهای عربی به سوریه مبنی بر رعایت دموکراسی در این کشور در شرایطی که بسیاری از آنها تاکنون انتخاباتی نداشته و قانون، حقوق و اختیارات مردم در این کشورها در اختیار عده‌ای خاص قرار دارد، ادامه داد: اعتبار اتحادیه عرب تا به امروز تنها به‌واسطه عضویت سوریه در آن بوده است.

 

رییس‌جمهور با مضحک دانستن پیشنهاد برخی کشورها به سوریه در خصوص رعایت دموکراسی و برقراری آزادی نامحدود در این کشور افزود: این پیشنهاد به معنای آن است که در این شرایط اگر کسی یا گروهی اقدام به کشتار مردم و نیروهای سوری نیز بکند، هیچ‌کس نتواند با او برخورد كند و وارد عمل شود و در حقیقت آنها از سوریه می‌خواهند کشور خود را دو دستی تقدیمشان کند.

احمدی‌نژاد اظهار كرد: امروز کسانی تعیین‌کننده سیاست‌ها در منطقه شده‌اند که اگر نفت و ثروت را در اختیار نداشتند، غربی‌ها هیچ اعتنایی به آنها نمی‌کردند.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان و طرح موضوع كشتار اخیر تعدادی از زنان و كودكان افغان از سوی یكی از نظامیان آمریكایی در این دیدار خاطرنشان كرد: این سوال مطرح است که با چه مجوزی یک سرباز اقدام به کشتار مردم کرده و فرار می‌کند و سپس آمریکایی‌ها با این توجیه که آن فرد مشکل روانی داشته است، تصور می‌کنند مسئولیتشان پایان یافته است؟ در حالی كه آنها جرم خود را چند برابر می‌کنند. آنها به چه مجوزی یك نفر روانی را به افغانستان می‌برند و او را با اسلحه بر یك ملت مظلوم مسلط می‌كنند؟

رییس‌جمهور یادآور شد: این وقایع در حالی رخ می‌دهد که اگر در یکی از كشورهای مخالف سیاست‌های آمریکا، دادگاهی حكم اشتباه صادر كند، از هر سو فریادها بلند خواهد شد.

احمدی‌نژاد اضافه كرد: از ابتدا پیش‌بینی می‌شد که روی کار آمدن اوباما در آمریکا یک فریب و در جهت مخفی کردن سیاست‌های آمریکاست و در واقع او در صحنه‌ای حضور یافته که در پشت آن عملا صهیونیست‌ها حضور دارند.

 

وی با اشاره به ایستادگی سوریه در برابر رژیم صهیونیستی، گفت: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هنگامی که با ایستادگی سوریه مواجه شدند، به دلیل آنکه قصد داشتند با این رژیم سازش کنند و به طور پنهانی ثروت‌های خود را در اختیار آن قرار دهند، عصبانی شدند و به مخالفت با سوریه پرداختند.

رییس‌جمهور تحولات و اتفاقات اخیر در سوریه را حاصل یک جریان استکباری روشن علیه این کشور برشمرد و تصریح کرد: بسیار خوشحالم که مسئولان سوریه با اعتماد به نفس و تکیه بر مردم اوضاع را به خوبی مدیریت می‌کنند و امیدوارم شرایط در سوریه روز به روز بهتر و مناسب‌تر شود.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به روابط خوب و ممتاز تهران ـ دمشق ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روزافزون مناسبات دوجانبه و بین‌المللی با سوریه ندارد و در حد توان از هیچ اقدامی در راستای حمایت از این کشور فروگذار نخواهد کرد.

وی افزود: مطمئنا رییس‌جمهور و سایر مقامات سوریه صحنه تحولات در این کشور را به خوبی اداره کرده و هر گونه اصلاحات لازم در این کشور را به درستی انجام داده و به فضل الهی هیچ چیز نصیب دشمنان نخواهد شد.

 

رییس‌جمهور اظهار كرد: حضور پرشور مردم سوریه در صحنه، همه معادلات دشمنان را به هم ریخت و یقینا اوضاع را در این کشور تغییر خواهد داد.

فیصل مقداد نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس‌جمهور کشورمان و تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه، گزارشی از اوضاع وقایع و تحولات اخیر در سوریه و اقدامات نمایندگان اتحادیه عرب و سازمان ملل در این کشور و چگونگی تعامل با آنان را ارائه کرد و گفت: دشمنان تصور می‌کردند با ایجاد درگیری و تظاهرات در سوریه می‌توانند موجب سقوط این کشور شوند و آرزوهایشان محقق خواهد شد اما اوضاع در سوریه به‌ویژه در نقاط درگیری به سمت ثبات بیشتر پیش می‌رود./ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------