آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

کاندیداها درباره موسوی و کروبی چه گفتند؟



انتخابات,موسوی و کروبی,اخبار موسوی و کروبی

کاندیداها درباره موسوی و کروبی چه گفتند؟

اظهار نظر پیرامون وضعیت دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 که در مخالفت با نتیجه انتخابات، جنجال آفرین شدند، به یکی از سوژه‌‌های سخنان این روزهای کاندیداهای ریاست جمهوری تبدیل شده است.

اظهار نظر پیرامون وضعیت دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 که در مخالفت با نتیجه انتخابات، جنجال آفرین شدند، به یکی از سوژه‌‌های سخنان این روزهای کاندیداهای ریاست جمهوری تبدیل شده است. 

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که با حضور چهار کاندیدا و همراه با استقبال بی نظیر مردم برگزار شد تبدیل به رویدادی ماندگار در تاریخ جمهوری اسلای ایران شد اما پس از اعلام نتایج انتخابات دو تن از نامزدها یعنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی نتایج انتخابات را نپذیرفتند تنش ها و ناآرامی هایی در سطح کشور بوجود آمد که واکنش ها و اظهارات گروهها و احزاب مختلف کشور را درباره اقدامات این افراد برانگیخت.

در ادامه اظهارات کاندیداهای مختلف این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را درباره اقدامات این دو تن و نیز در خصوص عملکرد نامزدهای این دوره در قبال موسوی و کروبی در صورت رای آوری اشان را در زیر می خوانیم:

آل اسحاق: بین فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان فرق قائل هستیم

یحیی آل‌اسحاق در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل با اشاره به وقایع سال 88 گفت: به غیر از گروه‌های فتنه‌انگیز که سال ۸۸ ساختار‌شکنی کرده و اصالت انقلاب را زیر سئوال بردند و ظلم بزرگی را در حق این ملت روا داشتند بقیه احزاب و گروه‌ها از جمله اصلاح‌طلبان می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند.

آل‌اسحاق گفت: جدای محتوای فکری آنها در هر نظامی جریانی که قانون‌شکن و ساختار‌شکن باشد مورد قبول نیست چرا که با فتنه و جریان انحرافی به نظر می‌رسد سنگ روی سنگ بند نشده و نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی در ادامه اظهار داشت: ما قطعاً بین فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان فرق قائل هستیم و معتقدیم آنهایی که حرمت‌شکنی کرده‌اند و پا فراتر از خط قرمز نظام گذاشته‌اند نباید در انتخابات حضور داشته باشند.

نماینده بخش خصوصی در اتاق بازرگانی بیان کرد: هیچ کس قصد ندارد تفکر اصلاح‌طلبی را با متر فتنه و گروه‌های انحرافی زیر سئوال ببرد چرا که در انتخابات پیش‌رو باید همه سلایق حاضر باشند تا یک رقابت سالم را شاهد باشیم.

ابوترابی: به لحاظ اخلاقی نمی توان در یک کلام راجع به موسوی و کروبی صحبت کرد

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در نشستی با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  در پاسخ به این سوال که نظر شما راجع به عملکرد «مهندس موسوی» و «حجت الاسلام کروبی» بعد از انتخابات ۸۸ ریاست جمهوری چیست؟ تاکید کرد: به لحاظ انسانی، اخلاقی و دینی صحیح نیست راجع به هر فردی در یک کلام صحبت یا اظهارنظر کرد.

باهنر: موسوی و کروبی با توبه نصوح هم راه بازگشت به نظام ندارند

محمدرضا باهنر در مصاحبه با یکی از رسانه ها در خصوص موسوی و کروبی گفت: من امروز سران فتنه را فقط همین دو نفر می‌دانم. البته دیگران نیز مؤثر بودند و خطاهای بزرگی هم کردند و حتماً باید خطاهای خود را جبران کنند، اما این دو نفر هیچ راه بازگشتی به انقلاب و نظام ندارند و حتی اگر توبه نصوح هم بکنند در نهایت می‌توانند مانند دو شهروند زندگی کنند. ولی اگر دیگران جبران خطا کنند می‌توانند بیایند و فعال سیاسی شوند.

وی همچنین در اینباره اظهار داشت: بنده ۱۳ میلیونی که به موسوی رأی داده‌اند را فتنه‌گر نمی‌دانم. حتی موسوی قبل از انتخابات با بعد از انتخابات دو فرد جدا هستند. معتقدم فتنه شروع شد و سران آن موسوی و کروبی بودند، باید تلاش کرد که از این ۱۳ میلیون، ۵.۱۲ میلیون نفر از این افراد اعلام برائت کنند.

باهنر در این زمینه اذعان داشت: وقتی رهبری بحث جذب حداکثری و دفع حداقلی را مطرح می‌کنند باید به آن عمل کنیم. عکس این مسأله نیز جالب است. مثلا سردسته جریان انحرافی می‌گفت ما ۱۳ میلیونی که به موسوی رأی داده که هیچ بلکه ۵ میلیونی که به ما رأی نمی‌دهند نیز جذب می‌کنیم. یعنی در عرصه اجتماعی اینگونه عمل می‌کنند، اما در بحث موضع‌گیری با فتنه صد بار هم طرف بگوید به موسوی رأی نداده‌ام می‌گویند دروغ می‌گویی!

وی در این خصوص گفت: ما بعد از انتخابات با چند نفر به دیدار مهندس موسوی رفتیم و گفتیم که شما ۲۰ سال کنار کشیده بودی و به دنبال زندگی و نقاشی بودی و الان ۱۳ میلیون رأی داری، باید قدر این رأی را بدانی. اگر می‌خواهی اپوزیسیون باشی ولی داخل نظام، می‌توانی حزب تشکیل بدهی و فعال سیاسی هم باشی، اما اگر می‌خواهی اپوزیسیون خارج نظام شوی همه ما نظام هستیم (همینطور به او گفتم) چون موسوی گله می‌کرد که رئیس ستاد من را دستگیر کرده است. گفتم اگر می‌خواهی خارج نظام باشی با تو برخورد می‌شود و دادگاه و زندان هم وجود دارد.بنده به موسوی گفتم قدر این ۱۳ میلیون را بدان چون این افراد به تو و نظام رأی داده‌اند. اما اگر بیرون نظام باشی و خیلی هم تند روی نکنی در بهترین شرایط می‌شوی نهضت آزادی.

پورمحمدی: سهم موسوی و کروبی در فتنه سال 88 بالا بود

مصطفی پورمحمدی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا شما موسوی و کروبی را سران فتنه می‌دانید یا خیر، گفت: چگونه امکان دارد  مهر تایید شورای نگهبان بر روی سران فتنه قرار بگیرد، چرا که کسی که سران فتنه باشد که مورد تایید شورای نگهبان قرار نمی‌گیرد..

وی گفت: موسوی و کروبی بازیگر و سرباز میدانی شدند که دیگران صحنه آن را آراسته بودند، چرا که آنان آفریننده فتنه نبودند و قدرت آفرینش فتنه را هم نداشتند، بنابراین معتقدم  دشمنان برای ما نقشه‌های از پیش تعیین شده دارند..

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: دو روز بعد از انتخابات تلفنی با موسوی صحبت کردم وبه وی گفتم شما نخست وزیر جنگ و از یاران حضرت امام بودید، دوست ندارم شما در این بلوا گرفتار شوید و این برای شما در کشور خطرناک است.

پورمحمدی همچنین افزود: موسوی و کروبی سران فتنه نبودند ولی سهم آنها در فتنه سال 88 بالا بود، اگرچه طراح اصلی این فتنه قدرتمندان جهانی بودند.

جهانگیری: پایان حصر موسوی و کروبی آرزوی ماست

اسحاق جهانگیری در مصاحبه با یکی از روزنامه های صبح کشور درباره موسوی و کروبی اظهار کرد: این آرزوی قلبی هر چهره انقلابی اصلاح‌طلب و بعضا غیر اصلاح‌طلب است که حصر آقای موسوی و آقای کروبی به پایان برسد. باید پیگیری کنیم. باید دنبال کنیم، مذاکره کنیم و همین طور زندانیانی که مربوط به انتخابات هستند. بالاخره این مساله همواره به عنوان یکی از مطالبات جریان اصلاح‌طلب است.

حدادعادل: محاکمه نکردن موسوی و کروبی تصمیم درستی بوده است

غلامعلی حداد عادل در یزد در پاسخ به سوالی مبنی بر محاکمه نشدن آقایان موسوی و کروبی و امکان نامزد شدن آنان در انتخابات ۹۲ گفت: این حرف نادرستی است. آنان در دادگاه ملت محاکمه شده اند و نیازی به محاکمه آنان نیست. و این تصمیم «عدم محاکمه در دادگاه» تصمیم درستی بوده است.

حدادعادل گفت: مبنای شورای نگهبان اثبات جرم در دادگاه نیست چراکه خیلی ها در دادگاه محکوم نشده اند ولی صلاحیت کاندیداتوری را ندارند.

وی در پاسخ به سولی مبنی بر رای ۷۵ درصدی دانشگاهیان به موسوی بنابر گفته نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها، گفت: من از اظهارات ایشان اطلاعی ندارم ولی باید از هر اتفاقی که در گذشته افتاده درس گرفت.

رضایی: موسوی و کروبی را عمله آمریکا می دانم

محسن رضایی که خود یکی از کاندیداهای دوره انتخابات ریاست جمهوری بود در «میز انتخابات» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص دو رقیب خود میرحسین موسوی و مهدی کروبی در گفت: من آن دو را عمله آمریکا می‌دانم و در 25 بهمن 89 اعلام کردم اگر این دو نفر از مردم عذرخواهی نکنند مردم می‌توانند آنها را دستگیر کنند. رضایی همچنین در این باره اظهار داشت: شاید برخی بگویند چنین اظهارنظری دیرهنگام بوده است، اما هیچ کس موضعی مانند من در برابر سران فتنه نداشته است؛ اعتقاد دارم برای اثر بیشتر بایستی مواضعم در این باره را به موقع مطرح می‌کردم و زمانش وقتی بود که به دستگیری آنان منجر شد.

حسن روحانی: اقدام فتنه گران در 25 بهمن اقدامی خطرناک بود

حسن روحانی در مصاحبه با یکی از رسانه ها در خصوص حوادث 25 بهمن سال 1389 اظهار داشت: حرکت 25 بهمن گروهي فريب خورده کاملاً محکوم است و قوه‌قضاييه بايد براساس وظايف ذاتي خود نسبت به اين حرکت ضدانقلابي اقدام کند.

حسن روحاني افزود: حرکت ضداسلامي و ضد ملي 25 بهمن از يک سو مي‌خواست فرياد قاطعانه ملت ايران در روز 22 بهمن را تحت‌الشعاع قرار داد و از سوي ديگر وسيله‌اي براي انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلي يعني آمريکا و رژيم صهيونيستي و شکست اخير آنان گردد.

روحانی در اظهار نظر دیگری در نطق خود در مجلس خبرگان رهبری بدون اشاره مستقیم به موسوی و کروبی گفت: اقدام فتنه گران در روز 25 بهمن به بهانه حمایت از مردم تونس و مصر را اقدامی خطرناک و حساب شده برای سوء استفاده دشمنان بود که توسط رهبری معظم و با حضور حماسی مردم خنثی شد.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری همچنین درهمایش بانوان در پاسخ به سئوالی درباره رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی با تاکید بر این که ریشه همه مسائل به خروج کشور از فضای امنیتی بستگی دارد، گفت: برای این موضوع مقدماتی لازم است.

زاکانی: خیانت موسوی و کروبی در فتنه 88 روشن است

علیرضا زاکانی در نشست خبری خود در شیراز، در خصوص با اشاره به وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 اذعان کرد: اعتقاد من بر این است که اتفاقات سال 88 یک حرکت برنامه ریزی شده از قبل بود که نظام سلطه و آمریکا از قبل خود را برای این حرکت آماده کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه شب انتخابات، موسوی در یک نشست خبری به خود تبریک گفته بود، یادآور شد: موسوی و کروبی سران داخلی فتنه هستند و خیانت موسوی و کروبی به کشور در فتنه 88 روشن است.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه اطرافیان اینها نیز عدم رعایت تقوای جمعی را پیشه کردند و با اینکه می دانستند تقلبی نشده این موضوع را مطرح نکردند و اخیرا اعلام می کنند که هیچ اتفاقی نیافتده بود.

وی با اعلام اینکه موسوی و کروبی سران داخلی فتنه هستند، بیان کرد: در همان هفته بعد از انتخابات به روشنی دریافتم که اینها هیچ استدلالی برای اعتراضات خودشان نداشتند.

وی با بیان اینکه تحلیل بنده، از جرم آنها نمی کاهد بلکه ابعاد فتنه را معلوم می کند، بیان کرد: تحلیلی که از فتنه دارم این است که موضوع فراجغرافیایی است و اصل آن در خارج طراحی شد.

سعیدی کیا: دادگاه باید در مورد سران فتنه بودن موسوی و کروبی قضاوت کند

محمد سعیدی کیا در نشست پرسش و پاسخی با دانشجویان دانشگاههای ایلام در پاسخ به سوالی در خصوص وقایع سال 88 گفت:انتخابات سال ۸۸ یک حماسه سیاسی بود و شرکت ۴۰ میلیونی مردم در این انتخابات نیز تایید کننده این حماسه است.

سعیدی کیا ادامه داد: بستر فتنه در خارج از کشور شکل گرفت و الان هم دشمن در حال توطئه چینی برای انتخابات ۹۲ است.وی اضافه کرد: با اشتباهاتی که هم برنده و هم بازنده انتخابات در سال ۸۸ داشتند فتنه شکل گرفت و خوشبختانه با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم این فتنه تمام شد.وزیر سابق مسکن در دولت نهم بیان کرد: وضعیت سران فتنه را دادگاه باید روشن کند که آیا اینها سران فتنه هستند و یا خیر.

شریعتمداری: رئیس جمهور شوم  گام های موثری در خصوص وضعیت کروبی و موسوی برخواهم داشت

محمد شریعتمداری در حاشیه دیدار مردمی‌اش در شهرستان یاسوج در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی از حصر خانگی در صورت موفقیت در انتخابات بیان کرد: اکنون آنچه از همه مهم‌تر است برگزاری یک انتخابات باشکوه و حداکثری است که در صورت این مهم، فضای امنیتی رنگ می‌بازد و فضای سیاسی پر رنگ‌تر می‌شود و در این صورت است که می‌توان در این مورد تصمیم گرفت.

شریعتمداری، پیگیری این موضوع را وظیفه جانبی رئیس جمهور دانست و تأکید کرد: در صورت رئیس جمهور شدم با همه توان وضعیت میرحسین و کروبی را پیگیری می‌کنم و قطعا گام‌های مؤثری برخواهم داشت.

عارف: با توجه به نامگذاری سال امیدوارم مشکل برادران بزرگوارم موسوی و کروبی برطرف شود

محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه شریف در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظر شخصی تا در خصوص حبس خانگی موسوی و کروبی چیست گفت: هر دوی این بزرگوار را از بزرگان انقلاب می‌دانم. کروبی از یاران نزدیک امام بود و موسوی نیز نخست وزیر زمان جنگ بود. در دوره معاون اولی ام بارها نزد مهندس موسوی رفته و از رهنمودهای او استفاده کرده ام. تعجب می کنم جامعه نمی تواند از حضور این دو استفاده کند و با توجه به نامگذاری امسال امیدواریم این مسئله حل شود.

عارف با بیان اینکه راهکار شرط گذاشتن برای پایان حصر موسوی و کروبی را مناسب نمی دانم گفت: شرط گذاشتن را صلاح نمی دانم اما امیدوارم فضا به سمت همدلی پیش رود.

فلاحیان: اعدام برای موسوی و کروبی کم است

علی فلاحیان در مصاحبه با یکی از رسانه ها در خصوص حادثه 25 بهمن 1389 گفت: محاکمه موسوي و کروبي به دليل بازي کردن در پازل آمريکا و اسرائيل دردي را دوا نمي‌کند، زشتي اين عمل براي مردم و آزادي‌خواهان بايد به نوعي روشن شود؛ بعضي وقت‌ها انسان اقداماتي انجام مي‌دهد که محاکمه، اعدام و زندان مجازات آن نيست.

فلاحيان با بيان اينکه آنها بايد بگويند که ما چنين خيانت و اشتباه بزرگي را کرده‌ايم، گفت: جبران اين اقدامات اين نيست که کسي را بگيرند و زندان ببرند چرا که ما بحث شخصي نداريم، بلکه بحث ما موضوع آرمان‌هاي امام و رهبري، آرمان‌هاي انقلاب و خون شهداست، واقعا اين جرم با اين مجازات تطابق ندارد.

فلاحيان با بيان اينکه چرا مسئله‌اي به اين بديهي را اين آقايان به آن توجه ندارند؛ ملت‌ها بيدار شده و آرمان‌هاي امام(ره) که همواره فرياد مي‌زد که ملت‌ها بايد دولت‌هاي ظالم را برکنار کنند، محقق شده است، گفت: امام راحل و رهبر انقلاب همواره عظمت اسلام و تهاجم استکبار را مورد اشاره قرار مي‌دادند لذا بايد از عظمت خود همواره دفاع کنيم، اين مسائل همه در سايه تبعيت از اسلام، رهبري و حفظ وحدت تحقق پيدا مي‌کند.

وي در پايان اظهار داشت: کسي که مدعي اين آرمان باشد و يک دفعه به اين آرمان خيانت کند، به نظر مي‌رسد مجازات‌هايي مانند محاکمه و اعدام براي اين گونه اقدامات موضوعاتي بسيار سطحي باشند.

قالیباف: سران فتنه با عذرخواهی هم نمی توانند برگردند

محمدباقر قالیباف در همایش میثاق با ولایت با اشاره به جلسه‌ چهارم تیرماه سال 88 در سالن برج میلاد، آن را آغاز فتنه خواند و گفت: در آن جلسه گفتم حواسمان باشد که انحراف و فتنه در دو لبه یک قیچی با شعار مخالف به دنبال بریدن ریشه اسلام هستند و جریان‌هایی در ظاهر شعار انقلابی می‌دهند و حتی داغ‌تر از حزب‌اللهی‌ها هستند و جلوتر از رهبری حرکت می‌کنند در حالی که همیشه تاکید رهبری بر آرام سازی و شفاف سازی بوده است، یعنی حرفی نزنید که باعث ایجاد تهیج و فرصت سازی برای فتنه‌گران شود. پس موضع نگرفتن در این مواقع همین قدر بد است که موضع بگیریم و جلوتر از رهبری بدویم.

شهردار تهران با بیان این که امروز برخی جریانات دیده می‌شوند که اهدافی غیر از اهداف حزب‌اللهی‌های متدین، دل‌داده و بی‌حب و بغض را دارند که جز گوش به فرمان رهبری نیستند، گفت: حزب‌اللهی های متدین معتقدندنه کندتر، نه تندتر و نه جلوتر و عقب‌تر از رهبری باید حرکت کرد و دنبال داد و ستد سیاسی نیستند، بلکه می‌خواهند از دین و انقلاب دفاع کنند.

قالیباف با اشاره به این که برخی می‌پرسند اگر سران فتنه عذرخواهی کنند، می‌توانند به صحنه برگردند، گفت: به طور کل این استدلال را غلط می‌دانم، چون همان طور که در حادثه عاشورا کسانی به عنوان سیاهی لشگر اشتباه کردند و به مراتب با کسانی که سران قضیه بودند و آگاهانه آمدند تفاوت می‌کنند در جریان فتنه نیز سران فتنه که آگاهانه به میدان آمدند بامردم عادی تفاوت می‌کنند.

وی افزود: این سوال را امروز کسانی می‌پرسند که روزی حتی رای برخی از توده مردم را باطل می‌دانستند و امروز سوال می‌کنند آیا سران فتنه با عذرخواهی می‌توانند بیایند در حالی که وقتی سران فتنه با قصد براندازی آمده‌اند در پیشگاه خدا و قانون مجرم هستند. پس این که بگوییم سران فتنه با عذرخواهی برگردند، حرف غلطی است.

کواکبیان: موسوی و کروبی محکومند/ برای آزادی اشان تلاش می کنم

مصطفي كواكبيان طي سخناني در نهمين كنگره حزب مردم سالاری خطاب به موسوی و كروبي گفت: شما اشتباه كرديد كه فراخوان داديد، ما با هر اقدام خلاف قانون مخالفيم.

کواکبیان ادامه داد: من به عمد نام آقاي موسوي و كروبي را مي‌آورم، چرا كه مي‌خواهم بگويم كه ما به عنوان نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس و يا خط امام(ره) همانگونه كه سخنگوي فراكسيون اعلام كردند با اقدامات غير قانوني مخالفيم.

دبيركل حزب مردم‌سالاري همچنین اظهار داشت: کروبی و موسوی محکومند چرا که با اشتباه آنان جریان اصلاحات نیز آسیب دید چرا که اقدمات آنان نه به نفع منافع ملی و مصالح کشور و نه به نفع جریان اصلاحات است.

وی تصریح کرد: براساس قانون هر کس در این مملکت جرمی مرتکب شود باید با آن برخورد شود و براساس عدالت استثنا هم وجود ندارد.

وی با حمایت از وزارت کشور برای عدم دادن مجوز برای راهپیمایی 25 بهمن گفت: تنها احزاب رسمی پروانه دار می توانند در خواست مجوز راهپیمایی داشته باشند بنابراین سران فتنه نه تنها حق درخواست مجوز از وزارت کشور را نداشتند؛ وزارت کشور هم نباید به خواسته غیرقانونی آنها پاسخ مثبت می داد.

کواکبیان همچنین در اظهارنظر دیگر در جمع نمازگزاران مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان ساری در پاسخ به سوالی درباره این دوتن گفت: در صورت رضایت رهبری، برای آزادی موسوی و کروبی از حصر خانگی نیز تلاش خواهم کرد.

لنکرانی: نظام با حبس خانگی موسوی و کروبی درباره آنها اغماض کرد

کامران باقری لنکرانی، در جمع بسیجیان خراسان جنوبی در خصوص وقایع سال 88 گفت: بعضی افراد که نقش پشتیبان فتنه را ایفا کرده بودند و در محضر ملت افشا نشدند در فضای انتخابات آینده افشا خواهند شد.

باقری لنکرانی با حساس دانستن انتخابات آینده گفت: کسی که ادعای دفاع از رهبری می‌کند باید از یکسری آدم‌ها و چیزها تبری بجوید و کسانی که از فتنه حمایت کردند در انتخابات آینده تکلیف نظام با آنها روشن خواهد شد.

وزیر سابق بهداشت و درمان در دولت احمدی نژاد، در مورد موسوی و کروبی نیز اظهار داشت: نظر رهبری راجع به فتنه‌گران ۸۸ حکم مفسد است و حکم مفسد در اسلام کاملا مشخص است و نظام با حبس خانگی در مورد آنها خیلی اغماض کرده است.

وی همچنین در اظهارنظر دیگری در این خصوص در همايش گفتمان پيشرفت اسلامي گفت: موسوي، كروبي و خاتمي آلت دست فتنه‌گران‌ و ضد انقلاب هستند كه به قهقرا كشيده مي‌شوند.

مشایی؛ نامه نگاری جریان منسوب به وی برای آزادی موسوی و کروبی

اگر چه رحیم مشایی تا کنون به صورت صریح درباره موسوی و کروبی اظهار نظر نکرده است، با این وجود حسین فدایی اظهار داشته که جریان منسوب به وی در ایام اتفاقات بعد انتخابات 88 برای آزادی موسوی و کروبی نامه نگاری کرده است.

فدایی در گفتگو با مهر در این خصوص گفته است: جریان انحراف به ظاهر در افکار عمومی ضد فتنه تلقی می شود اما حقیقت این نیست، زیرا در همان روزهای فتنه بعد از 22 خرداد سال 88 این جریان به دنبال آزاد کردن سردمداران جریان فتنه بودند و در این مسیر بیش از 2 بارنامه نگاری کرد، از طرف دیگر هیچ کجا موضع دقیق و شفافی علیه فتنه نداشتند و در برخی موارد اخباری هست که تلاش کردند با هم ارتباطات داشته باشند.

متکی: سران فتنه در امتحان الهی و آزمون دموکراسی مردود شدند

منوچهر متکی در همایش بررسی نقش نهم دی در مناسبت‌های بین المللی در قم، با اشاره به وقایع سال 88 اذعان کرد: متاسفانه حادثه تلخ 88، طعم شیرین حضور بی سابقه مردم در انتخابات را تلخ کرد و تحلیل غلط و ابتصال نامبارک به عرصه توطئه های بیگانگان توسط برخی ها، نگذاشت که در این جشن بزرگ حضور میلیونی مردم که پاسخی کوبنده به دشمنان بود به دلیل حادثه فتنه، احساس خرسندی کنیم.

وی ادامه داد: مدعیان پر روی غرب و سران فتنه در حق این ملت و انتخابات آنان ظلم کردند و با برگزاری بساط سرور و شادمانی از ایجاد فتنه در کشور و توهین به سید الشهداء دشمنان را خشنود ساختند، اما ولایت مداری مردم پاسخی بزرگ به فتنه گران بود به گونه ای که رادیو صهیونیست اعلام کرد که تا وقتی ملت ایران به فرمان رهبر خود هستند، اجازه هیچ اتفاقی را در کشور ایران نمی دهند.

وزیر سابق امور خارجه با اظهار اینکه سران فتنه در امتحان الهی و آزمون دموکراسی مردود شدند، گفت: 9  دی روز بیعت مردم با رهبر معظم انقلاب و ولایت می باشد و مردم حماسه ای را خلق کردند که استکبار جهانی را از اهداف شومشان ناامید شاخت زیرا این انقلاب با خون شهداء و تلاش های امام راحل به ثمر رسیده و مردم قدر این رشادت ها را می دانند.

ولایتی: موسوی و کروبی قدرناشناسی کردند

علی اکبر ولایتی با اذعان به اینکه موسوی و کروبی نسبت به نعمت جمهوری اسلامی ایران ناسپاسی کردند، گفت:  هر آنچه در گذشته در سوابق این آقایان به عنوان خدمت به جمهوری اسلامی ایران بود با این ناسپاسی ها و دنبال کردن نفسانیات عملا به باد رفت.

ولایتی در گفتگو با مهر در خصوص سرنوشت موسوی و کروبی تصریح کرد: سرنوشتی که این آقایان به آن مبتلا شدند تاسف بار است اینها در حقیقت قدرناشناسی کردند و نتیجه ناسپاسی به نعمت جمهوری اسلامی ایران این بود که نعمت هدایت از آنها سلب شد.

وی در ادامه بیان کرد: اگر این آقایان در کار سیاسی که شروع کردند و شکست خوردند حد و اندازه نگه می داشتند و در چارچوب منافع ملی و دینی حرکتی می کردند باید نتیجه انتخابات را قبول می کردند و به رای اکثریت تمکین می کردند اما این کار را نکردند و آنچه برسر آقایان آمد نتیجه ناشکری و ناسپاسی به جمهوری اسلامی ایران است.

ولایتی همچنین اظهار داشت: وقتی این آقایان در مواجهه با این نعمت ها ناسپاسی کردند و در تحقق اغراض شخصی شان نفسانیات را در پیش گرفتند تا جایی رفتند که وابستگی و دلبستگی بیگانگان که امری قبیح است را در عمل ممدوح شمردند و به اینجا رسیدند که هر آنچه در گذشته در سوابقشان به عنوان خدمت به جمهوری اسلامی ایران بود با این ناسپاسی ها و دنبال کردن نفسانیات عملا به باد رفت./مهر

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------