آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

کواکبیان: عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز



کواکبیان: عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز

نماینده سمنان در مجلس گفت: درست نیست که به شرکت‌های تابعه وزارت نفت از صندوق توسعه ملی پول بدهیم و پدر بخش خصوصی را در بیاوریم.

آفتاب: نماینده سمنان در مجلس گفت: درست نیست که به شرکت‌های تابعه وزارت نفت از صندوق توسعه ملی پول بدهیم و پدر بخش خصوصی را در بیاوریم.

 

مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در ادامه جلسه علنی مجلس در خصوص بند یک ماده واحده لایحه بودجه که صندوق توسعه ملی را موظف می‌کرد ‌به متقاضیان بخش غیردولتی تسهیلات دهد، در اخطاری با استناد به اصل 44 قانون اساسی گفت: فلسفه شکل‌گیری صندوق توسعه ملی برای این نبوده که به مردم مانور دهید که ما 23درصد درآمدهای نفتی را مستقیم به صندوق می‌ریزیم‌ اما سپس با تصویب یک سری احکام پول‌ها را از صندوق برداریم و یک جور دیگر خرج کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از تولید‌کنندگان چند روز گذشته به من گفت که در صحن علنی مجلس فریاد بزنم که ‌"عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز؛ تولید ملی ما، صاحب عزاست امروز".

 

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز تولید ملی ما در حال نابودی است. ما می‌خواستیم با این گونه مصوبات اشتغال را زیاد کنیم اما اگر قرار باشد به شرکت‌های تابعه وزارت نفت از صندوق توسعه ملی پول بدهیم و پدر بخش خصوصی را در بیاوریم، درست نیست.

 

کواکبیان همچنین گفت: نمی‌شود با تصویب اصل 44 بخواهیم از شرکت‌های خصوصی حمایت کنیم اما تمام پول صندوق توسعه را به شرکت‌های تابعه وزارت نفت بدهیم.

 

وی اضافه کرد: صندوق توسعه ملی تشکیل شد تا به توسعه ملی و بخش خصوصی برسد نه اینکه منحصر به وزارت نفت باشد لذا درخواست دارم تا برای اخطار اصل 44 رای‌گیری کنید.

به گزارش فارس، در ادامه محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس که ریاست صحن علنی را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: اصل 44 برای صنایع بالادستی نفت اجازه می‌دهد که دولت سرمایه‌گذاری کند اما بحث ما این است که دولت باید برای این کار از خزانه پول بگیرد نه از صندوق لذا دولت نمی‌تواند از صندوق توسعه ملی پولی دریافت کند بنابراین اخطار شما نیز وارد نیست./آفتاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------