آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

به راستی تاریخ از احمدی نژاد با چه عنوانی یاد خواهد کرد؟!/سلطان وعده



سلطان وعده

خلیل میهن پرست

عصرایران - بيشتر اهداف و برنامه ها با يك چالش مبنایی مهم روبرو هستند که همان "نيروي انساني كاملاً كيفي" است. یعنی نیروی انسانیِ باشخصيت، باصداقت و راستگو، ارزشمند و داراي نگرش هايي جامع و مثبت؛ وقتي برنامه ها و اهداف از این مبنا، دارای نقصان باشند با موفّقيت همراه نخواهد بود و از این جاست که وعده گرایی باب می شود.

 

وعده ها و شعارها را مي توان از ابعاد گوناگون بررسي كرد، در دنياي سياست و اداره مملكت از ديرباز شاهديم كه احزاب و افراد چگونه بر مطالبات مردم موج سواري مي كنند.

 

آنها اين هنر را دارند كه نيازهاي مردم را در زمينه هاي مختلف مالي و اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي، مبارزه با سرمايه داري، عدالت خواهي، شناسائي کنند و بعد وعده ها و شعارهايشان را براساس آن نياز اعلام دارند، هرچند اين وعده هاي غيرعملياتي همان طور كه گفته شده در كوتاه مدّت كاربرد دارد امّا بعد از آن مطالبات و توقّعات مردم را بالا مي برند و در درازمدّت براي دولت مخاطره انگيز و براي نظام مضرند.

 

به عنوان مثال رئيس جمهور محترم در 18 تيرماه 1390 اعلام فرمود به هرخانوار ايراني يك قطعه زمين 1000 متري به-صورت رايگان تعلق می گیرد تا خانواده ها در آن باغ ميوه و بناي مسكوني براي خودشان احداث كنند. ايشان فرمود: إن شاءالله اين طرح تا پايان سال آماده و در 10 الي 15 منطقه به طور آزمايشي اجرا مي شود. از زمان اعلام طرح تاكنون سخني از اجراي آن به ميان نيامده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پول نفت بر سر سفره های مردم

یا در آبان ماه سال 1385 رئيس جمهور محترم از توزيع سهامي با نام سهام عدالت در ميان مردم خبر داد و اظهار کرد «در سالهاي گذشته همه ملّت عادلانه از ثروت كشور بهره مند نبودند و به دلايل گوناگون بين طبقات مختلف جامعه فاصله ايجاد شده بود». به همين دليل وعده دادند با ايجاد سهام عدالت، بازنشستگان و افراد تحت تكفّلشان، هركدام يك برگه يك ميليون توماني سهام عدالت دريافت خواهندكرد.

ازآنجایي كه يك بار سود پرداخت شده سهام عدالت به بخشي از سهامداران پيش از انتخابات سال 88 صورت گرفته است. اين موضوع شائبه تبليغاتي سهام عدالت با طعم سیب زمینی را به همراه داشت!

بازخوانی تعدادي از وعده هائي كه داده شد و اجرا نشده است خالی از لطف نیست:

تامین آب آشامیدنی آبادان

تأمين آتيه مهر با واریز یک میلیون تومان به حساب هر نوزاد

3 برابر شدن يارانه ها

آزادسازي ساحل درياي خزر

كارت خريد اعتباري كاركنان دولت

تعطيلي پنجشنبه ها

شايسته سالاري

پول نفت سر سفره هاي مردم (که بعدها گفت من نگفتم!)

كاهش شهريه دانشگاه آزاد

ریشه کن سازی بیکاری با ایجاد سالانه 2.5 میلیون شغل

منع فامیل بازی

حفظ بیت المال

افشای اسامی مفسدین اقتصادی

برخورد با مفسدین حتی اگر از اطرافیانش باشند

پایین آوردن قیمت دلار تا حد زیر 1000 تومان

حل کامل مشکل مسکن

و ... .

 

سلطان وعده

حدود صدسال پيش مردي در حال مطالعه روزنامه متوجه شد نام او به اشتباه در ستون ترحيم آورده شده-است. شوكه شد، امّا بعد خواست بفهمد مردم در موردش چه گفته اند. در آگهي ترحيم نوشته شده بود: «مرگ سلطان ديناميت، او تاجر مرگ بود! اين مرد كسي بود كه ديناميت را اختراع كرده بود» و وقتي جمله را دوباره خواند با خود گفت: «آيا اين همان جمله اي است كه قراراست پس از مرگ درمورد من گفته شود؟» همان لحظه تصميم جديدي گرفت و از آن روز به بعد تلاش كرد براي صلح كاركند. سلطان ديناميت همان آلفرد نوبل بود كه امروز با «جوايز بزرگ نوبل» ياد مي شود.

به راستی تاریخ از احمدی نژاد با چه عنوانی یاد خواهد کرد؟!/عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------