آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

علم‌الهدی: زنان در مواجهه با جنس مخالف، صورت خود را هم بپوشانند



روز قدس,نظر علم الهدی درباره زنان

علم‌الهدی: زنان در مواجهه با جنس مخالف، صورت خود را هم بپوشانند

امام جمعه مشهد گفت:‌ بزرگترین خطری که جامعه ما را تهدید می‌کند این است که در انتقال دولت، فتنه‌گران مجال پیدا کنند تا دوباره در عرصه نظام بیایند و فتنه آمریکایی را زنده کنند و ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد مقدس گفت: در بسیاری از جملات و مضامین دعاها حاکمیت عفاف بر جریان اخلاقی در زندگی فردی و خانوادگی یک واقعیت مسلم است.
وی افزود: اگر عفاف در زندگانی هر انسانی مسلط شود انسانیت را به تمام معنا در آن زندگی نشان می‌دهد.

علم‌الهدی عفاف را دارای عناصر مختلف دانست و ادامه داد: یکی از جنبه‌های عفاف این است که انسان در مقابل افراد دیگر و در ذات زندگی خویش با حیا باشد. این بخش از عفاف در قالب پوشش، ژست و شکل‌گرفتن انسان در زندگی خانوادگی و شخصی است.

وی خاطرنشان کرد: انسان باحیا کسی است که از ظاهر شدن در مقابل دیگران بدون پوشش حیا می‌کند. یک جوان باحیا با لباس جلف و نیمه‌عریان و با قیافه مبتذل در مقابل دیگران ظاهر نمی‌شود. این پوشش در زن به نحو جدی‌تری مطرح است. وقتی که زنی با جنس مخالف روبرو می‌شود اقتضا می‌کند که خودش را بپوشاند و حتی صورت خودش را هم باز نگذارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متاسفانه این جریان پوشش حتی در خانم‌های متدین هم در حال سقوط است در گذشته خواهر با ایمان تمام صورت خود را می‌پوشاند و به هیچ وجه حاضر نمی‌شد صورت را در مقابل نامحرم باز بگذارد اما متاسفانه امروز در خانواده‌های با ایمان هم می‌بینیم که حیا در این سطح وجود ندارد.

وی عنصر سوم عفاف را پرهیز از ناآلودگی اخلاقی خواند و ادامه داد: درباره این بخش از عفاف انسان باید دو بند را محکم بسته نگه دارد یکی بند شکم و دیگری بند شلوار. شکم‌واره و لذت‌پرست نباشد.

علم‌الهدی تصریح کرد: کسانی که به دنبال خوشگذرانی هستند به مفاسد اخلاقی مبتلا خواهند شد. آلودگی اخلاقی انسان را از عرصه بشریت خارج می‌کند کسی که دچار آلودگی اخلاقی است بی‌آبرو ، حرمت و عزت ندارد ولو از نظر مقام در هر حدی قرار بگیرد وقتی که به فساد آلوده شود از اوج عزت و آبرو سقوط می‌کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اصل دیگر را عدم انحصار توانمندی‌ها،‌ امکانات افراد برای خودشان خواند و گفت: اگر در جامعه این اصل حاکم شد بهترین زندگی اجتماعی را خواهد داشت. هر چند پول، سرمایه و توانمندی فکری و اجتماعی دارید در استخدام زندگی خود تنها قرار ندهید و هر فرد در جامعه باید دیگران را هم شریک داشته‌های خود کند.

امام جمعه مشهد در ادامه مساله اطعام در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار کرد: اطعام طعام جریان ارتباط عاطفی است هر چند دنیای امروز در عرصه ارتباطات پیشرفت زیادی کرده اما انسان‌ها به شیوه صحیح ارتباطی واقف نیستند.

وی در ادامه صحبتهای خود به روز قدس اشاره کرد و گفت: ممکن است در برخی از اندیشه‌ها این شبهه‌ ایجاد شده باشد که پس از 34 سال از پیروزی انقلاب و اقامه روز قدس چه نتیجه‌ای حاصل شده است، در حالی که سفاکی‌های رژیم صهیونیستی نسبت به گذشته گسترده‌تر شده است.

علم‌الهدی یادآور شد: البته مساله قدس قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه ما مطرح بوده است. در سال 1327 که فلسطین بوسیله صهیونیستها اشغال شد در سرزمین ایران و کشور ولایتمدار شهید نواب صفوی که یک انسان متدین و شجاع بود به رهبری آیت‌الله کاشانی اقدام به حرکت بر ضد اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین کرد. در آن روز 500 نفر اعزام به فلسطین ثبت‌نام کردند و شهید نواب صفوی بیانیه‌ای را هم صادر کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در آن روز از جمله عواملی که بر حرکت این افراد کارشکنی کرد ملی‌گرایان روسیاهی بودند که در آن زمان قصد تشکیل دولت مصدق را داشتند و با کارشکنی این حرکت را درهم شکستند.

 

همچنین در سال 1968 که اسرائیل بخش‌هایی از سرزمین‌های عربی را اشغال کرد و پس از آن در اکتبر 1973 امام خمینی بیانیه‌های کوبنده‌ای صادر کردند و از آن روز مساله غاصب بودن رژیم صهیونیستی بین ما مطرح بوده است. نتیجه این کار این بود که دو میلیون اسرائیلی که در سال 1968 توانسته بودند 80 میلیون مسلمان را شکست دهند و قرارداد کمپ دیوید را به امضا برسانند در جنگ غزه به زانو درآمدند و التماس می‌کردند که آتش‌بس در مقابل موشک‌های غزه انجام شود.

علم‌الهدی خطاب به مردم تصریح کرد: نتیجه ایستادگی شما ملت و راهپیمایی‌های روز قدس این بود که اسرائیل در جنگ 33 روزه لبنان در مقابل رزمندگان اسلام به رهبری سیدحسن نصرالله زمین‌گیر شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "اسرائیل و آمریکا از سیاست‌های پیشین در قبال ایران ناامید شده‌اند"، گفت: این ناامیدی باعث شده که در کشورهای سوریه و مصر دست توطئه بزنند و آنچه امروز در مصر می‌گذرد همان نسخه‌ای است که آمریکا در سال 88 برای ایران پیچیده بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: مساله اصلی فتنه 88 قانون‌شکنی و رفتار غیرنجیبانه جماعتی است که در مقابل قانون ایستادند و کشور را به لبه پرتگاه بردند و مجری آن هم فتنه‌گران 88 بودند. در انتقال دولت بزرگترین خطر این است که فتنه‌گران دوباره مجال حضور در عرصه نظام را بیابند. نمایندگان مجلس باید به این نکته توجه کنند که این انتقال دولت نباید به قیمت ورود فتنه‌گران به عرصه نظام تمام شود.

علم‌الهدی عرصه وزارت علوم و دانشگاه‌ها را مهم تلقی کرد و افزود: دشمن جان جوانان ما را نشانه گرفته است. فتنه‌گران اگر بخواهند در دانشگاه‌ها مسلط شوند از این کانال جوانان را درگیر فتنه می‌کنند و همان نسخه‌ای که امروز در مصر شاهد آن هستیم و در سال 88 هم برای نابودی ما پیچیده شده بود، دوباره مطرح خواهد شد.
امام جمعه مشهد در پایان در پاسخ به شعار مرگ بر آمریکای نمازگزاران گفت:‌ مرگ بر آمریکا و مرگ بدتر بر منافقینی که مزدور آمریکا در کشورند./ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------