آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

قالیباف: از زمانی که به شهرداری آمدم دولت ساز ناهماهنگی زد



قالیباف,خط 3 متروی تهران

در مراسم واگذاری آزمایشی نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران:
قالیباف: از زمانی که به شهرداری آمدم دولت ساز ناهماهنگی زد/ مترو بدون حمایت دولت توسعه یافت

شهردار تهران گفت: مدیریت سابق مترو از سال 76 تا 84 با هر دو دولت اصلاحات و سازندگی هماهنگ بود ولی از زمانی که بنده توفیق خدمت در شهرداری پیدا کردم دولت با ما ساز ناهماهنگی زد.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم واگذاری آزمایشی نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران به طول 12 کیلومتر، اظهار داشت: از مردم خوبی که در مسیر اجرایی این خط در سال‌های گذشته دچار زحمت شده‌اند عذرخواهی می‌کنیم.

وی ادامه داد: امید است از مهر ماه مردم بتوانند بخشی از این خط را استفاده کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: در حوزه‌های کاری و در مقاطعی بحث‌های سیاسی و انتخابی مطرح می‌شود که در این بحث‌ها گذشته افراد را فراموش می‌کنند و مانند افراد نون به نرخ روز خور عمل می‌کنند.

قالیباف بیان داشت: این روزها می‌نویسند «شهر تهران مدیریت کارگاهی نمی‌خواهد» البته بنده گله‌مندی به اصحاب رسانه ندارم و اصحاب رسانه موضوعات و نقدها را به جامعه اعلام می‌کنند و موجب پیشرفت می‌شوند.

قالیباف گفت: اینکه می‌گویند مدیریت شهری کارگاهی بوده است اشکال نیست از وظایف ذاتی شهرداری این است که با پروژه‌های شهری و خدماتی به شهروندان خدمت‌رسانی کنند.

شهردار تهران افزود: پروژه‌های بزرگ را در مقیاس فراملی در شهر تهران اجرایی شده و از لحاظ کیفیت زمان و قیمت تمام شده به بهترین شکل ممکن عمل کرده‌ایم.

قالیباف با اشاره به اینکه چه کسی می‌تواند پیشرفت‌ها و توسعه‌های بزرگراهی، فضای سبز، پل‌سازی و ... را در تهران انکار کند؟ گفت: اگر مدیریت کارگاهی پیشرفت در این زمینه‌ها است بنده به تک تک اقدامات افتخار می‌کنم.

قالیباف گفت: افتخار من این است که زباله‌های مردم را سر وقت جمع‌آوری می‌کنم. بنده به دلیلی که سه‌شنبه هفته آینده پایان این دوره فعالیت شهرداری است این حرفها را می‌زنند.

وی به جمع‌آوری مکانیزه زباله‌ها در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: قبل از سال 84 سیستم مکانیزه جمع‌آوری زباله در سطح شهر نبوده است و 40 سال در کهریزک شیرابه زباله‌ها به محیط زیست تهران ضربه زد. امروز زباله‌ها تبدیل به برق می‌شوند که البته این هم مدیریت کارگاهی است!

وی به توسعه فضای سبز در تهران اشاره کرد و گفت: فضای سبز از 8 متر به ازای هر نفر به 15 متر افزایش یافته است.

قالیباف بیان داشت: اعلام می‌کنم جامعه محوری و فرهنگ در شهرداری تهران لحاظ نشده است؛ کتاب‌نویسی وظیفه ذاتی شهرداری نیست.

قالیباف افزود: 300 کتابخانه در 8 سال گذشته ساخته شده است که 70 کتابخانه در تهران با اولویت جنوب شهر شبانه‌روزی است.

شهردار تهران بیان داشت: خانه‌های سلامتی که توسط شهرداری ایجاد شده است به گفته وزیر فعلی بهداشت و درمان و امور پزشکی بی‌نظیر است.

قالیباف به توسعه فضای سینماها، تئاتر و آمفی‌تئاترها در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: 5 هزار صندلی سینما با استانداردهای بین‌المللی و با اولویت مناطق جنوب شهر ایجاد شده است. 4500 صندلی تئاتر و آمفی‌تئاتر به شهر تهران اضافه شده است.

وی گفت: در 8 سال گذشته 200 مسجد به بهره‌برداری رسیده و هم اکنون نیز 50 مسجد در دستور کار و یکصد زمین برای ساخت مسجد در اختیار خیرین قرار گرفته است. حال دوره‌های گذشته در بعد فرهنگی چه کرده‌اند؟

قالیباف گفت: بنده ادعای کارهای صورت گرفته را ندارم و در این زمینه‌ها زحمت‌کشان گمنامی تلاش کردم.

وی به توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: از سال 76 تا سال 90 یک تیم ثابت مدیریتی در مترو فعالیت می‌کردند که از سال 90 به بعد این تیم مدیریتی در مترو کمی تغییر کرده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: بنده از شهریور سال 84 توفیق خدمت در شهرداری تهران را پیدا کرده‌ام و تا سال 90 هیچ تغییر مدیریتی در مترو ندارم و تیم مدیریتی سابق نیز تا سال 84 با هر دو دولت جهاد و سازندگی هماهنگ بودند ولی از زمانی که حقیر توفیق خدمت پیدا کردم دولت با ما ساز ناهماهنگی زد و یا اینکه ما با دولت ساز ناهماهنگی زدیم و در این زمینه‌ها از حمایت دولت برخوردار نبودیم.

شهردار تهران ادامه داد: روزی که بنده به شهرداری تهران آمدم 80 کیلومتر مترو داشته‌ایم ولی امروز 166 کیلومتر و دو برابر 8 سال گذشته در توسعه مترو فعالیت داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در حمل و نقل نشان می‌هد مدیریت شهری یک فهم در این زمینه دارد ولی بعضی از افراد وقتی فضا سیاسی می‌شود حرفهای خوبی نمی‌زنند.

قالیباف با اشاره به اینکه اگر مدیریت گذشته مترو را نادیده بگیریم قطعاً بی‌انصافی کرده‌ایم گفت: در حال حاضر 30 کیلومتر تونل برای مترو حفاری شده است و 50 کیلومتر از مترو ایستگاه امام (ره) در حال ریل‌گذاری است.

قالیباف خاطرنشان کرد: وقتی شرایط سیاسی می‌شود نباید بی‌انصافی کنیم اخلاق لازمه زندگی است و باید به آن توجه شود./فارس

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------