آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

معاون نتانیاهو: چه کسی گفته ایران در طول تاریخ به کشوری حمله نکرده؟!



نباید از حمله به ایران به صورت علنی صحبت شود؛

معاون نتانیاهو: چه کسی گفته ایران در طول تاریخ به کشوری حمله نکرده؟! / برخی از گزینه های ما در قبال ایران در زیر میز است

وی گفت: جالب است که امریکا و کشورها عرب در خصوص ایران کامل با یکدیگر توافق دارند و می گویند که جلوی ایران باید گرفته شود.

 انتخاب : دن مریدور، معاون نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با راشاتودی گفت: اسرائیل دشمنان زیادی دارد و باید از خود دفاع کند.

وی معتقد است که اتحاد ایران، حزب الله، سوریه از بین رفته است و تهران مجبور به رها کردن برنامه هسته ای خود می شود.

متن مصاحبه این مقام ارشد اسرائیل با راشاتودی در پی می آید:

 

راشاتودی: ایا اسرائیل در حال آماده شدن برای جنگ با ایران است؟

مریدور: چیزی که نباید به آن بپردازیم سخن گفتن از جنگ با ایران است. فکر می کنم که جنگ مسئله ای است که نباید در مورد آن در خانواده و افکار عمومی بحث شود. این اشتباه است.  مسئله ایران مهمترین مسئله ای است که با آن مواجه هستیم. ما به همراه جهان هر چه در توان داریم انجام می دهیم تا ایران هسته ای نشود.

 

راشاتودی: هیچکدام از منتقدان ایران از جمله اسرائیل مستنداتی در خصوص قصد ساخت سلاح هسته ای توسط تهران در اختیار ندارند. پس چرا این همه ترس و نگرانی وجود دارد؟

مریدور: اول از همه باید بگویم که ما تردید نداریم که ایران می خواهد سلاح هسته ای داشته باشد. آژانس بین المللی انرژی اتمی ماه نوامبر گذشته گزارشی منتشر کرد که می گفت، ایران گروه تسلیحاتی داشته است. آزانس حتی توضیح داده که این گروه چگونه کار می کرده است.پس ما چرا نباید تهدید ایران را جدی نگیریم؟ احمدی نژاد بارها  گفته است که اسرائیل نباید وجود داشته باشد و باید محو شود.

 

راشاتودی: شما اذعان کردی که احمدی نژاد نگفته است که ایران باید اسرائیل را از نقشه ی جهان محو کند.

مریدور: احمدی نژاد گفت، ما اسرائیل را مثل یک غده ی سرطانی ریشه کن می کنیم. این با جمله بالا شما، مقداری تفاوت دارد اما محتوا یکسان است. ممکن است که رئیس جمهور ایران چنین کلماتی را به زبان نیاورده باشد اما محتوای سخنانش فرقی نمی کند .

 

راشاتودی: ایران به کسی در قرن های اخیر حمله نکرده است. چرا به اسرائیل حمله کند در حالی که در وهله ی اول اسرائیل به ایران حمله نکرده است؟

مریدور: ایران به اسرائیل به طور مستقیم حمله نکرده است اما در حال تهیه سلاح های بسیار پیشرفته برای سوریه، حزب الله و حماس است. ایران حتی دولت سعودی را هم تهدید می کند. پس اگر ایران به کسی حمله نکرده این ها چیست؟چرا جهان عرب از تسلط ایران این چنین می ترسد و در اشتفگی است؟

 

راشاتودی: اسرئیل چندصد سلاح هسته ای دارد. ایا این استانداردی دوگانه نیست؟ چرا اسرائیل می تواند سلاح داشته باشد و ایران نمی تواند؟

مریدور: ما هرگز نگفته ایم که سلاح هسته ای داریم. ما حتی نگفته ایم که از این نوع سلاح نداریم. ما حتی به این سخنان واکنشی نشان نمی دهیم. اما جالب نیست که کشورها عرب که ممکن است فکر کنند اسرائیل سلاح اتمی داریم هرگز نمی گویند، اگر اسرائیل داشته باشد ما هم باید داشته باشیم. اما وقتی انها می شنوند که ایران در حال دستیابی به سلاح هسته ای است، می گویند که اگر ایران بگیرد ما هم می گیریم. ایا این نشانه ای واقعی و سندی مبنی بر اینکه ایران خطر واقعی برای این کشورها است نه اسرائیل، نیست؟

 

راشاتودی: حمله به ایران به چه صورت خواهد بود؟ ایا حمله ای زمینی به ایران خواهد بود یا هوایی.

مریدور: ما  از گینه نظامی سخن نمی گوییم. فکر نمی کنم که این گزینه به ما کمکی کند.

 

راشاتودی: امریکا در حال ایجاد یک سپرموشکی در خلیج فارس است. هدف از این اقدام امریکا چیست؟

مریدور: من گفتم که در خصوص حمله به اسرائیل سخن نمی گویم و همینطور من سخنگوی امریکا و رئیس جمهورش نیستم. اما جالب است که امریکا و کشورها عرب در خصوص ایران کامل با یکدیگر توافق دارند و می گویند که جلوی ایران باید گرفته شود.

 

راشاتودی: ایا اسرائیل خود را برای حمله ایران یا حملات تلافی جویانه این کشور آماده می کند؟

مریدور: اسرائیل اید از خودش دفاع کند. اسرائیل هرگز از کسی نمی خواهد که از ما دفاع کند. ما در منطقه ای زندگی می کنیم که پر از دشمن است. اما فکر می کنم که نشانه های مثبتی دیده می شود. در حقیقت کشورهای عرب در حال پیوستن به اردوگاه "انسان های خوب" هستند.

 

راشاتودی: ایا جنگ با ایران یک فاجعه خواهد بود؟

مریدور: تردیدی نیست که باید اقدامی علیه توانایی هسته ای ایران انجام گیرد. برخی از گزینه های ما در خصوص ایران بر روی میز است و برخی از آنها در زیر میر است. همه چیز نباید علنی شود و موضوع حمله به ایران به نظر من موضوع جدی است.

 

راشاتودی: امریکا گفته است که مخالف جنگ با ایران است. ایا اسرائیل تک و تنها به سمت حمله به ایران می رود؟

مریدور: ما به تنها بودن عادت کرده ایم . گاهی اوقات برخی از کشورها به ما قول کمک دادند اما کمک نکردند. در سال 1967 هم همین اتفاق افتاد. اما در خصوص ایران تمام کشورها باید در جهت یک هدف عمل کنند و باید همگی بخشی از یک ائتلاف باشیم./انتخاب

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------