آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

آقاي فرجي دانا قرص و محکم بايستيد!



استیضاح فرجی دانا,صادق زیباکلام

آقاي فرجي دانا قرص و محکم بايستيد!

اين واقعاً جاي تاسف است که فرزندان و دانشجويان اين مملکت که چشم و چراغ و آينده اين مملکت هستند به واسطه دلايل سياسي از حق تحصيل -که از اوليه ترين و بديهي ترين حقوق شهروندي است- محروم شده اند و آن وقت دولت جديد که بر آمده از راي مردم است مي‌خواهد اين حق کشي و اين ظلم فاحش به حقوق هزاران شهروند مملکت را درست کند، عده اي اعتراض نمايند که چرا دانشجويان ستاره دار دارند به دانشگاها باز مي‌گردند

هنوز جوهر مهر و امضاء وزارت دکتر فرجي دانا خشک نشده بود که افراطيون اصولگرا در مجلس در برابر ايشان صف آرايي کردند، بهانه شان اين است که چرا آقايان دکتر توفيقي و ميلي منفرد را ايشان به سمت مشاور و معاون منصوب کرده اند.

 

بهانه ديگرشان اين بوده که چرا ايشان براي صدها دانشجوي ستاره دار مجوز ادامه تحصيل صادر کرده اند.آنقدر فشار وارد کرده اند که وزارت علوم مجبور شد پاسخ دهد که چند صد دانشجوي ستاره دار نبوده بلکه 127 نفر بيشتر نبوده اند به عبارتي ديگر؛ کانه آقاي فرجي دانا گناهي و خطايي مرتکب شده، بايستي به افراطيون توضيح دهند که تعداد ستاره دار‌ها که مجوز ادامه تحصيل دريافت کرده اند خيلي زياد نبوده که جاي نگراني داشته باشد.

 

اين واقعاً جاي تاسف است که فرزندان و دانشجويان اين مملکت که چشم و چراغ و آينده اين مملکت هستند به واسطه دلايل سياسي از حق تحصيل -که از اوليه ترين و بديهي ترين حقوق شهروندي است- محروم شده اند و آن وقت دولت جديد که بر آمده از راي مردم است مي‌خواهد اين حق کشي و اين ظلم فاحش به حقوق هزاران شهروند مملکت را درست کند، عده اي اعتراض نمايند که چرا دانشجويان ستاره دار دارند به دانشگاها باز مي‌گردند ؟

 

و آن وقت دولت آقاي روحاني به جاي آنکه قرص و محکم بايستد و بگويد که شما کار خطا کرديد،شما ظلم کرديد، شما حقوق شهروندي آنان را به زير پا گذارديد،حالت عذر خواهي به خود گرفته و مي‌گويد که چند صد تا نبوده و فقط 120 تا يا 130 تا بيشتر نبوده.

 

نه جناب آقاي فرجي دانا، مردم به دولت شما راي دادند که حتي يک دانشجوي ستاره دار هم ديگر در مملکت نماند.مردم به شما راي دادند که اساتيد کشور که به جرم داشتن افکار و عقايدي در انتقاد از دولت و مسئولين، اخراج، بازنشسته يا ممنوع التدريس نشوند و آنان هم که اينگونه مورد ظلم واقع شده اند به دانشگاه بازگردند. و الا اگر همچنان خواهان اين امر بوده اند که وزارت علوم دانشجويان را که مثل حکومت فکر نمي‌کنند از تحصيل محروم نمايد مي‌توانستند به آقاي دکتر سعيد جليلي راي دهند.


جناب فرجي دانا ! يقين بدانيد که اگر در برابر تندروها عقب نشيني کنيد و آقايان دکتر توفيقي و ميلي منفرد را عزل نماييد، تندروها نه تنها از شما تشکر نخواهند کرد بلکه فردا باز به سراغتان خواهند آمد و خواهان اخراج مجدد همان 127 دانشجوي ستاره دار خواهند شد.اگر اين خواسته نامشروع آنها را هم برآورده سازيد، پس فردا هم باز به سراغتان خواهند آمد و از شما مي‌خواهند که حجت الاسلام آقاي دکتر صدرالدين شريعتي رئيس قبلي دانشگاه علامه طباطبايي را مجددا ابقاء نماييد.


قرص و محکم بايستيد و آنها را جدي نگيريد. البته که خواست و اراده مجلس تاج سرماست. البته که مجلس قطعا در راس همه امور است اما کدام مجلس؟ مجلسي که نمايندگان آن منتخب اکثريت مردم باشند؟ برخي نمايندگاني که با 5 درصد يا حتي کمتر از حوزه انتخابيه شان به مجلس راه يافته اند، چگونه مي‌توانند مدعي نمايندگي مردم آن حوزه باشند؟ نمايندگاني که برخي از آنها80 درصد و حتي 90درصد مردم حوزه انتخابيه شان به آنها راي ندادند چگونه مي‌توانند مدعي سخن گفتن از جانب مردم شوند؟


جناب فرجي دانا، قرص و محکم بايستيد و به حول و قوه الهي و استعانت از پشتيباني مردم از تهديدات نمايندگان اقليت تندرو هراسي به دل راه ندهيد.حمايت کسر قابل توجهي از اساتيد و دانشجويان کشور پشت شماست.قرص و محکم و با قاطعيت تمامي دانشجويان ستاره دار را به تحصيل بازگردانيد.آنان هيچ گناهي و خطايي مرتکب نشدند.


اساتيدي را که به اجبار بازنشسته کرده اند، يا آنان را اخراج و ممنوع التدريس کرده اند به خدمت فراخوانيد. اساتيدي را که بدون رعايت اصول و ضوابط علمي و استخدامي بورسيه شده اند يا به استخدام دانشگاه درآمده اند را زير نظر هياتي صالح از اساتيد همان دانشگاهها مورد يک بررسي مجدد قرار دهيد. حتي اگر استيضاحتان کردند(که نخواهند کرد) و راي هم نياورديد(که يقيناً خواهيد آورد) دست کم نام شما در رديف چهره‌ها و شخصيت هاي وطن پرست ايران قرار خواهد گرفت.

صادق زیباکلام/روزنامه ابتکار

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------