آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

آیت‌الله هاشمی: مزاحمت‌ها برای دولت یازدهم بی‌سابقه است/به اسم نقد، کارشکنی می‌کنند



اخبار,اخبارسیاسی,اکبر هاشمی رفسنجانی

مزاحمت‌ها برای دولت یازدهم در دولت‌های پس از انقلاب بی‌سابقه است. به اسم نقد، کارشکنی می‌کنند و می‌خواهند مردم را از انتخاب عاقلانه خود پشیمان کنند.

 به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار جمعی از صنعتگران، تولیدکنندگان و خدمات دهندگان و اعضای انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران و همچنین اعضای شرکت همایش‌گذاران مهستان، توجه به استاندارد را تلاش در جهت ارتقای جایگاه تولید و صنعت کشور در ابعاد داخلی و خارجی دانست.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیه «إِنَّا لاَنُضِیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلاً» را مصداق کلام آسمانی برای کار کسانی دانست که برای رعایت استاندارد تلاش می‌کنند و با تأکید بر اهمیت دقت عمل، گفت: اصل آفرینش بر این است که کار‌ها به بهترین شکل انجام شود.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به همایشی که قرار است انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران با موضوع توجه به ساخت و سازهای مسکونی در هفته آینده برگزار نماید، گفت: عقل هم بر این نکته تأکید می‌نماید که مقررات استاندارد‌ها در ساختن خانه و کاشانه مردم رعایت شود تا با آرامش زندگی کنند.

 

وی با یادآوری دو اتفاقی که برای کارخانه ساخت ماشین فولکس و کارخانه ساخت گوشی سامسونگ افتاد، گفت: آن قدر برای کیفیت محصولات خود اهمیت قایل هستند که حاضرند میلیارد‌ها دلار و یورو ضرر کنند، اما خوشنامی تولیدات خود را حفظ کنند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان چند آیه و روایت مربوط به اهمیت کیفیت در تولید، تحلیل و تفسیری امروزی از نام و آیات سوره «مطففین» ارائه کرد و گفت: واقعاً باید گفت که وای بر کسانی که در انجام وظایف خود به نحو احسن کوتاهی می‌کنند. به ویژه اینکه در تولیدات خویش، استاندارد‌ها را رعایت نمی‌کنند.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با یادآوری سوابق علمی ایرانیان و جایگاه دانشگاه جندی‌شاپور برای دانشمندان ملل و امم دنیا، گفت: تمدن اسلام با استفاده از توانایی‌های علمی جندی شاپور در مقاطع ترجمه و تحقیق، به قله‌های درخشش رسید و غربی‌ها از طریق جنگ‌های صلیبی و رفت و آمدهای تجاری، آگاه شدند و از آن برای پیشرفت کشورهای خود استفاده کردند.

 

وی توجه به استاندارد توسط مسؤولان و کار‌شناسان ایرانی را تلاش برای تداوم ارتقای جایگاه ایران در مسایل علمی، اقتصادی، فرهنگی و تمام پیشرفت‌ها دانست و گفت: استاندارد گستره وسیعی را شامل می‌شود که رعایت آن‌ها، کشور را در رقابت‌های بین‌المللی برای بازاریابی‌ها موفق می‌کند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «قاچاق» را نقطه مقابل «توجه به استاندارد» دانست و گفت: صاحبان کالاهای قاچاق می‌دانند که در رقابت‌ها، می‌بازند و به همین خاطر به سراغ انسان‌های حریص به عنوان دلّال کالاهای قاچاق می‌روند که کارشان خیانت به تولید داخلی و انبوه زحمتکشانی است که برای پیشرفت ایران، مخصوصاً در بخشهای خصوصی، تلاش می‌کنند.

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی، با بیان سیر تدریجی اصلاح و تصویب سیاست‌های اصل ۴۴ و به چرایی و چگونگی عدم موفقیت آن سیاست‌ها در اجرا پرداخت و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که «من از اصلاح اصل ۴۴ انتظار انقلاب اقتصادی داشتم»، گفت: این سیاست‌ها متأسفانه در زمان اجرا به دست دولتی افتاد که خودشان به شکل رسمی اعلام کرده‌اند که فقط ۲۳ درصد از برنامه توسعه اجرا شده است.

 

 وی با یادآوری تذکرات متعدد درباره توجه به شبه دولتی‌ها به جای خصوصی سازی، گفت: سرمایه‌های کشور را به دست کسانی داده بودند که حتی به اندازه نهادهای دولتی هم پاسخگو نبودند و نتیجه آن، رکود اقتصادی در بخشهای مختلف است.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری شرایط بد سیاسی و اقتصادی دولت گذشته و انتقالآن به دولت یازدهم، گفت: کسانی که اقدامات آن دولت را معجزه می‌دانستند، در دولت فعلی به کارشکنی و مانع تراشی می‌پردازند که شاید این کارشان را هم اعجاز می‌دانند!!

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی، مزاحمت‌ها برای دولت یازدهم را در دولت‌های پس از انقلاب بی‌سابقه دانست و گفت: به اسم نقد، کارشکنی می‌کنند و می‌خواهند مردم را از انتخاب عاقلانه خود پشیمان کنند.

 

وی تحلیلی از اوضاع منطقه‌ای و هزینه‌هایی که اتفاقات سیاسی کشورهای منطقه بر ایران تحمیل می‌کند، گفت: همه باید کمک کنیم تا ایران ضمن حفظ امنیت مثال زدنی خود، در همه پیشرفت‌ها بدرخشد که البته دست اندرکاران استاندارد، پیشتازان این حرکت هستند.

 

در آغاز دیدار، موحد، دبیر انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران، در سخنانی با تأکید بر تقویت بخش خصوصی، گفت: بسیاری از مشکلات موجود در کشور، عوامل داخلی دارند و به قول ناصر خسرو «گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست.»

 

همچنین لطفی، مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان و قائم مقام هلدینگ شستا، گزارشی از تولید و صادرات سیمان ارائه کرد و گفت: با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی، تولیدات صنعت سیمان را به ۲۶ کشور دنیا صادر می‌کنیم.

 

 علیرضا معدّلی، مدیر عامل شرکت پرلیت نیز با ارائه تحلیلی از شرایط اقتصاد چند کشور، مخصوصاً در سال‌های پس از تخریب‌های جنگ، به مزیت‌های اقتصاد بخش خصوصی بر اقتصاد دولتی پرداخت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------