آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

خضری:هر 2 وزیر پیشنهادی از مجلس رای‌اعتماد می‌گیرند/ وزرای علوم، آموزش و پرورش و ارشاد باید از میان زنان انتخاب می‌شدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عضو کمیسیون انرشی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو ابراز امیدواری کرد که هر دو گزینه پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شوند.

رسول خضری در گفت‌وگو با  ایلنا در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به برگزاری جلسه رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو اعلام کرد: پیش‌بینی من این است که هر دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو موفق به کسب رای اعتماد از مجلس می‌شوند. البته نمی‌گویم که رای بسیار بالایی می‌آورند اما معتقدم قادر به کسب رای بالایی هستند.

 

وی در واکنش به برخی انتقادات دانشجویان نسبت به گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت علوم خاطرنشان کرد: آقای غلامی درصورتی که بخواهد با موفقیت برنامه‌های خود را پیش ببرد باید رویه اعتدال را سرلوحه کار خود قرار دهد و این در  حاالی است که حمایت اخیر دکتر فرجی دانا از این گزینه پیشنهادی قطعا در میزان موفقیت او تاثیرگذار خواهد بود. 

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به لزوم اصلاح ساختار آموزشی  کشور در هر دو حوزه وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: متاسفانه ما در دانشگاه‌ها کارمند تربیت می‌کنیم و این در حالی است که بالغ بر ۴۲ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و میزان بیکاران باسواد در کشور سه برابر بیکاران بیسواد است  که در واقع یک فاجعه برای کشور است.

 

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم مسیر صحیحی طی نکرده‌اند اعلام کرد: پس از نسل اول دانشگاه‌های آموزشی، دانشگاه‌های نسل دوم پژوهشی بوده و دانشگاه‌های نسل سوم کارآفرین و نسل چهارم نیز ثروت آفرین هستند. و ما باید برای فعالیت دو نسل آخر در دانشگاهای‌مان زمینه سازی کنیم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ثروت اندوخته شده سیلیکون ولی به اندازه ۱۲۰ کشور جهان است، بر لزوم توسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: در حالی که بنا بر برنامه توسعه باید سی درصد از تولیداتمان دانش بنیان باشد، هم اکنون چیزی درحدود ۵ درصد محقق شده است و این در حالی است که رسالت وزارت علوم در بحث حرکت به سمت رویکردهای دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است. 

 

وی افزود: با این حساب در صورتی که آقای غلامی با مشی اعتدالی و در چارچوب اسناد بالادستی و همچنین در راستای راهبردهای برنامه‌های توسعه پیش برود می‌توان امیدوار بود به توفیقاتی نائل آید.

 

خضری گفت: توفیق وزیر پیشنهادی علوم اولا به عزم و اراده خود آقای غلامی، ثانیا میزان حمایت و پشتیبانی از سوی دولت و مجلس و ثالثا به میزان اعتقاد وزیر به اجرای برنامه‌ها و سیاست های کلی بستگی دارد. 

 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به آنکه وزیر پیشنهادی علوم گزینه بیست و یکم رئیس جمهوری بوده آیا حمایت کافی از او انجام خواهد شد،خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید از وزرایش حمایت کند اما شخصا معتقدم هدایت سه وزارتخانه آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی به زنان سپرده شود و اگر چنین می‌شد آقای روحانی نیز وعدههایش را عملی کرده بود. خداوند از ما واردتر است که اولین مربی انسان را زنان و مادران قرار داده است. 

 

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین درباره اولویت‌های وزارت نیرو گفت: معتقدم وزیر نیرو باید به جای آنکه به دنبال انتقال آب از نقطه‌ای به نقطه دیگر باشد، سعی کند که آب را از نسلی به نسلی دیگر انتقال دهد و در حفظ و نگهداری و  مدیریت منابع آب تلاش کند.

 

وی افزود: متاسفانه اکثر وزرای پیشین نیرو وزرای انتقال آب بودند و همین منجر به ناکامی‌شان شد و این در حالی است که این انتقال آب عملا منجر به تخریب هر دو حوزه مبدا و مقصد شده است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سه ابرچالش زیست محیطی، آب و صندوق‌های بازنشستگی اعلام کر که معتقدم دو ابرچالش زیست محیطی و آب از اهمیت بیشتری برخوردارند و باید برای حل آن فکری اساسی کرد.

 

او در واکنش به اظهارنظر اخیر اردکانیان که از نمایندگان خواسته بود از اصطلاح «جنگ آب» استفاده نکنند، گفت: خواه ناخواه در دهه‌های آینده جنگ بر سر نفت نخواهیم داشت و معضل اصلی آب خواهد بود و بسیار مهم است که وزیر پیشنهادی نیرو چه برنامه‌ای برای مدیریت منابع آب در داخل و خارج کشور دارد. هم اکنون کشور ترکیه در حال سدسازی روی رود فرات است و بسیاری از ریزگردها در کشور ما ناشی از همین مساله بوده است. بنابراین موضوع امنیتی مهمی است و آب تبدیل به جنگ افزاری قوی شده است.

 

نماینده پیرانشهر در مجلس در پاسخ به اینکه علل قومیتی و منطقه‌ای عدم رای آوری حبیب الله بیطرف آیا وزیر جدید پیشنهادی نیز مشکلات مشابه خواهد داشت، گفت: فارغ از مسائلی که به عنوان دلائل قومیتی مطرح گردید معتقدم علل دیگر عدم رای آوری بیطرف اولا بی‌انگیزگی بود و ثانیا نمایندگان آقای بیطرف را به عنوان وزیری با تفکر انتقال آب می‌شناختند و به خصوص در استان‌هایی همچون خوزستان فضای منفی ایجاد شد.

 

خضری در پایان درباره وضعیت اردکانیان تصریح کرد: اردکانیان هم انگیزه بیشتری دارد هم تعامل و مدارای بهتری با نمایندگان داشته و علاوه بر آن یکی از ۱۰ نخبه مطرح کشور در حوزه آب هستند. معمولا وزرای نیرو یا در آب متخصص بوده یا در حوزه برق و این در حالی است که تخصص آقای اردکانیان بحث آب است و با این حساب معتقدم که موفق به کسب رای اعتماد از مجلس خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------