آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

ربوده شدن شمشیرباز ایرانی گروگانگیری نیست



اخبار ,اخبار سیاسی ,ربوده شدن شمشیرباز ایرانی

 

اخبار سیاسی - سخنگوی وزارت کشور: کسانی که دغدغه ارزش‌ها را دارند، خواسته‌هایشان را از کانال‌های قانونی پیگیری کنند

در کشوری با محوریت مقام معظم رهبری و با وجود تاکیدات ایشان نسبت به اجرای قانون، باید اقدامات نیز در چارچوب قانون انجام شود.

سخنگوی وزارت کشور گفت: کسانی که دغدغه نظام را دارند، صدایشان را با توجه به قوانین و مقررات به گوش مسوولان برسانند.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای معاونین وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا نسبت به صدور مجوز برای حزب اراده ملت که گفته‌اند می‌خواهند در راستای حمایت از مواضع وزارت خارجه جلوی این وزارتخانه تجمع داشته باشند، اقدام کرده‌اید، گفت: به طور کلی اگر ایجاد تجمع به صلاح نباشد، با استدلال و دلیل و برهان بحث صدور مجوز رد می‌شود. ضمن اینکه هر نوع انجام تجمع در محیط‌های باز و اماکن عمومی نیاز به مجوز دارد و این اجتماعات باید با اخذ مجوز انجام شود.

وی تاکید کرد: در مورد این موضوع هم باید گفت که صدور مجوز به استانداری واگذار شده و استانداری این موضوع و کلا بحث صدور مجوزها را پیگیری می‌کند.

امیری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سرنوشت حامد صداقتی شمشیرباز ربوده شده در چابهار اظهار کرد: قرائن و امارات نشان می‌دهد این موضوع شخصی است و بحث گروگان‌گیری مطرح نیست. با این وجود این مورد در استان و دستگاه قضایی استان در حال رسیدگی است و شورای تامین نیز موضوع را در دستور دارد که تا نتیجه نهایی مشخص شود.

سخنگوی وزارت کشور با بیان این‌که تا امروز نتیجه مشخصی از بررسی‌ها گرفته نشده و عوامل نیز شناسایی نشده‌اند، گفت: اقدامات لازم از سوی نهادهای امنیتی و انتظامی استان در جهت شناسایی عامل یا عوامل این جریان در حال انجام است.

امیری همچنین درباره وضعیت امنیت در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همکاری‌های امنیتی بین ایران و پاکستان بعد از تصویب موافقتنامه همکاری امنیتی در مجلس تودیع شده و در سفری که آقای وزیر به پاکستان داشتند، در این موضوع صحبت‌هایی انجام شده است.

وی با بیان این‌که اجرای این موافقتنامه با توجه به اینکه برای طرفین تعهدات حقوقی ایجاد می‌کند، مستلزم طی یکسری تشریفات اداری داخلی است، گفت: این تشریفات هم از ناحیه و هم از ناحیه پاکستانی‌ها در حال انجام است.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه شرایط امنیتی در کشور را شرایط خوب، مناسب و مطلوب عنوان کرد و گفت: ما از امنیت خوبی برخوردار هستیم و این امنیت ایجاد شده از جمله در سیستان و بلوچستان حاصل تشریک مساعی و همکاری‌های بسیار خوب سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی و مدیریت خوب این استان است.

امیری در ادامه موضوع حجاب و عفاف را نیز یکی از برنامه‌های جدی وزارت کشور دانست و گفت: این موضوع به طور مرتب از ناحیه وزیر کشور پیگیری می‌شود و مسوولان ذی‌ربط در دستگاه‌های مختلف گزارش‌های خود را از اقدامات انجام شده به وزیر کشور ارائه می‌دهند و آقای وزیر هم تصمیم گرفته بازرسانی را در جهت پیگیری دستگاه‌ها مدنظر قرار دهد و به طور کلی موضوع حجاب و عفاف با توجه به شرایط جامعه ما که متدین هستند از اولویت بالایی برخوردار است.

قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به سوال ایسنا درباره اقدامات برخی جریان‌ها از جمله برگزاری تجمع‌های غیرقانونی درخصوص حجاب گفت: ما از همه گروه‌هایی که نسبت به شرایط کشور احساس مسوولیت می‌کنند و دغدغه نظام را دارند، توقع داریم در حدود قوانین و مقررات صدای خود را به گوش مسوولان برسانند.

امیری تاکید کرد: در کشوری با محوریت مقام معظم رهبری و با وجود تاکیدات ایشان نسبت به اجرای قانون، باید اقدامات نیز در چارچوب قانون انجام شود.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر این‌که اقداماتی که خارج از قانون و بدون مجوز باشد، هیچ توجیهی ندارد و نمی‌شود اقدام صحیحی را انجام داد، خاطرنشان کرد: به همه عزیزانی که دغدغه ارزش‌های اسلامی در نظام را دارند، توصیه می‌کنم و این موضوع به حق است که خواسته‌هایشان را از کانال‌های قانونی پیگیری کنند.

برای برگزاری تجمع‌ها درخواست مجوز دهند و مسوولان نیز اگر به صلاح بدانند، برای آنها مجوز صادر خواهند کرد و اگر هم صلاح نبود، با دلایل آنها را قانع می‌کنند و به هر ترتیب ملاک در این راستا قانون است. 

اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------