آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

ننگ جدید سیاست خارجی روحانی



اخبار ,اخبار سیاسی ,حسن روحانی

 

اخبار سیاسی - (طنز)

ننگ جدید سیاست خارجی روحانی

 

باز هم ننگ دیگری توسط دولت روحانی بر پیشانی ملت شریف ایران نقش بست. گویا دولت قصد ندارد از مرکب شیطان پیاده شده و دست از این خیانت‌ها بردارد. مدام سازش، مدام نفی توانایی‌های ایران... حالا هم که زیر سوال بردن مجلس. ماجرا از چه قرار است؟

جمعی از نمایندگان محترم مجلس، به عنوان هيات  پارلمانی ایران، عازم آفریقای جنوبی شده‌ بودند، ولی به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم، پارلمان آفریقا با نمایندگان ایرانی دیدار نکرد. اولش گمان کردیم پارلمان آفریقا لوس‌کن‌اش را زده به برق و خواسته ادای تنگ‌نظرها را دربیاورد؛ این شد که عزم خود را جزم کردیم که با هجمه به هیکل این پارلمان، هر آنچه لیاقتش را دارند نثارشان کنیم.

 

ولی بعد دیدیم که نه بابا، آن بیچاره‌ها در حال تعیین بودجه سنواتی بوده‌اند و اصلا وقت دیدار نداشته‌اند.

اینک سوال مهمی که پیش می‌آید این است که چرا هيات  ایرانی اینطوری کرد پس؟ چرا بلند شد رفت آفریقا؟ مقصر کیست؟ این هم شد سوال؟ معلوم است دیگر! مقصر وزیر کار است. چرا وزیر کار پیش از اعزام هيات  پارلمانی به آفریقا، هماهنگی‌های لازم را انجام نداده بود؟ دلیلش معلوم است.

 

او قصد داشت این هيات  را سر کار بگذارد، تا آمار اشتغال‌زایی دولت را بالا ببرد. یعنی ببینید خیانت تا کجا! دولت حاضر است به خاطر منافع جناحی خودش، وقت نمایندگان مردم را تلف کند.

البته عده‌ای معلوم‌الحال که کاری جز زیر سوال بردن خدمات ارزنده نمایندگان ملت ندارند، مدام ژاژ خایی می‌کنند و اصرار دارند که وظیفه مجلس بوده که پیش از این سفر هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

 

ولی هر عقل سلیمی اگر یک جو انصاف داشته باشد می‌فهمد که وظیفه این امر خطیر به عهده وزیر کار بوده. لذا به نمایندگی از ملت پرشور ایران، از نمایندگان محترم مجلس تقاضای اکید داریم که از وزیر اطلاعات در این باره سوال کنند، بعد قانع نشوند و کارت زرد بدهند، بعد هم وزیر خارجه را استیضاح کنند و چون متوجه پاسخ‌های آقای ظریف نمی‌شوند، بیژن نامدار زنگنه را عزل کنند.

اما اگر تصور می‌کنید نمایندگان مردم، بدون دستاورد از این سفر بازگشته‌اند، سخت در اشتباهید. این نمایندگان که قریب به اتفاق‌شان از جناح حامی کاندیدایی در انتخابات بودند که با یک «بشکن» تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کرد، آنان نیز چنین کردند.

هيات  پارلمانی ایران بعد از آنکه مطلع شد پارلمان آفریقا وقت نمی‌کند با آنان دیدار کند، بلافاصله به باغ‌وحش شیرها رفت و با شیرهای آفریقایی... ببخشید! از شیرهای آفریقایی بازدید کرد. فکر می‌کنید شوخی می‌کنیم؟ به جان تیموشنکو كه مي‌خواهيم دنيا نباشد، اگر دروغ بگوییم.

همچنین به گزارش خبرنگار ما، سایر دستاوردهای فرهنگی هيات  پارلمانی بدین شرح است:
1. حضور در قهوه‌خانه «برادران زوما به جز واكاشي» و استعمال قلیان‌های بومی آفریقا

2. بازديد از دماغه امید نیک، خشکی صخره‌ای اقیانوس اطلس كه از بخت بد نمايندگان كشورمان، اميد دماغش را عمل كرده بود و حاضر به ديدار با نمايندگان كشورمان نشد. نتيجه اين بازديد توسط كميته انضباطي سه بر صفر به سود نماينده ايراني اعلام شد.

3. کشیدن لپ کودکان فسقلی آفریقایی که در کوچه فوتبال بازی می‌کردند و از میان برداشتن اختلافات فرهنگی فی‌مابین به واسطه گل كوچك يا حداقل واترپلو

4. بازدید از ساختمان پارلمان در کیپ‌تاون و ساختمان قوه مجریه در پرتوریا؛ تاثير اين بازديد در روابط دو كشور  از درك من و شما خارج است، هر وقت وارد شد خبرمان مي‌كنند.

5. بازديد بي‌رويه و سرزده از مركز خريد ژوهانسبورگ كه در نهايت با اتمام اجناس اين مركز با موفقيت به پايان رسيد.

اما یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نمایندگان محترم مجلس، بی‌محلی کردن به «نلسون ماندلا» بود، چرا که عقاید سازشکارانه و به اصطلاح صلح‌طلبانه ماندلا، با روحیه ملت شریف ایران هماهنگی ندارد.

تأکید می‌کنیم که ما منتظر دستاوردهای گسترده دیدارهای بعدی هيات  پارلمانی ایران با پارلمان سایر کشورها هستیم، هیچ جا نمی‌رویم همین‌جا هستیم.

اخبار سیاسی - احسان ابراهیمی،قانون

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------