آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

می‌خواهند دولت را در نوجوانی ذبح کنند



اخبار ,اخبار سیاسی ,هجمه تندروها به دولت

 

اخبار سیاسی  -  تعبیری از هجمه‌ها علیه پاستور
 می‌خواهند دولت را در نوجوانی ذبح کنند

«ذبح دولت در نوجوانی»؛ تعبیری بود که معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری از هجمه تندروها به دولت داشت. شاید او هم تصور نمی‌کرد که دولت یازدهم یعنی همان دولتی که از سوی برخی، با بدنه اصولگرایی شناخته می‌شود روزی اینچنین آماج هجمه همین اصولگرایان قرار بگیرد.

در خاطر همگان هست که در دولت اصلاحات اگر افرادی با شناسنامه اصلاح‌طلبی نقدی به عملکرد دولت داشتند در خفا و به دور از چشم رقیب با دولتمردان در میان می‌گذاشتند چرا که در درجه نخست برای آنها حفظ آرامش و انسجام کشور شرط بود. رئیس دولت یازدهم را باید از سالها پیش به عنوان چهره‌‌ای فراجناحی شناخت یعنی از همان زمان که در انتقاد به برخی اتفاقات در جامعه روحانیت عطای حضور در جلسات این تشکل را به لقایش بخشید و در قبال آنچه بر او و بزرگان دیگری مانند آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و...

 

در این تشکل گذشت و آنچه اصولگرایان کردند، سکوت کرد. حالا همان افرادی که او سعی کرد شخصیت آنها را نزد افکار عمومی دچار خدشه نکند، بی‌محابا به او و دولتش هجمه می‌برند و آنها را آماج انتقادات قرار می‌دهند. این گمانه وجود دارد که این دسته افراد، مصالح کشور را در اولویت قرار نداده اند و با سنگ‌اندازی‌های مستمر خود سعی می‌کنند وقت دولت را که باید صرف آبادانی کشور شود ، متوجه پاسخگویی به اتهامات و بهانه گیری‌ها کنند.

 

از سوی دیگر می‌توان گمانه دیگری را هم مطرح کرد که آن هم انباشته شدن انتقادات آنها از دولت قبل و نداشتن جرات برای ابراز آن در دولت گذشته است. منتقدانی که امروز بدون هراس به دولت تدبیر و امید هجمه می‌برند به خوبی واقفند که این دولت سعه‌صدر را مقدم بر هر برخوردی می‌داند و پاسخی به آنها نخواهد داد پس چه فضایی بهتر از این که بغض فروخورده خود را بر سر این دولت محجوب بشکنند.


 قصد مخالفان، ذبح دولت در نوجوانی است
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: برخی فکر می‌کنند اعتدال معنای انفعال دارد در صورتی که اعتدال عملگرایی بر اساس برنامه‌ریزی و قاطعیت در اجرا ی برنامه‌هاست. مرتضی بانک درنشستی با حضور اعضای حزب اعتدال و توسعه در اصفهان با بیان این که اعتدال معنای خنثی بودن ندارد، اظهارکرد: اعتدال استفاده کردن از همه امکانات و منابع در چارچوب قانون برای اجرای درست امور است.

 

وی با بررسی شرایط کشور پس از انقلاب و بررسی نقاط ضعف هر دوره ادامه داد: بعد از انقلاب شور، هیجان و وحدت جامعه پشتوانه‌ای بود که باعث شد خطر عمده‌ای ایران را تهدید نکند. وی با اشاره به 8سال دفاع مقدس و رویاروی دنیا با ایران و مقاومت ایران در برابر تمام قدرت‌های جهانی، یادآور شد: در این 8سال کشور دچار سختی شد، اما از پای ننشست در حالی که بسیاری از کشورهای جهان دچار خسارت جدی شدند. بانک با بررسی سختی‌ها و موفقیت‌های دوران سازندگی تصریح کرد: در این دوران فعالیت‌های خوبی در راستای حرکت رو به جلو در کشور انجام شد و رشد 5 تا 6 درصدی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش توسعه پروژه‌های زیر بنایی نشان از رشد کشور داشت.

 

وی افزود: در دوران اصلاحات نیز از منابع در چارچوب قوانین و مقررارت استفاده شد و رشد مطلوبی در کشور به ویژه در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی صورت گرفت.


 اداره دولت‌های نهم ودهم شخص محور بود
 معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با ابراز ناخرسندی از اتلاف منابع و بی‌تدبیری در مدیریت منابع در دولت‌های نهم و دهم گفت: متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم، امور «شخص‌محور» اداره و به کارشناسی توجه کمتری شد و از این بابت خسارات فراوانی به جامعه وارد شد. بانک خاطرنشان کرد: تعطیلی شوراهای تخصصی، ساختارشکنی‌های غیراصولی در ابعاد مختلف و نیز مصوبات بدون پشتوانه و کمتر کارشناسی شده از جمله عواملی بود که کشور را دچار مشکل کرده است. این رفتار در سیاست خارجی نیز موجب دشمن تراشی غیر ضروری برای کشور شد.

 

وی با اشاره به درآمد 700 میلیارد دلاری دولت قبل تصریح کرد: متاسفانه دولت قبلی با وجود درآمد700 میلیارد دلاری، هزاران پروژه ناتمام به دولت یازدهم تحویل داده است. معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان این‌که از عمده‌ترین موضوعات اثرگذار در تورم شیوه اجرای مسکن مهر بود، تاکید کرد: در بحث مسکن مهر 40هزار میلیارد تومان از اعتبارات بانکی استفاده شد و این پروژه‌ها نیاز به 50هزار میلیارد تومان دیگر برای خاتمه دارد. بانک با بیان این‌که میزان تعهدات سفرهای استانی در دولت قبلی 215هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: از این میزان 75هزار میلیارد تومان تامین و 140 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت یازدهم باقی مانده است.

 

وی با اشاره به این‌که دولت برای ساماندهی وضع اقتصادی کشور سعی در مهار رشد نرخ تورم داشته است، خاطرنشان کرد: فعلا نمی‌توان به یکباره تورم را از بین برد که این انتظاری غیر ممکن است اما دولت توانسته است رشد 40درصدی تورم را مهار کند و آن را کاهش دهد. همچنین در بحث سیاست خارجی شاهد گسترش روابط دو جانبه و سفر هیات‌های بلندپایه خارجی و ارتباط منطقی و اصولی با دیگر کشورها از جمله همسایگان و کشورهای اروپایی هستیم. معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به فشارهای فراوانی که از سوی مخالفان در این مدت بر دولت وارد شده است، ادامه داد: مخالفان قصد دارند تا این دولت را در نوجوانی ذبح کنند و به این منظور با استفاده از همه منابع و همه روش‌ها سعی در حفظ نیروها و مناصب خود دارند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر حزب به معنای واقعی به گونه‌ای که در آن برنامه‌ها، راهکارها و کادرها مشخص باشد و مردم بتوانند به ایده احزاب رای دهند در ایران شکل نگرفته است و با آن که یک سده از زمان مطرح شدن مباحثی مانند تحزب در کشور می‌گذرد هنوز به واسطه مشکلات فرهنگی این حزب به معنای واقعی رشد نیافته است، اما باید در راستای شکل گیری احزاب واقعی بکوشیم. مرتضی بانک با بیان این‌که در حال حاضر حزب اعتدال و توسعه نزدیکترین حزب به دولت است، افزود: لازم است تا ما در جامعه معنای واقعی اعتدال را برای مردم تبیین کنیم.
اخبار سیاسی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------