آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند/ از جملات رییس کل بانک مرکزی در صداوسیما متاسف شدم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند،…

شکایت متهم از شاکی در پرونده بنزین‌ سرطان‌زا



اخبار ,اخبار سیاسی ,بنزین‌ سرطان‌زا

 

اخبار سیاسی - شکایت متهم از شاکی در پرونده بنزین‌ سرطان‌زا

میرکاظمی که این روزها به خاطر نمایندگی در مجلس از مصونیت پارلمانی برخوردار است اتهام این افراد را نشر اکاذیب می‌داند.

بعد از شکایتی که به همراه دو نفر از همکارانم از وزیر اسبق نفت (مسعود میرکاظمی) به دلیل تولید بنزین آلوده در زمان وزارتش داشتیم، وی با ارسال شکایت نامه‌ای به رئیس قوه‌قضاییه از ما به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شکایت کرده است. این خبر را «پیمان حاج محمود عطار» داده است.

به گزارش خبرآنلاین، حدود 8روز پیش برخی از سایت‌ها خبر از شکایت سه‌تن از وکیلان دادگستری از وزیر نفت اسبق کردند. این شکایت  از میرکاظمی به جهت اقدام و تولید بنزین های سمی در داخل کارخانه‌های پتروشیمی و توزیع در سطح شهرها که موجب خسارت هنگفت مالی مادی و معنوی به کشور و مردم شده است، انجام شده بود.

بحث بنزین‌های آلوده از پنج سال قبل به صورت شایعه و اخبار غیر رسمی در برخی رسانه‌ها منتشر شد اما تا زمانی که معصومه ابتکار ریاست سازمان محیط زیست را پذیرفت هیچ‌کس در تایید آن مطلبی منتشر نکرد. ابتکار اعتقاد دارد در آن زمان برخی مدیران دولتی قصد تکذیب این مطلب را داشتند و افرادی نیز که از گردش مالی تولید بنزین پتروشیمی سود بالایی می‌بردند قصد مقابله با دولت را داشتند. ظاهرا میرکاظمی نیز قصد ندارد به این راحتی در این پرونده کوتاه بیاید.

میرکاظمی که این روزها به خاطر نمایندگی در مجلس از مصونیت پارلمانی برخوردار است اتهام این افراد را نشر اکاذیب می‌داند. چندی پیش معصومه ابتکار در این باره به آرمان گفته بود: «نمایندگان دولت در شورای شهر این قضیه را کاملا انکار می‌کردند و از سوی دولت هم دائما این مطلب در رسانه‌ها تکذیب می‌شد درصورتی که اندازه‌گیری ما این مطلب را تائید می‌کرد. این اندازه‌گیری را در داخل کشور ادامه دادیم و حتی من خواستم از مراجع بین‌المللی هم کمک بگیرند. آزمایشگاه بین‌المللی هم این مساله را تائید کردند که وضعیت در داخل پمپ‌بنزین‌ها بسیار خطرناک بود و بیرون پمپ بنزین‌ها هم وضعیت بنزن بسیار خطرناک بود.»

اما با شکایت میرکاظمی از این سه وکیل، پرونده وارد ابعاد جدیدی خواهد شد. باید دید کدامیک از طرفین اسناد محکمه‌پسندتری به قضات این پرونده‌ها ارائه خواهند داد گرچه به نظر می‌رسد میرکاظمی دوستان سابق خود را نیز از دست داده است. چندی قبل نیز سخنگوی فراکسیون محیط‌‌ زیست و توسعه پایدار مجلس، با انتقاد از تولید بنزین بی‌کیفیت در پتروشیمی‌ها، گفته بود: «راه‌افتادن سونامی سرطان نتیجه مصرف بنزین غیراستاندارد و گاز به‌عنوان سوخت است.»

موید حسینی صدر با انتقاد از تولید بنزین بی‌کیفیت در کشور تاکید کرده بود تولید بنزین در پتروشیمی‌ها که از تجهیزات لازم برای این مهم برخوردار نیستند عامل اصلی آلودگی هواست. شکايت وکیلان از میرکاظمی در شعبه 15 دادسراي کارکنان دولت در حال رسيدگي است و باید منتظر ماند و دید مسعود میر کاظمی که این روزها در کمیسیون  انرژی در مجلس نیز از شانس و اقبال برخوردار نبوده و پس از دو سال کرسی ریاست کمیسیون انرژی مجلس را به علی مروی نماینده نیشابور، تحویل داده است، چه نتیجه‌ای در دادگاه خواهد گرفت.

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------