جدیدالاسلام‌ها نگران شدند!



اخبار ,اخبار سیاسی , آیت‌ا... هاشمی

 

اخبار سیاسی -  آیت الله هاشمی:
 جدیدالاسلام‌ها نگران شدند!

هوا گرم است بسیار هم گرم حتی روز یکشنبه گفته شد که فردا یعنی دیروزی که دوشنبه باشد دمای هوای تهران و 7 شهر دیگر به 40 درجه می‌رسد. در این هوا نباید انتظار داشت که برخی احوال خوبی داشته باشند و دچار گرمازدگی در جسم و به‌خصوص زبان نشوند.

از سوی دیگر گرما به آنها اجازه خروج از منزل را کمتر می‌دهد و مجبور هستند زمانی که در خانه بیکارند و محلی برای گعده و همفکری با هم‌طیفان خود ندارند، به گذشته برگردند تا شاید موضوعی برای بهانه‌جویی جدید پیدا کنند. طاقت آنها از بیکاری به‌ قدری طاق شده که برایشان اهمیت ندارد موضوعی که پیدا کرده‌اند برای چه زمانی، در چه مراسمی و با چه موضوعی بوده است. جالب‌تر اینکه بعضا به اظهاراتی می‌پردازند که درباره آن تخصص ندارند و موجبات سرزنش دیگران را نیز فراهم می‌کنند.

 

برخی از این افراد هم تصور می‌کنند با هجمه به بزرگان سبب بالارفتن شأن و احترام خود می‌شوند البته اشتباه فکر نمی‌کنند چون شأن ومنزلت آنها در جمعی بالا می‌رود که مانند خودشان هستند یعنی بهره چندانی از تدبیر و اعتدال نبرده‌‌اند.


 سخن مخاطبش را یافت
چندی پیش آیت‌ا... هاشمی در جمع دانشجویان گفت که «جدیدالاسلام‌ها به جان انقلاب و مردم افتاده‌اند» همین یک جمله کافی بود تا سخن مخاطب خود را بیاید. مشخص است که مخاطب اصلی این جمله رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کسانی هستند. مخاطب او شاید همان متحجرانی باشند که امام خمینی(ره) درباره آنها هشدار داد و گفت: «روحانيون وابسته و مقدس‌نما و تحجرگرا كم نبودند و نيستند. امروز عده‌اي با ژست تقدس‌مآبي چنان تيشه به ريشه دين و انقلاب مي‌زنند كه گويي وظيفه‌اي غير از اين ندارند.

 

خطر تحجرگرايان و مقدس‌نمايان احمق كم نيست. طلاب عزيز لحظه‌اي از فكر اين مارهاي خوش خط و خال كوتاهي نكنند. آيا در مقابل آنها نبايد اتحاد طلاب عزيز حفظ شود؟»

 

به هر حال در نزدیکی آیت‌ا... هاشمی با امام خمینی(ره) نمی‌توان تردید داشت اما از چه رو او به این صراحت جدیدالاسلام‌ها را خطاب عتاب خود قرار داده، موضوعی است که باید در سال‌های گذشته ونحوه رفتار برخی از آنها یافت که سیاست را بر وظایف اصلی خود مقدم دانسته‌اند. از اذهان دور نیست که برخی از افراد چگونه امروز و دیروز چه در جایگاه خود چه در غیر جایگاه خود، به اتهام‌زنی به دیگران مشغول هستند که نمونه بارز آن را در رفتارهای برخی آشکارا می‌توان یافت.
 اخبار سیاسی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------