آخرین اخبار سیاسی

مهاجری,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

آقای ذوالنور، نایب‌رییس مجلس و نماینده قم در اظهاراتی که پایه اصلی‌اش نقد به آقای قالیباف است، به نکته قابل اعتنایی اشاره دارد که هر چند…

جوانفکر: بهترين شرايط براي توافق هسته‌اي در دولت احمدي‌نژاد بود اما اجازه داده نشد



اخبار ,اخبار سیاسی , دولت احمدي نژاد

 

اخبار سیاسی - جوانفکر: بهترين شرايط براي توافق هسته‌اي در دولت احمدي‌نژاد بود اما اجازه داده نشد

مشاور رسانه اي رييس جمهور سابق مي گويد در دولت احمدي نژاد فضا و شرايط براي يک توافق هسته اي عزتمندانه فراهم بود اما اجازه داده نشد.

علي اکبر جوانفکر، در گفتگوي تفصيلي با خبرآنلاين ضمن انتقاد از سياست هاي هسته‌اي دولت يازدهم، اظهار داشت: اقدام شتابزده دولت آقاي روحاني براي مذاکره و توافق با 1+5 ، در بدترين شرايط ممکن اتفاق افتاده است و اين در حالي است که ما بهترين شرايط را براي يک توافق عزتمندانه در دولت دهم در اختيار داشتيم اما اجازه داده نشد که از آن فرصت استثنايي براي اين مهم، استفاده شود.

وي در ادامه طرح اين نظر افزود: متعاقب آن با اقدامات هدفمندي که در جهت محدود ساختن اختيارات رئيس جمهور وقت و بي اثر کردن تصميمات دولت دهم و آسيب به اقتصاد کشور به عمل آمد، بستر اعمال تحريم هاي شديد غرب عليه ايران فراهم گرديد.

جوانفکر با بيان اينکه دولت يازدهم در شرايط تحريم و نابساماني اوضاع اقتصادي به سمت مذاکره و توافق رفته است، خاطرنشان کرد: حاصل آن تا کنون به زيان ملت ايران بوده يعني بخش مهمي از فعاليت هاي هسته اي تعطيل شده و البته در مقابل آن هيچ چيز عايدمان نشده است.

وي در مورد رويکرد دولت احمدي نژاد به مذاکره يا رابطه با آمريکا نيز به خبرآنلاين گفت: در مورد ارتباط با آمريکا هم رويکرد دکتر احمدي نژاد ، دو مشخصه اصلي داشت. رويکرد اول ، نسبت به مردم آمريکا بود. ايشان از سال اول روي کار آمدنشان به دنبال ارتباط گيري و تماس فکري با مردم آمريکا و روشنگري در افکار عمومي اين کشور بودند. اقداماتي مانند نامه نوشتن به مردم آمريکا، سفرهاي هر ساله به نيويورک و ملاقات با گروه هاي مختلف مردمي و مصاحبه هاي متعدد با رسانه هاي پربيننده آمريکا، مطرح کردن موضوع خط هوايي مستقيم و ... با همين هدف انجام شد و نشان داد ميان دو ملت هيچگونه دشمني وجود ندارد. به نظر مي رسد عده اي از ادامه اين دشمني منافع بسياري را دنبال مي کردند.

احمدي‌نژاد معتقد بود مذاکره با آمريکا بايد شفاف باشد نه پشت درهاي بسته و پنهاني

مشاور رسانه اي رييس جمهور سابق ادامه داد: مشخصه دوم رويکرد دکتر احمدي نژاد در قبال آمريکا و شکستن تابوي رابطه با اين کشور بود. دکتر احمدي نژاد در عين حال که بي پروا جنايت ها و سياست هاي غلط دولت آمريکا را در مجامع بين المللي افشا مي کرد و به چالش مي کشيد، اعتقاد داشت مذاکره با آمريکا بايد شفاف و در مقابل ديدگان افکار عمومي باشد و نه پشت درهاي بسته و پنهاني.

وي با طرح اين سوال که چرا از درخواست احمدي‌نژاد براي برقراري رابطه عادلانه با آمريکا استقبال نشد اما روحاني با کمترين هزينه انجام داد؟، افزود: باز اينجا هم شاهد تغيير رويکرد در دولت جديد هستيم. اينکه دولت فعلي ايران آشکار شدن رابطه با آمريکا را از ابتدا در دستور کار خود قرار داد به نظر من چيزي نيست جز مطالبه افکار عمومي در ايران و آمريکا که در اين سالها شکل گرفت و از حالت يک تابو خارج شد.

 

اما باز هم سوال اصلي اينجاست که چرا پيشنهاد دکتر احمدي نژاد براي برقراري ارتباط عادلانه و بر اساس احترام در داخل مورد حمايت قرار نگرفت و برعکس در اين دولت با کمترين واکنش و هزينه ممکن انجام شد؟ از مدتها قبل افکار عمومي آماده اين قضيه بود اما تغيير موضع سياسيون چه توجيهي مي تواند داشته باشد؟ فکر مي کنم نقد اصلي متوجه افراد و جريانهايي است که در شرايط عزتمندانه و مقتدرانه از دکتر احمدي نژاد براي هر دو موردي که اشاره کردم ، حمايت نکردند و امروز در بدترين شرايط ممکن دست دولت روحاني را در هر دو مورد باز گذاشته اند!

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------