آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

هاشمي در سيبل عقده گشايي جديدالاسلام‌ها



اخبار ,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

 

 اخبار سیاسی - هاشمي در سيبل عقده گشايي جديدالاسلام‌ها

بيمي ندارند اما در كلمه به كلمه يادداشتشان حسرت و افسوس هويداست، افسوس آن روزها كه ندانسته مسيري را انتخاب كردند كه پس از 8 سال نتيجه‌اي جز سرافكندگي در مقابل ملت نداشت و افسوس از اينكه با ملت همراه نشدند تا امروز در فضايي تنفس كنند كه سرشار از دوستي و اعتدال است.

در اين شرايط دو راه بيشتر پيش رو ندارند يكي توبه‌اي است كه مشخص است خوب بلد هستند و در اين يادداشت به آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني توصيه كرده‌اند يا ادامه مسير فعلي كه نتيجه‌اي جز بيزاري عمومي از آنها ندارد.

 

آيا اين خرد‌ه‌پاهاي عالم سياست كه بواسطه اطاعت اوامر در دولت گذشته توانستند پست‌هايي را در مقاطعي كوتاه كسب كنند، نمي‌دانند يا حداقل در كتب درسي‌شان نخوانده‌اند كه رابطه ميان امام خميني (ره) با آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني چه رابطه‌اي بوده است كه امروز به خود اجازه تحريف تاريخ را مي‌دهند؟ آيا بازنشر خاطرات سال‌هايي كه دل امام (ره) ازتندروها خون بود، به قدري برايشان عذاب‌آور است كه بدان مي‌تازند؟ رهايي از گذشته سخت است اما در اين مسير زماني مي‌توانيد عزت قليل خود را حفظ كنيد كه از تخريب و هجمه به بزرگان دست بكشيد.

 

آيا موافق هستيد پرونده شما را بازخواني كنيم و اجازه داريم، بنويسيم كه در آخر اين پرونده كه سرشار از دستور براي هجمه به بزرگان و تخريب رقيب است، چه جرياني نهفته است؟ شما به دروغ، پرونده‌سازي مي‌كنيد و مطالب كذب خودتان را منتشر مي‌كنيد اما قول مي‌دهيم كه ما حقيقت درون اين پرونده را بگوييم و بنويسيم. قول مي‌دهيم بنويسيم كه «م.ب» قبل از پيوستن به احمدي‌نژاد داراي چه جايگاهي بود و پس از اطاعت و فرمانبرداري از شهردار وقتي كه بعدا رئيس‌جمهور شد، به كجا رسيد.

 

عيب كه نيست اگر منتشر شود چون چند برگ بيشتر نيست و اين سابقه براي مخاطبان اصيل داراي جايگاهي نيست كه بخواهند برايش وقت بگذارند. آقاي« ب» ودوستان محترمشان يك نكته را به خوبي آموخته‌اند و آن، چنگ زدن به بزرگان براي ديده شدن است اما نمي‌دانند در همان زماني كه آنها مشغول بازي‌هايي خود هستند، بزرگان در دل مي‌گويند «كاش زودتر بزرگ شويد.»


 هراس از انتخابات 84 و 88 چرا؟
«وطن امروز» كه نيمي از مخاطبان قليل خود را پس از انتخابات و حماسه 24خرداد از دست داده است اكنون سعي دارد با هجمه به بزرگان بارديگر مخاطباني جذب كند كه البته اين مخاطبان هم حتما از جنس خودشان هستند. اين روزنامه در سرمقاله ديروز خود با انتشار تيتر گزارش‌ها و خبرهاي منتشره در سايت آيت‌ا... هاشمي موضوعاتي را مطرح كرده كه با خواندن آنها نه تنها نياز به يادآوري گذشته نيست بلكه خنده را بر لب خوانندگان مي‌آورد. مثلا در بخشي از اين سرمقاله آمده كه آيت‌ا... هاشمي از ملت ونظام عصباني است!

 

«اگر مشكل وي تنها خلاصه در كينه از نامزد منتخب مردم در انتخابات 84 و 88 و رويه سياسي متعاقب آن بوده، اكنون چرا هنوز به تقابل علني مشغول است؟» اين جمله نشان مي‌دهد كه اينها خود مي‌دانند در دو انتخابات 84 و 88 چگونه با رقيب رفتار كرده‌اند كه عذاب وجدان هنوز آزارشان مي‌دهد. بخش بعدي جالب‌تر است و اتهام بزرگي به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام زده‌اند: «اصلا چرا هر جا منفعتي از دشمن زايل مي‌شود، هاشمي‌رفسنجاني ناباورانه در كنار حاميان استكبار در ميدان نبرد حاضر مي‌شود؟!

 

چرا هاشمي از تهران براي شبكه‌هاي ماهواره‌اي بهاييان و صهيونيست‌ها دل مي‌سوزاند و در اين راه حتي آشكارا با مراجع عظام تقليد نيز به تقابل برمي‌خيزد؟!» مشخص نيست آنچه «وطن امروز» منتشر كرده قابليت پيگيري حقوقي دارد يا خير اما روا نيست جديدالاسلام‌ها چنين اتهاماتي را روانه بزرگاني كنند كه اگر رشادت‌ها و فداكاري‌هاي آنها نبود بطورحتم امروز فرصت فعاليت آزاد نداشتند. باز هم يك اتهام ديگر: «از آن مهم‌تر اينكه با وجود اسناد و مدارك غير‌قابل انكار شاهد بر مدعاي اشتراك فكري- گفتماني هاشمي با مديريت جريان فتنه برانداز انقلاب اسلامي، نظام هرگز وارد فاز تقابل با وي نشد. حتي با وجود اصرارش بر جاي دادن فتنه‌گران شكست خورده تحت لواي تشكيلاتي واحد، پس از جفاكاري به ملت و دولت منتخبش، جمهوري اسلامي توسل به «سنت الهي استدراج» را برگزيد تا تاريخ براي نسل‌هاي آينده انقلاب شفاف و بي‌غش ثبت شود.»

 

به راستي شايد براي برخي ماه رمضان كه به كرات در آن تاكيد بر پرهيز از دروغ و تهمت شده است طور ديگري معنا شده است.


 آنچه مي‌گويند و عمل نمي‌كنند
نكته بارز اين يادداشت به حديثي از امام صادق(ع) بازمی‌گردد كه اينچنين است «خداوند وقتي بخواهد خيري به بنده‌اش برساند پس از ارتكاب گناه، به بلا و ناملايمات دچارش مي‌سازد، تا آنكه متوجه استغفار شود اما وقتي بخواهد به بنده‌اش شري برساند به دنبال گناهش نعمتي به او مي‌رساند، تا بدين وسيله از استغفار غفلت ورزد وهمچنان به گناهكاري خود ادامه دهد.

 

و اين سخن خداست كه مي‌فرمايد «سنستدرجهم من حيث لايعلمون» و استدراج به معناي نعمت دادن در وقت معصيت بدين معناست» و نتيجه گرفته شده است كه هاشمي و هاشميسم، آشكارا در راهپيمايي 9 دي 88 مورد نفرت عمومي ملت واقع شدند اما نجابت نظام در رفتار صدا و سيما بروز يافت و دستنوشته‌هاي مردمي بر ضد هاشمي و خانواده‌اش در راهپيمايي برائت از جسارت‌كنندگان به ساحت امام حسين(ع) «سانسور» شد!»

 

اصلا مشخص نيست نسبت دادن جملات غيرمرتبط به يكديگر غير از دستپاچگي چه معنايي دارد. باز هم به جمله‌اي از سطور بالاتر مي‌رسيم كه «كاش زودتر بزرگ مي‌شديد.» نكته خام و مضحك ديگر در اين يادداشت به تهديد آيت‌ا... هاشمي بازمی‌گردد كه نوشته شده: «هاشمي مي‌توانست از شرايطي همچون خاتمي، موسوي و كروبي در روزگار فعلي رنج برده يا بدتر از آن در وضعيتي مشابه منتظري پس از ماجراي اعدام مهدي هاشمي، اين‌بار پس از فرار يك «مهدي هاشمي» ديگر به لندن، ايام بگذراند.» مشخص نيست منظور از شرايط سخت براي خاتمي چيست؟

 

آيا منظورشان همان فشارها و هجمه‌هاي خودشان است چون در غير اين صورت خاتمي نمي‌تواند مشكلي داشته باشد! چه نيكو سخني گفتند اين تندروها در ادامه يادداشت: «نظام حيات سياسي هاشمي را تمديد كرد تا سنت استدراج الهي را همچون عبرتي تاريخي به نمايش بگذارد. شايد بدبين‌ترين افراد به رويه سياسي وي نيز هرگز گمان نمي‌كردند روزي از زبان كسي كه خود را از شاگردان زبرالحديد امام در مبارزه مي‌دانست، بشنوند: «با اسراييل سر جنگ نداريم.

 

حالا اگر عرب‌ها جنگ كردند ما كمك مي‌كنيم!» كاش دانش و درك نگارنده يادداشت به اندازه‌اي بود كه جملات را درست معنا وتفسير مي‌كرد، راستي شايد اين طيف در تمام موارد اينگونه تفسير و تصميم‌گيري مي‌كنند كه اكنون از جايگاهي در كشور برخوردار نيستند.
 توبه‌لازم‌ها از توبه مي‌گویند!


حالا اصل مطلب و اباطیلی كه سبب كنار هم گذاشتن چند كلمه بدون ارتباط با هم شده است: «در چنين شرايطي شايد بهتر باشد هاشمي‌رفسنجاني با خيالي آسوده به واسطه رياست حسن روحاني بر جمهور تحت زعامت رهبر انقلاب اسلامي، حركت در مسير توبه را آغاز كرده و ايام را به دور از فضاي فتنه‌آلود جهاني با يادي از يوم‌الحساب سپري كند.»
اخبار سیاسی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------