آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

شکایت پسرم از احمدی‌نژاد تبدیل به رنجنامه شد



اخبار ,اخبار سیاسی ,شکایت پسر ناطق نوری از محمود احمدی نژاد

 

 اخبار سیاسی - ناطق نوری:
شکایت پسرم از احمدی‌نژاد تبدیل به رنجنامه شد

برایش به یک مساله تبدیل شده‌ است. اگر اتهاماتی که «احمدی‌نژاد» به او و خانواده‌اش وارد کرد، درست بود چرا به آن رسیدگی‌ نمی‌شود؟ رییس‌دفتر بازرسی رهبری، پنج‌سال بعد از مناظره جنجال‌برانگیز انتخابات 88، رسما و جدی‌تر از گذشته از قوه‌قضاییه خواستار پیگیری موضوع شده ‌است. تا جایی که گفته در صورت صحت اتهامات، او صلاحیت نشستن بر مسند دفتر بازرسی رهبری را ندارد.

او دیروز با اشاره به «احمدی‌نژاد» گفت: «ایشان تشخیص دادند و مطالبی را مطرح کردند، ولی اشکال این است که چرا این مطالب پیگیری نشد. خواسته‌ من اکنون نیز از قوه‌قضاییه این است که این نسبت‌هایی که داده شد را پیگیری کند تا مشخص شود راست است یا دروغ است. اگر امثال من بردند و خوردند من صلاحیت ندارم که رییس دفتر بازرسی مقام‌معظم‌رهبری باشم. در مجمع حضور داشته باشم و برای شما حرف بزنم.»

 

«محمود احمدی‌نژاد» آن شب گفته ‌بود: «پسران آقای هاشمی چه می‌کنند؟ آقای ناطق چطور زندگی می‌کند؟ پسرش چطور میلیاردر شد؟» عضو مجمع‌تشخیص‌مصلحت نظام در پنجمین همایش استادان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: «من دو، سه‌بار تاکنون گفته‌ام که چرا به این مسایلی که مطرح شد، نمی‌رسید من این اشکال را دارم. نسبت‌هایی به افراد داده می‌شود باید این مسایل بررسی شود.»

 

«ناطق‌نوری» راست می‌گوید. او مردادماه سال 91 هم در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نگاه پنجشنبه» همین را گفته ‌بود: «تعارف نمی‌کنم. واقعا من چرا مورد سوال قرار نگرفتم؟ چرا مواخذه نشدم؟ اگر نسبتی داده شد، چرا تحقیق نشد، بررسی نشد که این درست است یا درست نیست. واقعا برای من سوال است و اصلا این برای من مساله است، برای جامعه هم مساله است، مردم ماها را می‌بینند. ما روحانی هستیم. در انقلاب هم بوده‌ایم. متاسفانه به ما انقلابی هم می‌گویند، الگوی مردمیم. خب اگر بنا باشد یک شیخی که مردم به او دلبسته بودند، و قبل از انقلاب پای منبرش می‌نشستند و دنبال او آمدند و انقلاب کردند، متهم شود و اتهامش بررسی نشود، تاثیر مخربی بر ذهن آنان می‌گذارد.»


«ناطق‌نوری» اما گویا چندان امیدوار به احقاق حیثیت خود نیست، اگرچه گفته که دلش برای خودش نمی‌سوزد بلکه نگران ازبین‌رفتن اخلاق و فرهنگ است. تاجایی که در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه متاسفانه این پرونده و این مسایل ابتر می‌ماند و در ذهن مردم شبهات ایجاد می‌شود گفته ‌است: «من دلم برای خودم نمی‌سوزد، وقتی کسی وارد می‌شود باید پیه این مسایل را نیز به تنش بمالد. اگر بخواهد زیر بلیت کسی نرود این موضوع خرج دارد. البته این به ضرر ما نشد و جامعه فهمید که چی به چی است، ولی من تاکید دارم که باید به این قضایا رسیدگی شود.»

 

و در ادامه آورده ‌است: «از همه بدتر در ارتباط با این مسایل، این موضوع است که فرهنگ ما خراب شود، ناطق‌نوری‌ از بین برود یا آبرویش برود چیزی نیست. متاسفانه بی‌اخلاقی، دروغ و تملق در فرهنگ ایرانی در حال نهادینه‌شدن است و این مسایل به فرهنگ ما ضربه وارد کرد. از سویی دیگر جوانان و نسل جدید نسبت به مسوولان و روحانیت و اسلام بدبین می‌شوند و این ضرر را نمی‌توان جبران کرد.»


شکایت پسرم از اتهامات احمدی‌نژاد تبدیل به رنجنامه شد
در آن مناظره معروف، «احمدی‌نژاد» نام «هاشمی» را هم برده ‌بود. هم «هاشمی» و هم «ناطق» از صداوسیما درخواست کرده ‌بودند وقتی برای پاسخ به اتهامات به آنها داده شود؛ وقتی که البته هرگز داده نشد.

 

دفتر «ناطق‌نوری» هم همان زمان اطلاعیه داد و اعلام کرد: «در صورت صلاحدید در موقع مقتضی نسبت به اقدام قضایی علیه شخص مفتری اقدام خواهد شد. فعلا برای حفظ آرامش فضای انتخاباتی و مشارکت حداکثری از هرگونه اقدام شتابزده خودداری می‌شود ولی قانون این حق را برای آقای ناطق‌نوری محفوظ می‌دارد که در موقع مقتضی نسبت به تنویر اذهان عمومی از طریق رسانه ملی که موظف است فرصت‌های لازم را در اختیار ایشان قرار دهد، اقدام کنند.» دیروز «ناطق» اشاره‌ای به سرنوشت آن نامه داشت و گفت که شکایت پسرش از «احمدی‌نژاد» به رنجنامه بدل شده است. او گفت: «همان موقع ایشان اسم پسر من را نیز بردند.

 

پسر من شکایت کرد، ولی نقص قانونی و حقوقی مانع از ادامه پیگیری شد و وکیل واردی گفتند که این اندازه که ایشان گفته پیگیری‌ها راه به جایی پیدا نمی‌کند و خودتان را خسته نکنید. به همین دلیل آن شکایت تبدیل به رنجنامه شد.»


رد شرکت در انتخابات، تقدیر از خاتمی
او درباره شایعه حضورش در انتخابات آتی مجلس هم سخن گفت: «بنده بنا ندارم در انتخابات شرکت کنم و نمی‌کنم و تشخیص می‌دهم که تکلیفی در این زمینه ندارم. من 20 سال نماینده بودم و 20 سال پوستر بنده در سطح دیوارهای شهر زده شد و این موضوع بس است، من اکنون 71 سالم است و از نسل اول انقلاب هستم.

 

ما باید به نسل‌های دیگر برای حضور در عرصه فرصت بدهیم.» «ناطق» با اشاره به دوران ریاست خود در مجلس شورای اسلامی هم گفته ‌است: «درسال 76 وقتی انتخابات برگزار شد، من هم کاندیدای شکست‌خورده انتخابات بودم و هم رییس مجلس، ولی سعی کردم تعامل خوبی با قوه‌مجریه داشته باشم.

 

از ایشان (محمد خاتمی) بپرسید که برخورد مجلس پنجم با دولت شما چگونه بود؟ ایشان تاکنون چندین بار گفته‌اند که مجلس پنجم بیشترین کمک را به دولتش کرده است. فردای انتخابات دوم خرداد 76 هنوز آرا به طور کامل شمرده نشده بود، من به ایشان تبریک گفتم. در روز یکشنبه در همان موقع در مجلس گفتم که ما تا دیروز رقیب بودیم، ولی اکنون باید رفاقت داشته باشیم.»

 

«ناطق‌نوری» دیروز به نامی هم که دوستان اصولگرای سابق به حلقه اطرافیان «احمدی‌نژاد» داده‌اند انتقاد کرد و گفت: «اگر یک جریان انحرافی باشد، این مهم است که تشخیص اینکه یک جریان انحرافی است با چه کسی باشد و نباید اینگونه باشد که یک نفر صبح از خواب بیدار شود و بگوید فلان جریان انحرافی است یا فلانی منحرف است.»


قاعده بازی را بلد نیستیم
ناطق نوری همچنین در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه ما بالاخره نفهمیدیم که شما عضو کدام جریان و جناح هستید، در ابتدا به شوخی گفت: «به این زودی‌ها نمی‌فهمید.» او افزود: «من این جناح‌بندی‌هایی را که به معنای کنونی در کشور وجود دارد، قبول ندارم. معتقدم در کشور ما دموکراسی حاکم است و مراجعه به آرای مردم است. ما در طول 35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نزدیک 36 الی 35 انتخابات داشته‌ایم، مراجعه به آرای مردم داشته‌ایم، ولی اشکال بر این موضوع است که دموکراسی آورده‌ایم، ولی ابزار آن را نیاورده‌ایم. قاعده بازی را بلد نیستیم.»این فعال سیاسی ادامه داد: «ابزار دموکراسی در دنیا حزب است.

 

در دنیا احزاب، مرامنامه، اساسنامه و مواضع شفاف و روشنی دارند. شورای مرکزی آنها، درآمد آنها و نحوه فعالیت آنها کاملا مشخص است، ولی در کشور ما احزابی که فعالیت دارند، حزب نیستند و به قول رهبری اینها قبیله هستند. پس یک مشکل همان‌طور که اشاره کردم این است که ما ابزار دموکراسی نداریم. از سوی دیگر قاعده بازی را هم بلد نیستیم.»

 

وی با بیان اینکه «نه چپ و نه راست و نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا اکثرشان قاعده بازی را بلد نیستند»، گفت: «در کشورهای مختلف وقتی یک حزب پیروز می‌شود به صورت طبیعی رییس‌جمهور یا نخست‌وزیر، وزرا و معاونان رییس‌جمهور و حتی مشاوران، از آن حزب انتخاب می‌شوند، ولی بدنه کارشناسی حفظ می‌شود و رده‌های پایین، دست نمی‌خورد؛ یا به خاطر قانونی که دارند، این کار را نمی‌کنند یا به خاطر فرهنگی که دارند. به هر حال بدنه کارشناسی را حفظ می‌کنند، ولی در کشور ما چپ سر کار می‌آید قلع و قمع می‌کند، حتی فراش فلان مدرسه در فلان‌جا را نیز عوض می‌کند. موقعی هم که راست بر سر کار می‌آید آن هم همین‌گونه عمل می‌کند. ما 35 سال است که با سر کچل می‌خواهیم اوستا شویم. من این عملکرد را قبول ندارم.»
اخبار سیاسی - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------