آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

نفوذی‌های پایداری در بدنه دولت روحانی



اخبار ,اخبار سیاسی ,مخالفان دولت

 

اخبار سیاسی - نفوذی‌های پایداری در بدنه دولت روحانی

«نفوذي»ها سناريو مي‌چينند. در كنار اتاق عملياتي‌شان اين‌بار خبر از نفوذ عده‌يي نفوذي در بدنه دولت آمده است كه با سردسته مخالفان دولت يعني «جبهه پايداري» مشغول همكاري هستند. نفوذي‌هايي كه اين‌بار بخشي از نمايندگان مجلس نسبت به حضور آنان در دولت هشدار داده‌اند و حتي مي‌خواهند در جهت روشنگري، ليست اين نفوذي‌ها را به روحاني بدهند.

اين نفوذي‌ها اما يكي از هزاران يادگاري دولت سابق هستند. همان‌ها كه عده‌يي نيروهاي «مشايي» در دولت مي‌خوانندشان و دولت هم هنوز فرصت تغييرشان را پيدا نكرده است. حرف‌هاي چند روز پيش حسن روحاني حالا دارد شكل ملموس‌تري به خود مي‌گيرد و شايد اين نفوذي‌ها كه حتي در بدنه دولت هم وجود دارند همان تخريب‌گراني باشند كه رييس‌جمهور گفته بود قصد سكوت در برابر آنها را ندارد. وضعيت در استان‌ها و شهرستان‌هاي كوچك بدتر است. عدم?تغيير برخي مديران استاني موجب شده است كه به گفته برخي، در شهرستان‌ها در خود دولت پايگاه عليه حسن روحاني ايجاد شود.

حالا دولت نه تنها با بخشي از مخالفان در مجلس شوراي اسلامي و بيرون از آن مواجه است بلكه مخالفان در ميان خودشان هم نفوذ پيدا كرده‌اند و با تندروترين مخالفان دولت هم در ارتباط هستند و شايد با آنان همفكري كنند. حسن روحاني شايد بدشانس‌ترين رييس‌جمهور ايران از حيث تنوع در مخالفان باشد. اگر روساي جمهور قبلي تنها با يك طيف مخالف روبه‌رو بودند حالا روحاني با طيف‌هاي مختلفي روبه‌رو است كه برخي‌ از آنها براي ماندن در دولت اصرار مي‌كنند.

 

خبر نفوذي‌هاي بدنه دولت را روز گذشته يك نماينده مجلس داد و در همين مورد به« تدبير »گفت و در مورد تخريب‌چي‌هاي دولت اعلام كرد كه «اين گروه تخريب‌چي كه هم در مجلس هستند و هم در بيرون از مجلس و هم رسانه و تريبون دارند دنبال اين هستند كه دولت را ناكارآمد و شكست‌خورده نشان دهند. در حال حاضر همه مشكلات را روحاني يك تنه به دوش مي‌كشد در حالي كه تيمي كه كنار روحاني است بايد كمك كنند تا فشار را از شخص رييس‌جمهوري بردارند. » او تاكيد مي‌كند: «تريبون نمايندگان در مجلس از هشت صبح تا 12 ظهر باز است. تلويزيون هم به آنان تريبون مي‌دهد.

 

در مقابل، تيم رسانه‌يي دفتر رييس‌جمهوري انگار در خواب است. » اين نماينده مجلس اما انتقاداتي هم به تيم رسانه‌يي رييس‌جمهور دارد و مي‌گويد: «رييس‌جمهوري مملكت حرف زده و به مردم گفته برخي دنبال منزوي نگه داشتن ايران در دنيا هستند؛ جريان مقابل طوري رفتار مي‌كند كه انگار يك خارجي آن اظهارها را مطرح كرده است. تيم رسانه‌يي دفتر رييس‌جمهوري چه كرده است؟ به جرات مي‌شود گفت هيچ.

 

آيا محدود كردن رييس‌جمهوري و اجازه ندادن به او براي حرف زدن امكان‌پذير و منطقي است؟مشخص است كه پاسخ اين سوال منفي است اما آيا بايد فقط شخص رييس‌جمهوري بار را به دوش بكشد. پس اين همه مشاور رسانه‌يي و مدير روابط عمومي در نهاد رياست‌جمهوري چه مي‌كنند؟» او اما از موضوعي خبر مي‌دهد كه پيش از اين نيز بسياري در مورد آن هشدار دادند اما كسي توجهي نكرده است.

لزوم تجديد نظر روحاني در چينش نيروها
اين نماينده نزديك به اصلاح‌طلبان در مجلس نهم تاكيد مي‌كند: «روحاني بايد يك تجديد نظر جدي در برخي اعضاي مياني دولتش بكند. در حال حاضر بدنه دولت حسن روحاني دلسوزان كمي دارد. به عنوان نمونه هنوز نزديك‌ترين ياران مشايي در استانداري ايلام هستند، بنابراين چه انتظاري داريد كه دولت تخريب نشود.» شوهاني مي‌گويد: «من به شما خبر مي‌دهم كه تخريب‌ها عليه دولت سازماندهي شده است.

 

تخريب‌چيان اطلاعات را از نيروهاي نفوذي در استانداري‌ها و برخي افراد در بدنه دولت مي‌گيرند بعد در اختيار تريبون‌هايشان مي‌گذارند. ما خبر داريم كه نفوذي‌هاي بدنه دولت با جبهه پايداري همكاري مي‌كنند. درواقع دولت قبل هنوز در بدنه سياسي كشور پايگاه دارد و اخبار را به آقايان در مجلس و جاهاي ديگر منتقل مي‌كنند. اما آيا دولت قبل اين‌گونه با مسوولان دولت آقاي خاتمي برخورد كرد؟»عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به اين پرسش كه آيا تا به حال وجود اين نفوذي‌ها در استانداري‌ها را با وزير كشور درميان گذاشته‌ايد، مي‌گويد: «نمي‌گويم چون تاثير ندارد.

 

شما ببينيد كنار بعضي وزراء چه كساني جا باز كردند، تندترين افراد مخالف دولت روحاني الان آنجا هستند و پايگاه درست كردند. من شخصا بارها اين موضوع را به نزديك‌ترين فرد به آقاي روحاني يعني برادرش منتقل كردم، او گفت اين مشكلات را حل مي‌كنم اما برخي در بدنه دولت تمكين نمي‌كند. شما تصور كنيد كه فقط كافي‌ است چند استاندار اين‌گونه عمل كنند، آن وقت تمام دولت به هم مي‌ريزد.»

هزارتوي نيروهاي ناهماهنگ روحاني
پروژه روحاني و نيروهاي ناهماهنگ دولتش ديگر تبديل به يك هزارتو شده است، هزارتويي كه همه دولتي‌ها در آن گير كرده‌اند. عده‌يي تاييدش و عده‌يي تكذيبش مي‌كنند. چندي پيش بود كه خبر عدم تغيير بيش از 80 درصد فرمانداران دولت قبل رسانه‌يي شد و وزارت كشور آن را تكذيب كرد با اين وجود حالا روحاني با مشكلي مواجه است كه شايد عمليات رواني منتقدان بيرون از مجلس آنان را از تغيير نيروهاي ناهماهنگ داخل دولت غافل كرده است. تغيير اين مديران مياني هم از سوي ديگر مخالفت برخي از مخالفان بيروني همفكر آنان را فراهم مي‌كند. در همين راستا است كه دولت روحاني با معضل« نيروهاي ناهماهنگ» روبه‌رو شده است.

دولت يكدست نيست
عماد افروغ، نماينده مجلس هفتم هم در همين مورد با بيان اينكه دولت فعلي، دولت يكدستي نيست، گفت: من وقتي مي‌خواهم اين دولت را داوري كنم نمي‌توانم يكدست داوري كنم برخلاف دولت گذشته كه من يكدست مي‌توانستم داوري كنم چون اصلا دولتي نبود، يك شخص بود. اينجا نه، وزارتخانه‌ها باهم فرق مي‌كنند. وي ادامه داد: چون شعار اعتدال داده شده است و شعار اعتدال هم تا روش‌مند و ضابطه‌مند بشود نياز به زمان دارد.

 

يك تعبير از اعتدال اين بوده كه از گروه‌ها و جناح‌هاي مختلف بياوريم. من درباره اعتدال زياد صحبت كردم كه به لحاظ نظري چه مشكلات و چه قوت‌ها و قابليت‌هايي دارد براي همين نمي‌توانم داوري صفر و يكي بكنم؛ يك جاهايي خوب عمل شده، يك جاهايي در شرف خوب عمل شدن است، يك جاهايي هنوز به نتيجه نرسيده است، يك جاهايي مي‌توانست بهتر عمل بكند. اين دولت به مراتب به نسبت دولت گذشته مشورت‌پذيرتر است. دست نياز دراز مي‌كند و ما به كرات اين را ديديم.» به هر حال بايد منتظر ماند و ديد كه حسن روحاني بالاخره با دردسرهاي نيروهاي غيرهماهنگش كه حالا عزم همنوايي با مخالفان درجه يك دولت دارند چه مي‌كند؟
اخبار سیاسی -  اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------