آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

هدف لاريجاني از تشکيل حزب چیست؟



اخبار ,اخبار سیاسی ,تشکيل حزب جديد توسط علي لاريجاني

 

اخبار سیاسی - هدف لاريجاني از تشکيل حزب چیست؟

برخي خبرها و تحليل ها درباره تشکيل حزب جديد توسط علي لاريجاني و نيز اين پرسش است که در غياب آيت ا... مهدوي کني چه کسي زعامت اصولگرايان معتدل را برعهده خواهد داشت.

برخي خبرها و تحليل ها درباره تشکيل حزب جديد توسط علي لاريجاني و نيز اين پرسش است که در غياب آيت ا... مهدوي کني چه کسي زعامت اصولگرايان معتدل را برعهده خواهد داشت.

آرايش احزاب براي انتخابات آينده مجلس از جمله مهم ترين اخبار اين روزهاي فضاي سياسي احزاب است.خراسان دراين باره با حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت و گو و درباره اين مسائل به صراحت از وي سوال کرده است.

اعلام خبر تشکيل حزب از سوي آقاي لاريجاني اين سوال را در پي دارد که آيا قرار است حزبي به احزاب اضافه شود، يا باتعامل با ديگر اصولگرايان جبهه واحدي براي انتخابات مجلس آينده ايجاد شود؟
اطلاعات بنده هم در اين مورد به همين اندازه است که در رسانه درج شده است به همين خاطر نمي توانم در مورد چگونگي و پديد آمدن آن نظر دقيقي بدهم با اين حال به نظرم براي تشکيل آن مي توان اين گونه رفتار کرد که احزاب موجود بيايند و يک جبهه مشترکي تشکيل بدهند و همگرايانه عمل کنند تا با ملحق شدن به يکديگر مقدمه يک حزب بزرگ و فراگير به وجود آيد. البته لازم به ذکر است که اين ملحق شدن احزاب به معناي منحل شدن نيست.

براي شما تشکيل يک حزب فراگير اصولگرا تا چه اندازه اهميت دارد و موانع تحقق آن کدام است؟
ايجاد يک تشکل يکپارچه و فراگير اصولگرايي ضرورتي است که روز به روزو به خصوص در انتخابات آينده بيشتر به چشم خواهد خورد اما براي تشکيل آن مقدمات و حداقل اقدام لازم آن است که يک منشور يا وفاق نامه مشترکي تهيه و تنظيم شود تا بر اساس آن مجموعه هاي اصولگرا با يکديگر پيوند خورده واز تقابل پرهيز داده شوند.

آيا منشور اصولگرايي تهيه شده توسط جامعتين براي ايجاد يک جبهه فراگير کافي نيست؟
اين منشور يک مرام نامه کامل اصولگرايي است که پس از بازنگري و بکارگيري آن نتيجه مناسبي را به اثبات رسانده به همين خاطر مورد توجه همه اصولگرايان واقع شده است. همان طور که گفتيد بندهاي آن مي تواند مبناي همگرايي قرار بگيرد.

آيا مي توان گفت در انتخابات مجلس دهم شاهد انشقاق اصولگرايان نخواهيم بود؟
همانطور که گفته شد ما نيز ايجاد يک حزب فراگير را لازم مي دانيم و اميدواريم چنين انشقاقي رخ ندهد و به نظر بنده هدف آقاي لاريجاني هم از تشکيل اين حزب اصولگرايي همين است.
اخبار سیاسی - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------