آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

عارف: مجلس باید از وزیر علوم تقدیر کند



اخبار ,اخبار سیاسی ,استیضاح وزیر علوم

 

اخبار سیاسی - عارف: مجلس باید از وزیر علوم تقدیر کند

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: اگر مجلس در جایگاه خود قرار بگیرد و به مشکلات مردم واقف و از خواست اقشار مختلف جامعه آگاه باشد، امروز جا دارد از وزیر علوم تقدیر کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد‌رضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان امروز (سه‌شنبه) در دیدار با شورای هماهنگی دانشجویان اصلاح‌طلب، اظهار داشت: دانشگاه بهترین نهاد برای کادرسازی است اما متاسفانه از این سرمایه عظیم غافل شده‌ایم. قبل از انقلاب هر زمان مردم می‌خواستند در مورد موضوعی تصمیم بگیرند منتظر اعلام نظر دانشگاهیان در مورد آن می‌شدند، امروز متاسفانه دانشگاه این جایگاه را ندارد و اعتماد از بخشی از دانشگاهیان سلب شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل انتقاد از رئیس یک دانشکده در حد جرم تلقی می‌شد، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته دانشجویان ظرفیت بالای سیاسی خود و شعور و درک‌شان از مسائل اجتماعی را به خوبی نشان دادند، البته انتظار این بود تغییر در فضای دانشگاه ها بخصوص عبور از فضای امنیتی گذشته نمود بیشتری داشته باشد اما با این وجود امید جوانان دانشجو به دولت تدبیر و امید باعث شده صبر آنها بیشتر شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان م تشکیلاتی عمل کردن جوانان دانشجو را راه حل رسیدن آنها به اهدافشان دانست و گفت: تنگ‌نظری‌ها باید کنار گذاشته شود، فضای دانشگاه باید به سمت همگرایی برود، دانشجویان باید برای خود رسالت فراجناحی قائل شوند و به فکر کشورشان باشند.

عارف تصریح کرد: اگر همگرایی در دانشگاه وجود داشت امروز می‌توانستید مشارکت بیشتری در همه امور اجرایی و سیاست گذاری کشور داشته باشید، این کم کاری در برخی مواقع  نتیجه بی‌توجهی خودمان است.

وی با بیان اینکه آقای فرجی دانا، یکی از عالم‌ترین و متدین‌ترین مدیران این کشور است، گفت: به گونه‌ای برای وزیر محترم علوم فضاسازی کردند که اگر کسی از سابقه او خبر نداشته باشد فکر می‌کنند او لانه فساد تشکیل داده است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با انتقاد شدید از رواج اتهامات ناروا از سوی برخی رسانه‌ها علیه وزیر علوم، استیضاح دکتر فرجی دانا را جفا در حق آموزش عالی کشور در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها دانست و گفت: امیدواریم مجلس با درایت مانع از تداوم خدمت فرجی دانا در آموزش عالی کشور نشود و وزیر علوم را که در سال گذشته کارنامه علمی و مدیریتی خوبی از خود ارائه داد با برچسب‌های ناروا کنار نگذارند.

وی با بیان اینکه نمایندگان با عملکرد خود باید نشان دهند در طراز ملت ایران هستند، تصریح کرد: اگر مجلس در جایگاه خود قرار بگیرد و به به مشکلات مردم واقف و از خواست اقشار مختلف جامعه آگاه باشد، امروز جا دارد از وزیر علوم تقدیر کند.

عارف با تاکید بر اینکه انتصابات وزیر علوم سلیقه‌ای و رفاقتی نبوده است، ادامه داد: انتصابات فرجی دانا در طول وزارتش بر اساس لیاقت بوده و مدیرانی که در دانشگاه‌ها انتخاب کرده است عموماً محبوبیت عام دارند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و از جوانان و دانشجویان خواست به منظور اصلاح وضعیت موجود، برای پیروزی در انتخابات آینده مجلس تلاش و فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه باید جوانان را برای شرکت در انتخابات آینده مجلس تشویق و حمایت کرد، گفت: مجلس آینده جای جوانان است. می‌خواهیم بدون به چالش کشیدن هیچ بخشی از نظام و در چارچوب قانون اساسی وارد کارزار انتخابات شویم چرا که نتیجه به دعوا کشاندن انتخابات شرکت نکردن مردم در انتخابات است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان با بیان اینکه لازمه خلق حماسه در انتخابات، مشارکت حداکثری است، تاکید کرد: هم دست اندرکاران برگزاری انتخابات و هم کاندیداهای محترم باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رای مردم را مورد توجه قرار دهند و در چارچوب قانون به گونه‌ای عمل کنند که باعث تضییع حق هیچ فردی نشوند.
اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------