آخرین اخبار سیاسی

فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و حجاب,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

چه اتفاقی رخ داده که مقوله حجاب که برای دهه‌ها به نوعی از موارد مورد مناقشه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بود حالا در دوران حاکمیت یکدست به شکلی…

استقبال پر شور از رئیس‌جمهور در مشهد



 اخبار سیاسی - استقبال پر شور از رئیس‌جمهور در مشهد
روحانی:از رکود خارج شدیم

رئیس‌جمهور روز گذشته به استان خراسان‌رضوی رفت و مورد استقبال آیت‌ا... احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهد، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی، برخی نمایندگان مجلس و مسئولان استانی قرار گرفت.

اخبار ,اخبار سیاسی ,سفر رئیس جمهور به مشهد

 

استقبال خودجوش مردم مشهد از دکتر حسن روحانی آنچنان بود که خبرگزاری‌های منتقد دولت هم نتوانستند از آن چشم‌پوشی کنند به نحوی که تسنیم نوشت؛ مراسم استقبال از رئیس‌جمهور از میدان 15خرداد مشهد مقدس آغاز شده ‌و تا حرم مطهر رضوی ادامه داشت. رئیس‌جمهوری پس از سخنانی کوتاه در فرودگاه و بازدید از یگان تشریفات مستقر در آن، عازم صحن جامع رضوی شد تا با مردم این استان و زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) در آستانه ولادت آن امام همام، سخن بگوید.


 دولت به وعده‌هایش عمل می‌کند
رئیس‌جمهوری در فرودگاه این شهر با بیان اینکه مشهد مقدس قبله‌گاه همه عاشقان خاندان رسالت است، گفت: دولت موظف است برای حل مشکلات این شهر و استان خراسان‌رضوی تلاش کند. دکتر حسن روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت موظف است برای حل مشکلات شهر مشهد و استان خراسان‌رضوی تلاش کند و در دیدار با مردم، علما، نخبگان و شورای اداری استان مباحث مورد نیاز را مطرح می‌کنیم و ان‌شاء‌ا... خدماتی را که دولت می‌تواند در سه سال آینده برای استان خراسان‌رضوی انجام دهد به مردم وعده می‌دهیم و به حول الهی به آن عمل خواهیم کرد. رئیس قوه مجریه همچنین تصریح کرد: دولت تا جایی که امکان دارد در خدمت مردم شریف، ادب‌پرور، عالم‌پرور و خطه رهبرپرور خراسان‌رضوی خواهد بود.


 امام هشتم از شعار افراطیون و تندروها نترسید
رئیس‌جمهور در جمع اقشار مختلف مردم مشهد در صحن جامع رضوی اعلام کرد که محاسبات سه ماهه اول سال 93 به ما اعلام می‌کند که دولت از رکود عبور کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: امام هشتم از شعار افراطیون و تندروان نترسید، امام رضا(ع) از این نترسید که عده‌ای بگویند چرا در برابر دعوت یک خلیفه جائر تسلیم شده است که تسلیم نشده بود و در برابر پیام دعوت، ردی را انتخاب نکرد که در آن زمان می‌توانست موجب خونریزی در دنیای اسلام و میان علویان با عباسیان و عرب‌های آن زمان با ایرانیان شود؛ چرا که شرایط بسیار سختی در دنیای اسلام حاکم بود.

 

با این اقدام امام رضا(ع) راه وسط و اعتدال و راه تدبیر را در زندگی سیاسی به ما آموخت. رئیس‌جمهور افزود: ما با توسل به امام هشتم قادریم گره از مشکل ایران و جهان بگشاییم. دولت در یک سال گذشته قدم‌های بلندی برداشته و با کمک شما و هدایت رهبری قدم‌های بلندتری را نیز برمی‌دارد و در بخش‌های مختلف با کمک شما مردم ما به نقطه‌ای رسیدیم که پارسال برای ما باورکردنی نبود. توفیقات ما در سایه اتحاد و وحدت ملت به دست آمد.

 

روحانی با بیان اینکه رهبری اشاره کرده‌اند که وجود احزاب و افکار مختلف اشکال ندارد، تاکید کرد: ما باید یادمان باشد که همه داخل یک کشتی نشسته‌ایم و در این سرزمین یک دولت واحد حاکم است و این دولت خود را خدمتگزار همه مردم می‌داند. ما همه عاشق ایران، اسلام و خاندان رسالتیم. همان‌طور که رهبری فرموده‌اند که حمایت از دولت وظیفه همه است امروز انجام این وظیفه افتخار همه ماست.

 

وی با بیان اینکه ما امروز یکی پس از دیگری بر مشکلات اقتصادی فائق آمده و خواهیم آمد با اشاره به رسیدن نرخ رشد تورم به کمتر از 20درصد تا پایان سال93، تاکید کرد: ما توانسته‌ایم رشد سریع تورم را مهار کنیم و بیش از آنکه پارسال قول داده بودیم و گفته بودیم که تا پایان سال نرخ تورم به 25درصد می‌رسد امروز می‌توانیم با قدرت بشارت دهیم که پایان سال امسال ان‌شاءا... رشد تورم به مراتب پایین‌تر از 20درصد خواهد بود.

 

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین با اشاره به قول دولت در مورد غلبه بر رکود با بیان اینکه طرح لازم برای عبور از رکود را آماده کرده‌ایم و بخش‌هایی از آن که به قانون نیاز داشت را تقدیم مجلس کرده‌ایم، تاکید کرد: امروز در کنار مضجع شریف علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اعلام می‌کنیم که خوشبختانه از رکود عبور کرده‌ایم. وی اضافه کرد: محاسبات سه ماهه اول سال 93 به ما اعلام می‌کند که دولت از رکود عبور کرده است و امروز روزی است که باید برای رونق دست به‌دست هم بدهیم.

 

امسال ما در زمینه انرژی، نفت و گاز شاهد تحول چشمگیری خواهیم بود. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تا پایان سال در حوزه نفت رشد 8درصدی را شاهد خواهیم بود که افتخار بزرگی برای ملت ایران است، اظهار کرد: در زمینه آب که معضل اصلی کشور ماست دولت قدم‌های بسیار بزرگی در جهت مهار آب‌های مرزی و بهره‌وری آب را شروع کرده‌ است.

 

رئیس دولت تدبیر و امید از اختصاص بنزین یورو4 برای شهر مشهد در سال 93 خبر داد و تصریح کرد: استفاده از 200 دستگاه اتوبوس و راه‌اندازی بخشی از مترو جزو طرح‌هایی است که در سال 93 دولت آن را اجرایی خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه امروز منطقه در شرایط سختی قرار گرفته و مسلمانان در کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، لیبی و یمن گرفتار جنگ‌های داخلی و مداخلات قدرت‌های خارجی هستند، خاطرنشان کرد: دولت و ملت ایران بیشترین کمک را برای نجات مردم عراق از جمله کردها، سنی‌ها و شیعیان و تمام مردم این سرزمین انجام داده است.

 

البته در عراق مردم این کشور و مرجعیت بالاترین ایثار و فداکاری را انجام دادند اما اگر کمک دولت و ملت ایران نبود امروز شاهد استقرار امنیت نسبی در عراق و پاکسازی شهرها و مناطق از دست تروریست‌های وحشی نبودیم. رئیس دولت تدبیر و امید افزود: اگر همت دولت و ملت ایران نبود شاهد پیروزی مردم غزه بر رژیم جنایتکار صهیونیستی نبودیم. امروز امنیت نسبی سوریه و لبنان در سایه تلاش دولت و ملت ایران بوده است.


 باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند
روحانی در ادامه با بیان اینکه امروز دولت و ملت ایران وظیفه سنگینی بر عهده دارد که برای اجرای آن باید همه دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بگذاریم، افزود: اشکال ندارد سلایق و افکار مختلف باشد، اما توسعه کشور، تعالی اخلاق و فرهنگ جامعه باید برای همه هدف باشد.

 

روحانی همچنین با تاکید بر لزوم وحدت و یکپارچگی قوای سه گانه در کشور خاطرنشان کرد: همگان باید بدانیم که چنانچه می‌خواهیم در زمینه های مختلف به توسعه علمی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و به پیشرفت در جامعه برسیم باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند.

 

وی اضافه کرد: ‌دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح، مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین احزاب و اقشار مختلف جامعه همگان باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا جامعه به پیشرفت برسد. رئیس‌جمهور در پایان با تأکید بر اینکه تلاش دولت بر افزایش بیشتر وحدت و اتحاد در جامعه است، اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند که وحدت و اتحاد در جامعه بیشتر و بیشتر باشد و اخلاق ما اخلاق محمدی علوی و رضوی باشد.
اخبار سیاسی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------