آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

وزارت کشور استعفای معاون سیاسی رحمانی فضلی را تایید کرد /روزهای دشوار وزیر کشور اصولگرا در ساختمان فاطمی



اخبار ,اخبار سیاسی , استعفای معاون سیاسی

 

اخبار سیاسی - وزارت کشور استعفای معاون سیاسی رحمانی فضلی را تایید کرد /روزهای دشوار وزیر کشور اصولگرا در ساختمان فاطمی

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، تلویحا استعفای معاون سیاسی این وزارتخانه را تایید کرد.

به گزارش نامه نیوز، ساختمان مشهور فاطمی این روزها محل خبرهایی از جنس برکناری، عزل، استعفا و ...شده است.چند هفته پیش بود که خبر استعفای فرماندار بروجرد به دلیل آنچه قصور او در لغو مراسم سخنرانی یادگار امام در این شهر عنوان شده بود از کار خود عزل و برکنار شد. بنا بر آنچه در رسانه ها منتشر شده بود فرماندار این شهر تسلیم فشارهای تندروها شده و مراسم سخنرانی سیدحسن خمینی را لغو کرده بود.امری که با واکنش انتقادی سیاسیون و در راس آن دولتی ها و نمایندگان مجلس روبرو شد و نمایندگان مجلس را تا پای تهیه طرح استیضاح وزیر کشور کشاند.

در نهایت بعد از انتشار اخبار ضد و نقیض از برکناری و عزل فرماندار بروجرد، رحمانی فضلی عنوان کرد که فرماندار قصور خود را پذیرفته و از سمتش کنار رفته است.

اما هنوز ماجرای بروجرد به پایان نرسیده بود که استانداری البرز بار دیگر وزارت کشور را به صدر اخبار بازگرداند. اولین استاندار دولت روحانی هنوز عمر دولت به یک سال نرسیده از سمت خود به دلیل آنچه بی کفایتی در برآوردن انتظارات وزارت کشور عنوان شده بود از کار برکنار شد.

به فاصله کوتاه از برکناری استاندار البرز زمزمه های استعفایی دیگر در وزارت کشور بالا گرفت. اینبار اما گویی یکی از معاونان مهم رحمانی فضلی سازش با وزیر کشور ناهماهنگ بوده است که تصمیمش را بر استعفا گذاشته است.

بنا براخبار منتشر شده کاظم میر ولد معاون سیاسی وزارت کشور به دلیل اختلافاتش با رحمانی فضلی بر سر اداره کردن این وزارتخانه چند روزی است که در محل کار خود حاضر نمی شود. بنا بر آنچه روزنامه اعتماد نیز منتشر کرده بود میرولد از مدتی پیش تصمیم به استعفا گرفته بود و حتی حتی رایزنی‌های مقامات عالیرتبه دولت و از جمله معاون اول رییس‌جمهوری با رحمانی‌فضلی هم نتوانست مانع آن شود. تا نهایتا کاظم میرولد، معاون سیاسی وزیر کشور بعد از تقریبا سه ماه تصمیم به ترک این وزارتخانه بگیرد.

در همین راستا وزارت کشور که تا امروز سکوت اختیار کرده بود، تلویحا بر این استعفا مهر تایید زد. آنجا که روح الله جمعه ای رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در گفتگو با خبرگزاری رسمی دولت ایرنا با اشاره به انتشار برخی مطالب در رسانه ها مبنی بر استعفای «سیدکاظم میرولد» معاون سیاسی وزیرکشور اظهار داشت: وی از نیروهای ارزشمند، کاردان، با تجربه، متعهد و از سرمایه های کشور است که پس از تشکیل دولت یازدهم قول همکاری و مساعدت برای اعمال گفتمان اعتدال در دولت و وزارت کشور را داد و وارد این مجوعه شد.

وی ادامه داد:سیدکاظم میرولد در طول این مدت نیز صادقانه و کاملا همراه ،هماهنگ و همدل با وزیرکشور فعالیت کرده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور تاکید کرد: وی از ابتدای پذیریش مسوولیت در مجموعه وزارت کشور مطرح کرده بود که برای یک مقطع معین به این وزارتخانه می آید که اخیرا نیز ابراز تمایل کرد تا به محل فعالیت سابق خود که از حوزه های تاثیرگذار کشور است بازگردد.

جمعه ای خاطرنشان کرد:وزارت کشور همچنان از مشاوره و نظرات کارشناسی سیدکاظم میرولد بهره مند خواهد بود.

در همین راستا برخی خبرها حکایت از آن دارد که حسینعلی امیری و علی‌اصغر احمدی دو‌گزینه احتمالی برای جایگزینی میرولد در معاونت سیاسی وزارت کشور باشند.
اخبار سیاسی - نامه نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------