آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

 

 

ریگی

 

دستگیری «عبدالمالك ریگی» سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران، موسوم به «جندالله» صبح روز سه‌شنبه محافل خبری كشور را تحت تاثیر خود قرار داد.

روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد كه سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک عملیات مهم عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران را بازداشت کردند؛ در سوابق سیاه جنایات ریگی، ترور، آدم‌ربایی، ایجاد ناامنی و در آخرین اقدام بمب‌گذاری منجر به شهادت شهید شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ، سردار شهید محمدزاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان و جمعی از سران طوایف بلوچ در مهرماه گذشته به ثبت رسیده است.

ریگی در طول این جنایات تروریستی همواره از خاك برخی كشورهای همسایه، چون پاكستان برای اختفای خود و عواملش استفاده می‌كرد كه این امر به ویژه پس از شهادت سردار شوشتری موجب اعلام رسمی نارضایتی مقامات كشورمان و تاكید بر اقدام عاجل دستگاه امنیتی پاكستان برای فراهم‌كردن زمینه دستگیری این تروریست شده بود؛ گرچه بر اساس اعلام وزیر اطلاعات، اقدام اخیر بدون همكاری اطلاعاتی كشورهای دیگر انجام شده است.

● آخرین اخبار از عملیات دستگیری

در همین ارتباط، وزیر اطلاعات در یك نشست خبری كه در حال برگزاری است با تایید خبر دستگیری عبدالمالك ریگی از وجود اسنادی متقن و قوی مبنی بر همكاری این شرور تروریست با سرویس‌های اطلاعاتی آمریكا، اسراییل، انگلیس و برخی دیگر از كشورهای اروپایی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی ساعاتی پس از دستگیری عبدالمالك ریگی كه به گفته‌ی وی در فضای جمهوری اسلامی ایران رخ داد، با ارائه‌ی اسنادی كه از همكاری این شرور تروریست با سرویس‌های اطلاعاتی مذكور خبر می‌داد، اعلام كرد كه در دستگیری این شرور تروریست، سربازان گمنام امام زمان (عج) به تنهایی و بدون كوچك‌ترین همكاری با سرویس‌های اطلاعاتی كشورهای دیگر از جمله كشورهای منطقه وارد عمل شده و با موفقیت عملیات خود را به نتیجه رساندند.

وزیر كشور نیز در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: عبدالمالك ریگی در خارج از كشور دستگیر و به داخل كشور منتقل شده است.

مصطفی محمدنجار صبح روز سه‌شنبه در فرودگاه بیرجند در جمع خبرنگاران دولت اظهار كرد: ریگی كه با حمایت سرویس‌های جاسوسی بیگانه و كمك‌های بیگانگان دست به شرارت در داخل كشور می‌زد از مدت‌ها قبل توسط نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) تحت كنترل بود و نهایتا با هوشیاری نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در فرصت زمانی مناسب به اتفاق نفراتی كه همراهش بودند، دستگیر شد.

وی این امر را نشان‌دهنده اشراف امنیتی و اطلاعاتی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی دانست.

نجار هم‌چنین با تبریك به مقام معظم رهبری و مردم ایران و تشكر از نیروهای امنیتی و انتظامی اظهار كرد: ریگی از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر برای طراحی توطئه و شرارت جدید عازم بود كه به كمك نیروهای امنیتی و اطلاعاتی كه از قبل توری را در این ارتباط پهن كرده بودند، دستگیر و به داخل كشور منتقل شد و اكنون در چنگال عدالت ملت ایران قرار دارد.

وزیر كشور با بیان این‌كه " جزئیات دستگیری ریگی به زودی اعلام می‌شود" گفت: وی را اكنون به داخل كشور منتقل كرده‌ایم.

دادستان زاهدان نیز با اعلام تشكیل پرونده‌ برای عبدالمالك ریگی، گفت: عبدالمالك ریگی در دادگستری استان سیستان و بلوچستان به صورت علنی محاكمه خواهد شد.

محمد مرزیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به دستگیری عبدالمالك ریگی، اظهار كرد: با توجه به اینكه اعضای گروهك تروریستی ریگی اقتدار جمهوری اسلامی را دیدند و مشاهده كردند سردسته‌شان با وجود برخورداری از تمام امكانات به راحتی دستگیر شد، فرصت دارند سریعا از جمهوری اسلامی تقاضای تامین كنند تا تقاضای آنها بررسی شود و اعضای این گروهك مورد رافت اسلامی قرار گیرند.

دادستان زاهدان در ادامه خطاب به آنهایی كه از اجرا نشدن حكم عبدالحمید ریگی برادر ریگی انتقاد داشتند، گفت: دستگیری عبدالمالك ریگی نتیجه‌ اجرا نشدن این حكم بود.

وی درباره‌ احتمال واكنش اعضای گروهك تروریستی نسبت به بازداشت سركرده‌شان، گفت: نظام اشراف اطلاعاتی كامل دارد و مشكلی پیش نمی‌آید و طرفداران عبدالمالك ریگی راهی جز تسلیم ندارند.

رییس كل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز با بیان این‌كه عبدالمالك ریگی با انجام كار اطلاعاتی دقیق از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شده، تصریح كرد كه پاكستان در این زمینه كمكی نكرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در تشریح نحوه‌ دستگیری عبدالمالك ریگی، اظهار كرد: ریگی در حال مسافرت به یكی از كشورهای حوزه خلیج فارس بود و از آنجا كه از كریدور هوایی ایران استفاده می‌كرد این موضوع با انجام كار اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) برملا شد و هواپیما در یكی از مراكز استان‌های كشور به زمین نشست و وی دستگیر شد.

وی اعلام كرد كه عبدالمالك ریگی در حال حاضر در داخل كشور و تحویل مقامات امنیتی است.

● برقراری امنیت كامل در سیستان و بلوچستان

هم‌چنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از آمادگی پلیس برای حفظ امنیت این استان با توجه به دستگیری «عبدالمالك ریگی» خبر داد.

سردار نیك‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این كه خبر دستگیری «عبدالمالك ریگی» توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر خوشی بود، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع كلیه تحركات در سطح استان با به كارگیری تمام توان و امكانات پلیس تحت كنترل قرار دارد.

وی اضافه كرد: پلیس با همكاری مردم اجازه هیچ گونه اقدام و یا تحركی را به فردی نخواهد داد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان وضعیت امنیتی این استان را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: تا كنون هیچ مورد خاص امنیتی رخ نداده است و پلیس هم با تمام توان همچون گذشته آمادگی كامل برای تامین امنیت استان را دارد و اوضاع تحت كنترل است.

نیك‌جو یادآور شد: با توجه به دستگیری «عبدالمالك ریگی» خوشحالی و شادمانی در بین مردم سیستان و بلوچستان ملموس و مشهود است.

● اظهار خرسندی مسوولان و مقامات كشور

معاون اول رییس‌جمهور در این ارتباط در پیامی گفت: موفقیت سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور را به رهبر فرزانه انقلاب و ملت عزیز ایران تبریک می‌گوییم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمدرضا رحیمی افزود: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور در یک عملیات جسورانه و در پی ماه‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر، موفق به بازداشت یکی از شرورترین تروریست‌های جهان شدند و به این ترتیب اقتدار و کارآمدی خود را در برآورده ساختن خواسته به حق و انتظار بدیهی مردم نشان دادند.

وی افزود: این موفقیت در واقع عمل به همان وعده‌ای است که رییس‌جمهور در پیام خود به مناسبت شهادت سردار شوشتری داده بود.

در پیام دكتر محمود احمدی‌نژاد آمده بود: «به ملت عزیز و خصوصا مردم شریف استان سیستان وبلوچستان اطمینان می‌دهم که جنایتکاران پاسخ این اعمال ضد مردمی خود را به زودی دریافت خواهند کرد.»

هم‌چنین محمدحسین ابوترابی فرد، نایب‌رییس مجلس در جلسه علنی امروز، در سخنانی گفت: لازم می‌دانم از اقدام ارزشمند، عزت‌آفرین و افتخاربخش سربازان گمنام و جان بركف منجی عالم بشریت، ‌امام عصر - ارواحنا فداه- نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی در ارتباط با فراهم آوردن زمینه دستگیری و بازداشت سركرده گروهك جنایتكار ریگی كه در این سال‌های اخیر جنایات تاسوكی، بارزین بم كرمان، نوبندیان چابهار و فارا.. ، مسجد حضرت علی بن‌ابیطالب زاهدان، پیشین شهرستان سرباز، به دست جنایت‌بار او شكل گرفت، قدردانی كنم و آن را به ملت ایران تبریك بگویم.

به گفته وی آنچه اتفاق افتاد و سربازان غیور این نظام، ‌یاران جان بر كف امام عصر- ارواحنا فداه- رقم زدند، تجسم زیبایی است از اوج اقتدار امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران.

نایب‌رییس مجلس ادامه داد: نظام از این ظرفیت بالا بهره‌مند است كه می‌تواند در برابر دسیسه‌ نظام استكبار و توطئه آمریكای جنایتكار و مزدورانش با اندیشه برآمده از اعتقاد، ایمان، ‌ایثاری ستودنی و با پشتوانه علمی، كارشناسی و اطلاعاتی و امنیتی این گونه دست تبهكاران را قطع كند و زمینه آرامش خاطر و امنیت ملت عزیز ایران خصوصا مردم شریف، بزرگوار و وفادار استان سیستان و بلوچستان را فراهم آورد.

به گفته وی امروز بیش از همه مردم شریف زاهدان، از این اقدام نظام جمهوری اسلامی مسرورند.

ابوترابی‌فرد، اظهار امیدواری كرد كه در پرتو اقتدار نظام جمهوری اسلامی ملت عزیز ایران بر اوج اقتدار و عزت حركت كنند و برگ‌های زرینی از حركت بالنده و افتخار‌آفرین خود و امت اسلام را رقم بزنند.

سخنان ابوترابی‌فرد در حالیكه بار دیگر از دست اندركارانی كه در این كار بزرگ زمینه عزت و اقتدار ملت ایران و امت اسلام را فراهم آوردند، قدردانی می‌كرد، با فریاد الله‌اكبر نمایندگان مورد استقبال قرار گرفت.

مخبر كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز دستگیری عبدالمالك ریگی را نشانگر اقتدار ایران عنوان كرد و گفت: عده‌ای می‌خواستند با برجسته كردن برخی چهره‌ها امنیت ایران را متزلزل نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، كاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در خانه ملت با تشكر از عملكرد مجموعه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی كشور در دستگیری عبدالمالك ریگی اظهار داشت: این اقدام نشانگر اقتدار ایران بود، چرا كه برخی به دنبال آن بودند كه با برجسته كردن این قبیل چهره‌ها، امنیت ایران را متزلزل نشان دهند. این امر هم‌چنین نشانگر این بود كه ایران بر روی امنیت شهروندان خود حساس است.

وی اضافه كرد: آشكار بود كه برخی سرویس‌های امنیتی خارجی و همسایه، این جریان را هدایت می‌كرد، اما جمهوری اسلامی ایران این موفقیت را به دست آورد كه وی را دستگیر كند.

جلالی با یادآوری این مساله كه اگر مبارزه با ترور و تروریست برای قدرت‌های غربی جدی است وقتی این دستگیری انجام شد باید اظهار خوشحالی كنند، خاطرنشان كرد: متاسفانه امروز شاهدیم كه تروریست‌ها در دنیا به دو دسته خوب و بد تقسیم می‌شوند و باید دید واكنش آنها نسبت به بحث تروریسم چیست و چه عكس‌العملی نشان می‌دهند. افكار عمومی دنیا این قبیل عكس‌العمل‌ها را می‌فهمند كه آیا آنها در مبارزه با تروریسم جدی هستند یا خیر.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------