آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

رفسنجانی

 

در دموكراسی رازی نهفته است كه بر اساس آن با برگزاری هر انتخاباتی حزب یا احزاب برنده، یك ضربه‌گیر برای آن نظام سیاسی محسوب می‌شوند و در صورت عملكرد نادرست منتخبان، بسیاری از مسئولیت‌ها بر دوش احزاب برنده در انتخابات است.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد: در زمان فعلی با رشد و گسترش رسانه‌ها، هر حكومتی كه پایه‌های مردمی نداشته باشد پایدار نمی‌ماند.

به گزارش ایلنا،آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با روسا و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و شهرستان‌های استان تهران با اشاره به یك دهه تجربه ارزشمند شوراها در كشور؛ گفت: سپردن امور به مردم كه شوراها یكی از تبلورهای واقعی آن است می‌تواند بسیاری از مشكلات دولت‌ها در اداره كشور را حل نماید.

وی افزود: در دموكراسی رازی نهفته است كه بر اساس آن با برگزاری هر انتخاباتی حزب یا احزاب برنده، یك ضربه‌گیر برای آن نظام سیاسی محسوب می‌شوند و در صورت عملكرد نادرست منتخبان، بسیاری از مسئولیت‌ها بر دوش احزاب برنده در انتخابات است و نظام‌ها آسیبی نمی‌بینند.

هاشمی رفسنجانی تصریح كرد: اسلام جایگاه ویژه‌ای برای نقش مردم در حكومت قائل است و آموزه‌های امام راحل نیز مردم را از پایه‌های اصلی حكومت می‌‌داند و در زمان فعلی با رشد و گسترش رسانه‌ها، هر حكومتی كه پایه‌های مردمی نداشته باشد پایدار نمی‌ماند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت شوراها را در بسیاری از كشورهایی كه سابقه طولانی در این موضوع دارند بسیار وسیع عنوان كرد و گفت: محدود كردن اختیارات قانونی شوراها در كشور، به تضعیف شوراها منجر می‌شود و قدرت پاسخگویی آنها به توقعات مردم را كاهش خواهد داد كه این یك آسیب جدی برای جایگاه این نهاد است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اطلاع‌رسانی در كار شورای شهرها را مهم عنوان كرد و گفت: اگر مردم به‌طور كامل در جریان وظایف، اختیارات و فعالیت‌‌های شوراها قرار گیرند توانایی حل مسائل و مشكلات توسط شوراها افزایش می‌یابد و استفاده از ابزار رسانه‌های نوشتاری و سمعی و بصری برای تحقق این امر بسیار مهم است.

در ابتدای این دیدار آقایان خوارزمشاهی رئیس شورای اسلامی استان تهران، فدایی سخنگوی شورای عالی استان‌ها، همتی رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند و حجت‌الاسلام حسینی رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین هر كدام به اختصار مطالبی را در خصوص مشكلات شوراها بیان كردند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------