آخرین اخبار سیاسی

روابط ایران و پاکستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نتایج ناملموس سفر رئیسی به پاکستان؛ استفاده از عبارات کلی درباره خط لوله خبرساز و وظیفه این کشور برای امنیت مرزها

ایران و پاکستان سه ماه بعد از تنش مرزی به وجود آمده بین دو کشور، در بالاترین سطوح سیاسی دیدارهایی را برنامه‌ریزی کردند و ابراهیم رئیسی…

رییس دفتر رییس جمهور گفت: تکلیف ما حرکت به سمت کمال، خداشناسی و معرفت است و این معرفت بدون شناخت انسان حاصل نمی شود. به گزارش ایسنا، اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس جمهور در همایش معاونین پرورشی و تربیت بدنی کشور، گفت: تلاش می کنیم یک مبحث نظری و عملی درباره انسان در این جلسه ارائه کنیم، اینکه چرا انسان آفریده شد؟ قطعا تنها پاسخ این است که انسان آفریده شده است که به کمال برسد، اما سوال این است که کمال انسان در چیست؟ کمال انسان یعنی شکوفایی همه ظرفیت های بالقوه انسان. وی ادامه داد: چگونه این کار میسر می شود و نقطه اوج کجاست؟ نقطه اوج خداوند است و ما به سمت خداوند می رویم، انسان آفریده شده است تا به کمال برسد و کمال انسان همان رفتن به سوی خداست. رحیم مشایی تصریح کرد: هر چه نزدیکتر می شویم یعنی هر چه به سمت خداوند حرکت می کنیم این فاصله کمتر می شود، اما باید بدانیم که در مسیر درست حرکت کرده باشیم ، جنس این حرکت را باید بشناسیم و جنس این حرکت همان قرب الهی است.

وی اضافه کرد: رتبه در وجود طی می شود و حرکت از جنس هستی است که به سمت خدا می رود ، این که قرب پیدا کردن چه مفهومی دارد این است که در بحث های معرفتی و کلامی، عرفانی، هر کدام از این مباحث از منظر خداشناسی مورد بررسی قرار می گیرد، در اخلاق این حرکت تخلق به خدا است و این جنبه اخلاقی و عرفانی است. رحیم مشایی تاکید کرد: خود شیطان یک ماجرای دیگری است و شیطان شناسی ما ضعیف شده است، لازم است که علما و اندیشمندان ما در منبع های مختلف بحث شیطان را مورد بررسی قرار دهند، چون امروز شیطان فقط انسان ها را وسوسه نمی کند ، بلکه بسیاری از کارها را مدیریت می کند و هدف او به کمال نرسیدن انسان است، به طور مثال اگر یک حاکم و یا مدیر ظالمی روی کار آمد، اقتصاد آن کشور فاسد می شود و درآمد حرام وارد زندگی خانواده ها می شود و لازم نیست که شیطان تک تک افراد را وسوسه کند چون با این مدیریت به بیشتر اهداف خود رسیده است. وی یادآور شد: همچنین شیطان تصور غلطی از خدا و انسان جاری کرده است و زمانی که انسان خدا را فراموش می کند، خود را فراموش می کند، در این میان تکلیف ما چیست، تکلیف ما حرکت به سمت کمال، خداشناسی و معرفت است و این معرفت بدون شناخت انسان حاصل نمی شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------