آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

شرط منتفی شدن استیضاح فانی چیست؟



اخبار,اخبار سیاسی,کارت زرد مجلس به علی اصغر فانی

 

 اخبار سیاسی - سخنگوی کمیسیون آموزش: اگر اصلاحات در آموزش و پرورش انجام شود استیضاح فانی منتفی است

 روز گذشته سوال از وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس به کارت زرد به او منجر شد. ضمن اینکه نمایندگان طرح استیضاح وزیر را هم آماده کرده اند.

سوال از علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته مطرح شد و هرچند که پس از تعطیلات عید گفته شد تب سوال از فانی فروکش کرده است، اما مجلس در سومین هفته کاری سال ۹۳، فانی را بازخواست کرد و به کارت کارت زرد داد.

در همین زمینه با عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت وگویی انجام دادیم که می خوانید:

چرا نمایندگان از پاسخهای آقای فانی راضی نشدند؟
چون آقای وزیر ادله درستی ارائه نکردند. سوال بیشتر نمایندگان این بود که چرا از افراد بازنشسته دوباره استفاده کرده اند؟ یا اینکه چرا برخی مدیران سیاسی هستند؟ به نظر من نظر نمایندگان درست است چون الان وزارت آموزش و پرورش نیروهای تحصیلکرده جوانی دارد که می توان از تخصص آنها استفاده کرد. برخی از بازنشسته ها 10 سال پیش در این وزارتخانه بودند و مدتهاست که از آن دور هستند و هیچ تسلطی بر مسائل ندارند در اینصورت چرا نباید از نیروهای درون خود سازمان استفاده کند؟ استدلال آقای فانی هم در این زمینه اصلا قانع کننده نبود. از طرفی نباید این وزارتخانه را سیاسی کرد.

قبلا وزیر در مورد این سوالات در کمیسیون پاسخ نداده بود؟
سوالات قبل از عید به وزیر اعلام شد و در ماه پایانی سال 92 طرح سوال از ایشان مطرح شد. متاسفانه وزیر نتوانست اعضای کمیسیون را هم قانع کند البته امروز ما باید نظر خود را مطرح می کردیم. برخی مدیران آن گونه که باید شایستگی ندارند و همین باعث نگرانی نمایندگان شده ست.

رای مخالف به وزیر هم بالا بود.
متاسفانه بله چون نه تنها پاسخهای قانع کننده ای نداد بلکه برخی پاسخها و اظهارنظرهای ایشان موجب تکدر خاطر بعضی نمایندگان هم شد و نتوانست فضای عمومی مجلس را راضی نگه دارد.

در دوره های قبل هم وزارت آموزش و پرورش این مشکلات را داشت؟
تعداد سوالات از آقای حاجی بابایی هم کم نبود. چون آموزش و پرورش نهاد مهمی است نمایندگان بر آن حساس هستند. از نظر نمایندگان نباید در وزارت آموزش و پرورش سیاسی عمل کرد و باید از نیروهای پرتوان و جوان استفاده کرد چون دانش در آموزش و پرورش باید به روز باشد.

به نظر شما نباید وزیر با کسانی کار کند که همسو و هم رای باشد؟
در وزارت آموزش و پرورش به نطر ما نباید اینگونه باشد. بیشتر تخصص و مهارت مهم است نه اینکه آیا فلان مدیر از نظر سیاسی با وزیر همسو است یا نه.متاسفانه تمام افکار سیاسی فعالیتهای یک مدیر باسابقه را زیر سوال می برد و این اصلا صحیح نیست. در برخی کشورها دولت و وزیر تغییر می کنند اما شما می بینید که یک مدیر با 3 تا 4 وزیر کار کرده و این اصلا به افکار سیاسی او  ربطی ندارد.

در این شرایط امکان استیضاح وزیر وجود دارد؟
هدف نمایندگان مجلس اصلاح است. اگر ایشان مشکلاتی که نمایندگان را مطرح کردند رفع کند سوالها کمتر و موضوع استیضاح که نمایندگان به دنبال آن هستند منتفی می شود.

اخبار سیاسی - خبر آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------